Gå til innhold

Bonus barnebarn etter brudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stebestemor har vært stebestemor siden barnet var 4mår. Dette var barnet til hans samboer. Da sønnen hennes brøt med barnemoren var barnet 13 år. Stebestemor fortsatte å gi bursdagsgave og julegave de neste to årene. Særlig siden stefar fortsatt hadde litt kontakt med barnet med sporadiske besøk og ting de fant på sammen som bowling, kino o.l.  Nå fyller barnet snart 15 år og kontakten har naturlig dabbet av. Barnet har bla fått nye venner og ny stefar og stesøsken. Stebestemor har fått flere barnebarn og ikke sett dette bonus barnebarnet på over to år. Er det greit å droppe julegaver og bursdagsgaver fremover eller er normen å fortsatt se på dette bonus barnebarnet som familie så lenge sønnen fortsatt har litt kontakt med henne? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: a942d...985

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du kan gi gaver til barnet er myndig. Da er det naturlig å slutte. 

Anonymkode: f4665...ad5

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes du kan gi gaver til barnet er myndig. Da er det naturlig å slutte. 

Anonymkode: f4665...ad5

Jeg sluttet å gi "perifere" barn gave etter de konfirmerte seg.

Og TS, selvsagt kan du droppe gavene. Men du kan også gi hvis du føler for det :)  Hvis du tror barnet setter pris på det, ville jeg uansett gitt en hilsen. Merker du at barnet egentlig ikke ønsker noe form for kontakt, så sklir du bare sakte vekk. 

Anonymkode: a9abe...9cc

• Nyttig 1
Skrevet

Man mister ofte litt kontakt med ungdommer som er opptatt av venner og sitt. Men man kjøper gaver. 
Min mor har vært stebestemor i 11 år siden jenta ble født. Jenta er nå 22 og hun kjøper fortsatt jule og bursdagsgaver. Da min stesøster og datter har fortsatt like god kontakt selv etter 10 års samlivsbrudd med bestefar 

Anonymkode: 3ebda...66b

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man mister ofte litt kontakt med ungdommer som er opptatt av venner og sitt. Men man kjøper gaver. 
Min mor har vært stebestemor i 11 år siden jenta ble født. Jenta er nå 22 og hun kjøper fortsatt jule og bursdagsgaver. Da min stesøster og datter har fortsatt like god kontakt selv etter 10 års samlivsbrudd med bestefar 

Anonymkode: 3ebda...66b

Men dette er jo ikke sammenlignbart med ts! For ts har ikke kontakt, mens dere har kontakt…

Anonymkode: 961ae...12c

Skrevet

Ts, det går helt greit åmdroppe gaver nå!

Anonymkode: 961ae...12c

Skrevet

Jeg ville gitt noe symbolsk, en hilsen til jul et par år til. 

Anonymkode: d4d64...dad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...