AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #1 Skrevet 12. november 2025 Har prøvd å få tak i kattunge men de blir solgt med en gang. Er det fordi det snart er jul og til julegaver? Eller er det bare meg. Anonymkode: 2e171...c01
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #2 Skrevet 12. november 2025 Antagelig, men dyrebeskyttelsen har MASSE katter, de er bare små i ca 1 år. Anonymkode: 76468...efc 2 2 3
mommyaka Skrevet 12. november 2025 #3 Skrevet 12. november 2025 Finn en Dyrebeskyttelsen i nærheten. Her er det mange katter som trenger nytt hjem. Husk å chippe den 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #4 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har prøvd å få tak i kattunge men de blir solgt med en gang. Er det fordi det snart er jul og til julegaver? Eller er det bare meg. Anonymkode: 2e171...c01 Det er ikke høysesong for kattefødsler nå, så etterspørselen er nok stor i forhold til tilbudet. De fleste katter føder på våren/sommeren, og det er en del som bestemmer seg først nå på høsten når de får bedre tid, og det blir kaldt og mørkt ute at det passer med katt. Kanskje akkurat som for deg? Anonymkode: fa770...cde 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #5 Skrevet 14. november 2025 Er bare sliten av å svare på mange spørsmål fra folk på Finn.no også er de solgt til noen andre. Pleier det å være sånn? Anonymkode: 2e171...c01
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #6 Skrevet 14. november 2025 Må ha kattunge siden det er lettest å introdusere med hund. Anonymkode: 2e171...c01
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #7 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må ha kattunge siden det er lettest å introdusere med hund. Anonymkode: 2e171...c01 Det er ingen garanti for at det vil fungere selv om du skaffer deg en kattunge og hva gjør du hvis det ikke skulle fungere? Da er det mye bedre kontakte dyrebeskyttelsen som nevnt tidligere i tråden og si at du er interessert i adoptere en katt som er vant med hunder. Anonymkode: bc5e1...d38 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #8 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ingen garanti for at det vil fungere selv om du skaffer deg en kattunge og hva gjør du hvis det ikke skulle fungere? Da er det mye bedre kontakte dyrebeskyttelsen som nevnt tidligere i tråden og si at du er interessert i adoptere en katt som er vant med hunder. Anonymkode: bc5e1...d38 Men de har ofte krav til at man ikke kan bo ved en vei ol. Anonymkode: 2e171...c01
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #9 Skrevet 15. november 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men de har ofte krav til at man ikke kan bo ved en vei ol. Anonymkode: 2e171...c01 Så da spør jeg igjen. Hva gjør dere om det viser seg at kattungen ikke vil gå overrens med hunden? Anonymkode: bc5e1...d38
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #10 Skrevet 15. november 2025 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så da spør jeg igjen. Hva gjør dere om det viser seg at kattungen ikke vil gå overrens med hunden? Anonymkode: bc5e1...d38 Det vet jeg ikke. Er det en stor sjanse å ta? Altså 50/50? Har en gjeterhund men ikke så mye jaktinstinkt. Anonymkode: 2e171...c01
AnonymBruker Skrevet 15. november 2025 #11 Skrevet 15. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke. Er det en stor sjanse å ta? Altså 50/50? Har en gjeterhund men ikke så mye jaktinstinkt. Anonymkode: 2e171...c01 Det er mulig å svare på hva sjansen er, men det er virkelig ikke greit å ta til seg et dyr for å måtte sende dyret videre fordi man fant ut at det ikke passet. Anonymkode: bc5e1...d38
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #12 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er mulig å svare på hva sjansen er, men det er virkelig ikke greit å ta til seg et dyr for å måtte sende dyret videre fordi man fant ut at det ikke passet. Anonymkode: bc5e1...d38 Jeg vil jo ikke det jeg heller. Men hva gjør dere andre da som både har hund og katt? Anonymkode: 2e171...c01
Okapi Skrevet 16. november 2025 #13 Skrevet 16. november 2025 De aller fleste kattunger blir født i mai og juni, så det er som regel da katteetatene renner over med kattunger. Nærmere jul er det mindre vanlig å ha leveringsklare. Jeg tok inn en gravid fosterkatt som fødte i september, men det er litt uvanlig. Organisasjonen jeg jobber for har en liten bøling kattunger, men tror ikke de er leveringklare før over nyttår. Men ja, sjekk med Dyrebeskyttelsen og tilsvarende sjapper. Hvilke du burde snakke med spørs helt på hvor i landet du bor.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #14 Skrevet 16. november 2025 Vi hentet en kattunge for ca et år siden. Vi kontaktet en del på Finn og fikk ekstremt lite respons. De få som svarte var trege, men hadde de som ikke svarte heller. Veldig kjedelig. Men vi endte opp med ei nydelig tricolor som er født i juli 😍 Julen og juletreet ble en spenstig tid 🤭 Anonymkode: 00950...a7f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2025 #15 Skrevet 16. november 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg vil jo ikke det jeg heller. Men hva gjør dere andre da som både har hund og katt? Anonymkode: 2e171...c01 Vi skaffet oss dyrene i motsatt rekkefølge, men vi visste at katten vi hadde adoptert hos FOD ikke ble skremt av hunder så lenge hundene var rolige rundt henne så når vi skulle adoptere en hund var det viktig at denne hunden var vant med katter. Anonymkode: bc5e1...d38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå