AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #101 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er der dessverre veldig snart. Folk søker ikke på barnehagelærerutdanning fordi foreldre og andre (ser det her på KG også) mener at barnehagen skal passe barn. Når vi utlyser stillinger til barnehagelærer får vi 0(!!) kvalifiserte søkere. Er vi heldig får vi 1. Assistenstillinger er det hovedsaklig personer med ekstremt dårlig norsk som søker seg til. Så om ikke lenge er barnehagen er plass som passer barn, hvor personer med dårlig norsk jobber. Da kan dere glatt ha barna der 07:00-17:00, for de ansatte driter i barnas beste. Anonymkode: d6dea...b7f ja samme her, ingen søkere når vi utlyser barnehagelærerstillinger. År etter år, og dette er en av de største kommunene! Anonymkode: 7c713...6fc 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #102 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man må ikke høre på disse "foreldrene" som skriver på KG, de er ikke vanlige foreldre man møter på i barnehagen. De ønsker bare å terger og ragebaite for gammelt eller ny bitterhet til barnehageansatte som har påpekt ett eller annet de ikke likte iløpet av tiden barna var i barnehagen. Har jobbet 18 år i barnehage og 98% av foreldrene er gode som GULL som tar imot tilbakemeldinger og oppfordringer ang barnet sitt, og gjør sitte beste å gjøre ting bedre for barnet sitt. Så har man disse 2% som sitter her på KG og sprer eddikk og galle. Anonymkode: 7c713...6fc Jeg skjønner hva du mener. Etter 21 år i barnehageyrket har jeg til gode å møte på så mange grinete, kravstore foreldre som henger her på KG. Jeg opplever de fleste foreldre som gode foreldre som tar imot råd og tips fra fagpersoner med takk. Vi er eksperter på sitt barn, vi er eksperter på barn. Om vi påpeker at 1 åringen virker sliten, så finner vi løsninger sammen. Det er få foreldre som har behov for å levere små barn 07:30 og hente rundt kl 17:00 som det ser ut som foreldrene her på KG syntes er normalt. Vi har også god dialog rundt barnets utvikling og trivsel. Jeg opplever sjelden at foreldre flest ser så ned på oss som folk her på KG. Jeg møtte ei mor som minner meg om de sure grinete folka som henger her, og jeg oppfordret henne til å finne en barnehage som passet hennes behov bedre. Da var plutselig alt helt greit. Anonymkode: d6dea...b7f 4 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #103 Skrevet 4 timer siden Be de hente deg ts. Anonymkode: 0f878...11f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #104 Skrevet 4 timer siden Jeg mener at lønnen til barnehagelærere bør økes. Bemanningen bør økes. Foreldrebetalingen bør økes for dem som har god råd. Statusen tik yrket bør økes. Men ikke kom og si at barnepass ikke er en kjerneoppgave i barnehagen! Min hypotese er at det er hovedgrunnen til 99 % av dem som har barna i barnehage. Og ingen har svart på hva disse alternative barnepass-mulighetene er. Anonymkode: 892b7...2bf 1
Mopsi Skrevet 4 timer siden #105 Skrevet 4 timer siden Jeg har opplevd å få meldinger ved sykdom hos de ansatte om foreldre som hadde mulighet, så hadde det vært fint om barna kunne hentes. Og syntes det er null stress. Noen ganger hadde jeg mulighet, og andre ganger ikke 😊 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #106 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ja samme her, ingen søkere når vi utlyser barnehagelærerstillinger. År etter år, og dette er en av de største kommunene! Anonymkode: 7c713...6fc Ja, det er helt tragisk! Og foreldrene klager på de ansatte og at vi ikke ansetter gode kandidater. Vel. Den jeg ansatte var den ENESTE kandidaten. Og de flinkeste folka slutter når foreldrene begynner å stille urimelige krav og å være ufine mot de ansatte. Det skjer dessverre OFTE. Jeg skjønner godt hvorfor de ikke gidder å stå i det. Pedlederne får jo ny jobb på dagen. Anonymkode: d6dea...b7f 4
