Gå til innhold

Lov å be foreldre korte ned dagen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber i barnehage. Er det innafor å be foreldre hente tidligere innimellom om de har mulighet. Om barnet er sliten av lange dager ? Eller er dette stygt gjort mot foreldrene ? Hadde en diskusjon med venner og ble usikker på hva som er greit . 

Anonymkode: 5cbcd...5db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NEI

Anonymkode: b874a...ce8

• Liker 6
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke finne på å si noe til foreldrene, de kan jo få dårlig samvittighet! Barnehagen er kun til for å lette hverdagen til foreldrene, så hvis barnet har for lite klær så er barnehagen ansvarlig for å ha et kleslager klart i absolutt alle størrelser og for alle sesongene + at klærne skal matche. Foreldrene kan jo oppleve et stigma hvis det er synlig for andre at de måtte låne klær fra barnehagen. 

Anonymkode: cdadc...def

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dere som jobber i barnehage. Er det innafor å be foreldre hente tidligere innimellom om de har mulighet. Om barnet er sliten av lange dager ? Eller er dette stygt gjort mot foreldrene ? Hadde en diskusjon med venner og ble usikker på hva som er greit . 

Når vi hadde mini i bhg så kommenterte de at han hadde lange dager i bhg. Fint om vi kunne hente han tidligere. Ble helt ærlig veldig satt ut av det. Vi jobbet 100% begge to. Og hentet når vi var ferdig på jobb. Jeg fikk heller ikke gjort stort med energi nivået hans i bhg… 

Anonymkode: b8a84...ed6

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortelle at barnet blir sliten av lange dager, uten å si at foreldrene må hente tidligere. 

Anonymkode: 48a87...3c5

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, foreldrene har barna sine i barnehagen fordi de trenger barnepass. De er på jobb, og deres jobber er også viktige. 

Disse småbarnsforeldrene som henger på kafé mens barna er i barnehagen er en KG-myte  

Anonymkode: 2b665...c7f

• Liker 24
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Folk er på jobb.. Det er inntekt fra jobb vi lever av... Så nytter ikke å hente barnet før man er ferdig på jobb...

Anonymkode: 3372a...86a

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, det er ganske fullt på den bussen jeg sitter på. Kanskje bussjåføren burde be de passasjerene som ikke har behov for å være her om å gå av? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt sagt at barnet var slitent, det vil jo jeg som forelder også vite. 

Anonymkode: 135f9...868

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kjempeglad for at barnehagen sa fra til oss. Vi ønsker barna våre det beste, så da gjorde vi endringer...

Anonymkode: 950ec...d38

• Liker 26
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan dere legge til rette for hvilestund for barna?

Anonymkode: ef781...050

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen må være ærlig ja. Det er trasig å få høre i måneder at alt er fint og så kommer kontrameldingen om at barnet ikke har det bra. De fleste kan ikke hente før, men dere må tørre å spørre. Noen har familie som kan hjelpe.

Anonymkode: 743a3...1d6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kommer helt an på barnet, familien og situasjonen, og hvor godt samarbeidet med foreldrene er... 

Vi har hatt ett barn i bhg med spesielle behov, der fikk foreldrene pleiepenger for å kunne gi barnet en god hverdag, og hente tidligere. Dette kom vi frem til, i samarbeid med foreldrene, spes ped, nav og leger. Det var vi som foreslo det som en mulighet.. 

Anonymkode: 42688...2f4

• Liker 4
Skrevet

Du kan ta opp objektive ting. Ikke subjektive meninger.

Si at barnet virker å være sliten etter lange dager. Ikke foreslå løsninger med mindre det er løsninger som håndteres mens barnet er i barnehagen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og vips så må vi ha en egen ordning for «Hjemme med sliten unge»-dager. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her hagler det med dårlige unnskyldninger fra mødre med dårlig samvittighet.

Til ts: selvsagt er det lov å si til foreldrene at barnet blir sliten av en lang dag i barnehagen. Og selvsagt ville jeg gjort det jeg kunne for å korte ned arbeidsdagen min innimellom dersom det gagnet barnet.

Anonymkode: 4002c...806

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ærlig talt, foreldrene har barna sine i barnehagen fordi de trenger barnepass. De er på jobb, og deres jobber er også viktige. 

Disse småbarnsforeldrene som henger på kafé mens barna er i barnehagen er en KG-myte  

Jobb er drit viktig

Anonymkode: c48ec...912

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er noe også leder tenker er innafor å si noe om, kjør på! 

Barna skal komme først. Så små barn som er i barnehagen, ganske vanlig for flere å gå ned ørbitte-litt i stillingsprosent disse få årene. Og det burde flere gjort! Kjenner selv at jeg aldri kan komme til å la barnet mitt være 100% i barnehagen fra hun er bare 1 år gammel. Føler det er barnemishandling. Så jævlig viktig er faktisk ikke de tusenlappene de få årene. 

Anonymkode: c48ec...912

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk en del foreldre som har barna i barnehagen lengre enn de må. Jeg tenker det er en helt grei beskjed å gi. Si noe om at hvis de har mulighet,  er det lurt å hente tidligere innimellom.  Og selvfølgelig si noe om hvordan barnehagen prøver å tilrettelegge for hvile.

Anonymkode: 2a444...85c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke barnehagen har noe med vår organisering av hverdagen. Vi er to foreldre i full jobb og det er derfor vi har hatt barnehageplass. Vi valgte 50t/uke for å ha en fleksibel ordning som passet inn med vår arbeidshverdag. Noen ganger brukte vi hele tiden, andre ganger hentet vi tidligere. Vår prioritering har vært å være mest mulig sammen med barna. De har alltid hatt fri alle skoleferier, dette medførte lengere hverdager for å få kabalen til å gå opp. 

Anonymkode: a1b45...7a7

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...