AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #1 Skrevet 12. november 2025 Jeg vet at man ikke skal la kanin og marsvin gå sammen fordi de snakker ikke samme språk og har forskjellig kroppsspråk som gjør at de misforstår hverandre. Og kan bli frustrerte. Er det sånn med å ha katt og hund sammen også? Anonymkode: d0d33...ce1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #2 Skrevet 13. november 2025 Ingen som vet? Anonymkode: d0d33...ce1
Kålrota Skrevet 13. november 2025 #3 Skrevet 13. november 2025 Snakker ikke samme språk? Hva mener du med det?! Det er da mange som har hund og katt sammen, uten at det er noe annet enn idyllisk. Noen ganger går det ikke bra, men det kommer vel mer an på individ enn art.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #4 Skrevet 13. november 2025 Kålrota skrev (Akkurat nå): Snakker ikke samme språk? Hva mener du med det?! Det er da mange som har hund og katt sammen, uten at det er noe annet enn idyllisk. Noen ganger går det ikke bra, men det kommer vel mer an på individ enn art. Snakker samme språk er hvis feks. Halen er opp eller halen er ned eller logrer. Knurring. De skiller ut forskjellige lukter som kanskje andre dyreslag ikke forstår. Kroppsspråk. Anonymkode: d0d33...ce1
Leo Skrevet 13. november 2025 #5 Skrevet 13. november 2025 Hund og katt går som regel helt fint. Når de lever sammen lærer de seg fort å forstå hverandre og i enkelte tilfeller adopterer de også hverandres språk. En del ting har de også felles i utgangspunktet som f.eks. noen dempende signaler. Noen ganger kan det by på problemer f.eks. hvis man har en hunderase som er avlet frem for å jage og drepe mindre byttedyr. Inne kan det gå helt fint, men f.eks. i hagen kan det gå galt når instinktene tar overhånd. Jeg har hatt hunder og katter sammen i årevis og bortsett fra at det har tatt litt tid i de tilfellene hvor det har vært snakk om voksne individer som ikke har vært vant til katt/hund, så har det vært uproblematisk. Jeg har imidlertid aldri latt dem være alene hjemme sammen. Når jeg/vi er borte er derfor døren til rommet hvor kattene har sin katteluke, mat etc. stengt. Uhell har aldri skjedd, men jeg vet ikke med sikkerhet hvordan hundenes instinkter kan slå inn hvis en katt f.eks. kommer hjem skadet, har med bytte osv. så derfor tar jeg forholdsregler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå