Gå til innhold

Mensen truse - hvor lang er beskyttelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjennomgått en operasjon og må bruke bind i opptil 4 uker. Har kun brukt menskopp i mange mange år, så dette er så uvant. I tillegg gjør anatomien min og bevegelsesmønstret mitt slik at jeg ikke blør rett ned, men det presses frem eller bak og havner så klart utenfor bindet 😫 Selv det lengste nattbindet jeg fant på butikken. Så da er spørsmålet:

Er hele menstrusen absorberende? Eller er det bare et felt som ved et bind? 

Har noen eventuelt tips om spesifikke merker som har lengre beskyttelse enn et typisk nattbind? (Lengre i form av cm altså, ikke tid eller volum.)

Anonymkode: 6a7ea...a12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun et felt som er sydd inn i trusen.

Min erfaring ved store blødninger er natt bind gir bedre beskyttelse enn menstruse. Jeg bruker slike truser ved mindre blødninger og noen svært lette i kombinasjon med tamponger eller mens kopp. 

Anonymkode: 34121...294

Skrevet

Ingen ekspert av åpenbare grunner..
Men kjøpte faktisk mensentruse til sjefen her om dagen og bakpå så står det hvor mye den holder i forhold til f.eks. en tampong.
De jeg kjøpte var på normal og en truse holder det samme som 4 tamponger, det er i hvert fall produsentens påstand.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk bleie om du er redd for lekkasjer, de er i allefall 99% sikre og dekker STORT område.

Anonymkode: a4fe1...c6c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt turen på apoteket. De har en del større bind enn butikkene har og kan kanskje også veilede deg.

Anonymkode: c0113...b4f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Problemet mitt er ikke store blødninger eller behov for stor oppsugingsevne, men at jeg kan blø litt helt fremst og så helt bakerst liksom 😅 Men bleie er kanskje en løsning da, finnes vell de som ikke er så tykke? Har jo lyst å kunne bruke noen normale klær i 4 uker. Tar meg en tur på apoteket 🙂

Anonymkode: 6a7ea...a12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...