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #107 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere som jobber i barnehage. Er det innafor å be foreldre hente tidligere innimellom om de har mulighet. Om barnet er sliten av lange dager ? Eller er dette stygt gjort mot foreldrene ? Hadde en diskusjon med venner og ble usikker på hva som er greit . Anonymkode: 5cbcd...5db Som mamma til tre så ser jeg på morgenen og dagen før om barnet mitt er mer sliten enn vanlig. Jeg henter tidligere om jeg kan, hvis jeg ikke kan så sier jeg ifra om at den det gjelder kan sove ekstra eller ha hviletid. Anonymkode: 02302...a7f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #108 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): En venn av meg fikk denne beskjeden og blir litt sjokka . Hun bor ved barnehagen og de vet jo hun kommer hjem 14 fra jobb flere ganger i uka. Hun henter rundt 16 og tror de seier det for de vet hun kan. Jenta er 2 år og sliten sier de . Hun får hvile maks 40 minutter. Så kan ikke hvile mer. Jeg mener det var ok å si fra. Hun ble fornærma. Hun har fri fredager og da korter hu ned til 9-16 Anonymkode: 5cbcd...5db Du tror dde dikter opp at barnet er sliten ? Hun velger omtrent full dag på fridager og henter to timer etter hun kommer hem og tror bhg dikter opp at barnet er sliten 🙃 Anonymkode: e80ae...161
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #109 Skrevet 4 timer siden Til dere som sier vi bare «passer barn» Barnehagen er ikke bare barnepass! Den er en viktig del av barnets oppvekst og læring. Barnehagen skal gi barn omsorg, lek, læring og danning i et trygt og stimulerende miljø. Det handler ikke bare om å passe barna mens foreldrene er på jobb, men om å legge grunnlaget for barnets videre utvikling – sosialt, språklig, motorisk og emosjonelt. Gjennom lek og hverdagsaktiviteter får barna erfaringer som bygger selvfølelse, empati, samarbeidsevne og nysgjerrighet. Personalet i barnehagen har pedagogisk kompetanse og planlegger innholdet ut fra Rammeplanen for barnehagen, som er et nasjonalt styringsdokument. Barnehagelærere observerer, tilrettelegger og støtter barns utvikling på et faglig grunnlag. De har ansvar for å se hvert enkelt barn, ivareta barns medvirkning, og bidra til tidlig innsats dersom det oppstår utfordringer. Derfor er barnehagen en pedagogisk institusjon, ikke et oppbevaringssted. Den skal støtte barn i å bli trygge, selvstendige, omsorgsfulle og nysgjerrige mennesker, klare for skole når den tid kommer, og videre liv ❤️ - Stolt barnehagelærer, som slett ikke bare «passer barn» ☺️ Anonymkode: b0156...709 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #110 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når vår startet I barnehage så fikk jeg sjokk av ansatte i barnehagen som fortalte at de ikke hadde lov til å be oss om å hente barnet av ulike grunner. Jeg forventer faktisk at de som tar vare på barnet mitt er voksne nok til å kunne kommunisere til meg som mor at barnet mitt har det bedre av å komme seg hjem. Hva skal jeg ellers med barnehagen om de ikke kan gi meg en ærlig vurdering på dette... Synes det er skremmende med hvor ma ge som setter jobben før barnas trivsel, men det er vel slik det har blitt. Anonymkode: f4e1c...fed Dessverre sånn det blir når foreldre mener bhg ikke skal få lov til annet enn å passe barnet , gud forby om de tenker på barnets beste Anonymkode: e80ae...161
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #111 Skrevet 4 timer siden Rotemor skrev (4 timer siden): Folk jobber og sliter med tidsklemma!!! Slutt og bland deg! Jeez 🤦🏻♀️ jeez! Anonymkode: e80ae...161
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #112 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herlighet, folk har barna sine i barnehagen fordi de må jobbe for å forsørge barna ! Barnehageansatte har ingenting med å mene noe om når foreldrene bør hente barna, med mindre de vet at foreldrene er friske og hjemmeværende. Foreldre flest gjør så godt de kan! Anonymkode: d950b...5c9 For en enkel tankegang ! Anonymkode: e80ae...161 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #113 Skrevet 4 timer siden Og etter barnehagen, venter dette galehuset: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/KMEK3e/laerere-blaaser-ut-en-evig-kamp Anonymkode: 7c713...6fc
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #114 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen bryr seg mer om barnet enn foreldrene. Anonymkode: aaf23...614 Ja jøss ser det her i tråden Anonymkode: e80ae...161 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #115 Skrevet 4 timer siden Jeg har blitt spurt om å hente tidligere noen ganger når gutten min har vært sliten, og synes det er helt innafor. Bor på et lite sted der de kjenner oss godt, og de vet at jeg har hjemmekontor noen dager i uka. Passer det ikke så sier jeg ifra om det og det er helt ok😊 Anonymkode: a103a...faa
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #116 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): HAHAHAHAHA!!! Nei, du betaler ikke for plassen. Du betaler maks 1200kr, mens en barnehageplass koster ca 250,000kr i året, sponset av kommunen. Du betaler ca for en ansatt 1,5 time i måneden Anonymkode: d6dea...b7f Du tok ikke ironien eller leste ikke hva jeg svare på? Hvorfor skriker du.. Anonymkode: e80ae...161
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #117 Skrevet 4 timer siden mommyaka skrev (42 minutter siden): Oh dine barn er født i hvem år? Hvem år?hva har forøvrig det med saken å gjøre? Anonymkode: e80ae...161
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #118 Skrevet 4 timer siden skeiv-ostepop skrev (6 timer siden): Du kan ta opp objektive ting. Ikke subjektive meninger. Si at barnet virker å være sliten etter lange dager. Ikke foreslå løsninger med mindre det er løsninger som håndteres mens barnet er i barnehagen. Jeg er litt uenig. Jeg tenker barnehagen kan komme med refleksjoner og anbefalinger. Anonymkode: 05621...569
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #119 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere som jobber i barnehage. Er det innafor å be foreldre hente tidligere innimellom om de har mulighet. Om barnet er sliten av lange dager ? Eller er dette stygt gjort mot foreldrene ? Hadde en diskusjon med venner og ble usikker på hva som er greit . Anonymkode: 5cbcd...5db Dette må du diskutere med kollegaene dine og din leder. Ja, man kan absolutt anbefale å hente tidligere om de har mulighet. Men da må du begrunne hvorfor. Om barnet blir veldig sliten eller har en periode med noe. Anonymkode: 45d30...72b
skeiv-ostepop Skrevet 3 timer siden #120 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Til dere som sier vi bare «passer barn» Barnehagen er ikke bare barnepass! Den er en viktig del av barnets oppvekst og læring. Barnehagen skal gi barn omsorg, lek, læring og danning i et trygt og stimulerende miljø. Det handler ikke bare om å passe barna mens foreldrene er på jobb, men om å legge grunnlaget for barnets videre utvikling – sosialt, språklig, motorisk og emosjonelt. Gjennom lek og hverdagsaktiviteter får barna erfaringer som bygger selvfølelse, empati, samarbeidsevne og nysgjerrighet. Personalet i barnehagen har pedagogisk kompetanse og planlegger innholdet ut fra Rammeplanen for barnehagen, som er et nasjonalt styringsdokument. Barnehagelærere observerer, tilrettelegger og støtter barns utvikling på et faglig grunnlag. De har ansvar for å se hvert enkelt barn, ivareta barns medvirkning, og bidra til tidlig innsats dersom det oppstår utfordringer. Derfor er barnehagen en pedagogisk institusjon, ikke et oppbevaringssted. Den skal støtte barn i å bli trygge, selvstendige, omsorgsfulle og nysgjerrige mennesker, klare for skole når den tid kommer, og videre liv ❤️ - Stolt barnehagelærer, som slett ikke bare «passer barn» ☺️ Anonymkode: b0156...709 Men er det noen som sier at dere "bare passer barn"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå