Gå til innhold

Kommode fra Jysk, bare ræl?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny kommode. Har Bohus og Fagmøbler tilgjengelig,  pluss jysk. 

Jeg hadde en kommode fra jysk som student. Den var helt elendig 

Men prisen på bohus og fagmøbler er så høy! 

Noen som har kjøpt kommode fra jysk nylig?

Anonymkode: 3ab65...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kommode og skohylle fra Jysk i gangen. Er helt greie de. 

Anonymkode: a4a5e...6f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har kommode og skohylle fra Jysk i gangen. Er helt greie de. 

Det er ikke tilfeldigvis Nordby du har?

Skrevet

Ville heller kjøpt en knapt brukt på finn enn skru driten sammen selv. Prisen for brukt er mindre enn timelønn for å skru selv.

Anonymkode: 7d398...027

• Liker 2
Skrevet

De kan være helt ok, men er ofte et helvete å montere. I motsetning til IKEA, klarer ikke Jysk å lage hull på nøyaktig riktig sted etc, så det må ofte presses og lirkes og bannes en del.

Kommoder er jo uansett det beste man kan kjøpe brukt. Billigere OG montert.

Anonymkode: 35cfc...363

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

..Det er når man skrur Jysk man virkelig savner IKEA! 🪛

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jysk er det samme som IKEA - bare dårligere deler, dårligere bruksanvisninger og dårligere kvalitetskontroll.

Men det handler ikke alltid om at alt på Jysk er dårlig. Det handler om materialet og måten ting er bygd sammen på. Jeg har kjøpt møbler på Jysk før som jeg har vært "passe fornøyd" med, men og mye dårlig. Ta deg en tur inn i butikken og se på møbelet før du bestemmer deg.

Bohus sine rimelige produkter er i stor grad veldig like Jysk sine i kvalitet. Men fordelen med Bohus er at de har og bedre/dyrere alternativer. Fagmøbler kjenner jeg ikke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke tilfeldigvis Nordby du har?

Nei.

Den jeg har selges ikke lenger.

Nordby så derimot enda mer solid ut.

Skrevet

Jeg har masse møbler fra jysk. En spisestue blant annet, som jeg har på 19.året nå. Den var ikke noe dyr, tror jeg ga 4000 kroner for den pluss plater og stoler. Nå er den ene stolen knekt, men det er ikke til å unngå etter x-antall selskaper og nå i senere tid hjemmefester for ungdommen :D 
Har en sjenk i samme serie som er like gammel og den holder enda. Har kommoder derfra som også holder godt :)

Anonymkode: 1b563...a0c

Skrevet

Det spørs jo helt på kommoden. Jysk har tusenvis av produkter, og kvaliteten varierer fra bare ræl til toppklasse. Ærlig talt, det gjelder jo nesten alle produsenter å forhandlere.

Anonymkode: d8e0b...8c1

Skrevet

Jeg ville nok ha vurdert å bestille fra IKEA sin nettside hvis du har mulighet, og få det hjem.

Anonymkode: 197a8...249

• Nyttig 5
Skrevet

Jeg kjøpte en kommode fra Jysk for kanskje ti år siden, og det største problemet med den er at skuffene har skinner som er festet med skruer som er litt for lange, noe som resulterer i at de tar borti konstruksjonen rundt når jeg åpner dem. Endte med å slipe ned skruene for at skuffene skulle gå lettere.

Skrevet

Jeg har veldig blandede erfaringer med Jysk, men har ikke kjøpt kommode derfra. Har et spisebord, en seng og noen småmøbler derfra jeg er fornøyd med, men har også en skjenk som er skikkelig dritt. For det første var den vanskelig å skru sammen, og viste seg å ha en feil del som jeg måtte vente ei hel uke på å få tak i (måtte bestilles). For det andre er den skikkelig billig i utseende (den så finere ut på bildet) og folien skaller av flere steder. Den skjenken ble raskt flyttet på loftet og erstattet med et fremskap fra Møbelringen.

Tror du må lese kundeomtaler og selv ta deg en runde og kjenne på ferdig montert vare i butikk. Jeg tror likevel det er litt sånn hipp som happ om kommoden er solid eller ikke. Vet ikke om prisen har så mye å si heller.
Jeg er enig med de andre: kjøp heller brukt som er ferdigmontert. Bare vær nøye på å spørre selger inngående om skuffene funker og om kommoden ellers er i orden. 

Anonymkode: b8927...d3a

Skrevet

Mye bra hos Jysk men som hos de andre kjedene må du nesten sjekke kvaliteten før du kjøper. Man finner mye "ræl" hos både Bohus og Skeidar også, og hos IKEA for den del.. 

Anonymkode: 6fc5b...9cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har masse møbler fra jysk. En spisestue blant annet, som jeg har på 19.året nå. Den var ikke noe dyr, tror jeg ga 4000 kroner for den pluss plater og stoler. Nå er den ene stolen knekt, men det er ikke til å unngå etter x-antall selskaper og nå i senere tid hjemmefester for ungdommen :D 
Har en sjenk i samme serie som er like gammel og den holder enda. Har kommoder derfra som også holder godt :)

Anonymkode: 1b563...a0c

Vær forsiktig med å sammenligne noe som ble produsert for 20 år siden med det som blir produsert nå. Kvaliteten synker rett og slett fra år til år, og det må den om prisene skal holdes lave. Det gjelder ikke bare Jysk og IKEA, men også klær og egentlig alt. 

Anonymkode: 3007a...59e

• Nyttig 1
Skrevet

Styr langt unna møbler som kommoder og garderobeskap fra Jysk. Hatt et par og det er bare sorgen...

Anonymkode: cf1ba...ce1

Skrevet (endret)

Nå er jo ikke dette svar på spørsmålet ditt, men har så lyst til å tipse deg om å se på Finn.no etter kommode. Jeg har funnet veldig pen, solid og billeg kommode der

Endret av exictence
Skrevet

Har du Ikea ikke langt unna så ville jeg heller kjøpt der. Skru den sammen er ikke vanskelig. Mannen min gjorde det på en time.

Anonymkode: e2f27...3fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær forsiktig med å sammenligne noe som ble produsert for 20 år siden med det som blir produsert nå. Kvaliteten synker rett og slett fra år til år, og det må den om prisene skal holdes lave. Det gjelder ikke bare Jysk og IKEA, men også klær og egentlig alt. 

Anonymkode: 3007a...59e

Enig! Det meste nye som kommer nå er bare dritt sammenlignet med gammelt.

Anonymkode: e2f27...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...