AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #121 Skrevet 3 timer siden Ja men jeg tenker det er pedleders jobb å snakke med foreldrene og fortelle hvordan barnet har det i barnehagen. I tillegg til å spørre om foreldrene kan forsøke å få hentet tidligere iblant så kan de jo også foreslå feks at barnet sover lenger (hvis foreldrene har bedt dem vekke) eller annet. Har man ikke mulighet til å jobbe kortere kan man kanskje be besteforeldre hente iblant for eksempel. I vår barnehage ga de også et generelt råd til alle om at de anbefalte korte dager i starten, gjerne maks 6 timer første måneden minst. Og gjerne litt korte dager første halvår for de som fikk til det. Med begrunnelse om hvorfor. Synes det var fint at de gikk ut med en sånn generell anbefaling, det gjorde iallfall min mann mer åpen for at vi fant løsninger så barnet var der 9-15 i begynnelsen. Tror han ikke hadde tenkt noe særlig over at det var slitsomt for barna egentlig og bare tok for gitt at alle barn var i barnehagen fra tidlig til sent og sånn var det... Så for sånne foreldre hjelper det at barnehagen selv gir beskjed og fint at det var upersonlig og for alle i første omgang Anonymkode: 5b106...76d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #122 Skrevet 2 timer siden Dette «problemet» kunne vært løst såå enkelt om det var som før i tiden; redusert barnehageplass. (Regner med det ikke er slik lengre mtp dette problemet og kommentarer her) Jeg jobbet nattvakt og hadde behov for kun 70% barnehage. Jeg ønsket å ha barna hjemme så mye vi kunne, at de slapp hver dag, bli sliten og alt det som mange argumenterer med. Men da betalte jeg jo også mindre selvfølgelig. Jeg fikk velge om ville ha kortere tid daglig, eller hele dager hvor barna hadde fri. Barnehageansatte har virkelig ingenting de skulle ha sagt når de krever 100% betaling. Og det er frekt å be folk hente tidligere pga egne behov/ansattes behov. Det kan sammenlignes med å be pårørende hente sine gamle fordi vi er litt underbemannet i dag. Anonymkode: cdb52...449
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #123 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette «problemet» kunne vært løst såå enkelt om det var som før i tiden; redusert barnehageplass. (Regner med det ikke er slik lengre mtp dette problemet og kommentarer her) Jeg jobbet nattvakt og hadde behov for kun 70% barnehage. Jeg ønsket å ha barna hjemme så mye vi kunne, at de slapp hver dag, bli sliten og alt det som mange argumenterer med. Men da betalte jeg jo også mindre selvfølgelig. Jeg fikk velge om ville ha kortere tid daglig, eller hele dager hvor barna hadde fri. Barnehageansatte har virkelig ingenting de skulle ha sagt når de krever 100% betaling. Og det er frekt å be folk hente tidligere pga egne behov/ansattes behov. Det kan sammenlignes med å be pårørende hente sine gamle fordi vi er litt underbemannet i dag. Anonymkode: cdb52...449 Barnehage er kjempebillig, ærlig talt. Du betaler nesten ingenting for plassen! Og TS snakker om barnets behov, ikke sitt eget! Det er jo helt bak mål å si at nei siden jeg betaler 2000kr istedet for 1400kr så skal barnet være her mens jeg er hjemme selv om det tydelig er sliten og trenger ro og foreldrene sine. Anonymkode: 5b106...76d 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #124 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Barnehage er kjempebillig, ærlig talt. Du betaler nesten ingenting for plassen! Og TS snakker om barnets behov, ikke sitt eget! Det er jo helt bak mål å si at nei siden jeg betaler 2000kr istedet for 1400kr så skal barnet være her mens jeg er hjemme selv om det tydelig er sliten og trenger ro og foreldrene sine. Anonymkode: 5b106...76d For 20 år siden kostet en fullplass ca 5000 kr for hvert barn. Så jeg ser jo at det nok er en årsak for at redusert plass ikke brukes. Forstår at det blir litt rart om det ikke blir kartlagt hvor mange timer barnehage barna faktisk trenger. Og ikke lages en tidsplan i forhold til foreldrenes jobb/behov for barnehage. Ser at den var litt enklere før, for i den tiden ville det vært veldig frekt å be noen hente tidligere. Det ville nærmest blitt ansett som svindel, å ikke få bruke tjenesten en betalte for. Så det skjedde bare ikke, med mindre barnet var sykt. Skulle likevel vært mulig i dag å be foreldre om å fortelle hvor mange timer barnehage de faktisk trenger i uken. Da ville det blitt synlig hvem som prioriterte egen fritid fremfor barnas behov. Anonymkode: cdb52...449
Mymlen Skrevet 1 time siden #125 Skrevet 1 time siden Under tilvenning på ny avdeling merket de ansatte at barnet vårt ble veldig sliten av alle inntrykkene. Barnet var da 2,5. De anbefalte at vi hentet tidligere (to timer tidligere enn vanlig full dag) , så vi gjorde det. Gikk seg til etterhvert, ble ikke spesifikt anbefalt å hente tidligere etter det. Synes det er fint at de ansatte i barnehagen leser barnet mitt godt, og jeg stoler på at de vurderer hvert enkelt barn. Noen er mer skjøre enn andre. Det er ingen bemanningsproblemer i barnehagen vår, så føler meg trygg på at forespørselen deres kom fra et pedagogisk ståsted. 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 1 time siden #126 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha, foreldre ass. Tenk å sette PENGER foran barnet! Tenk å drite så fullstendig i ditt eget barns behov. Dette tar kaken og bollen og hele bøtteballetten av idioti. Burde nok ikke fått barn, og heller bare fokusert på livets karriere - jobbe, jobbe, jobbe!!!! Anonymkode: 7c713...6fc Skal alle starte klokka 10? Og slutte klokka 14? Hvilke jobber tenker du at kvinner skal kunne ha egentlig? Eller ser du for deg en ordning hvor mor jobber 40% mens far jobber 60%? Så tar de annenhver dag hjemme med barn?
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #127 Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha, foreldre ass. Tenk å sette PENGER foran barnet! Tenk å drite så fullstendig i ditt eget barns behov. Dette tar kaken og bollen og hele bøtteballetten av idioti. Burde nok ikke fått barn, og heller bare fokusert på livets karriere - jobbe, jobbe, jobbe!!!! Anonymkode: 7c713...6fc Hvor tidlig henter de barnehageansatte selv sine barn? De har vel også 8 timers arbeidsdag? Anonymkode: cdb52...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå