Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Screenshot_20250915-124704.png

Anonymkode: a0f4b...11f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror positive mennesker har det mest gøy. Det kan være slitsomt. Livet er bedre når man blir utslitt av latter enn tårer...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ei venninne følte hun ikke ble inkludert på jobben. Hun trodde det kanskje var fordi hun hadde en del hjemmekontor. Hun nevnte det i en kommentar på jobb da en del av hennes kollegaer hadde gått ut for å spise i lunsjen og hun ikke ble invitert. 
Da tok en av kollegaene hennes hun til side og forklarte at fordi hun konstant var så negativ på jobb, så var det flere som ikke orket å være med henne. 
Min venninne er kanskje negativ, men heldigvis oppegående nok til å ikke bli fornærmet da hun vet dette. Problemet er at hun trives godt i sin negativitet 😅 

Anonymkode: ac971...0b4

• Nyttig 1
Skrevet

Folk som er overdrevent positive, positive bare for å være positive, liksom, kan være slitsomme. Spesielt når det er på andres vegne, som en annen bruker påpekte.

Folk som er oppriktig positive, optimistiske, først og fremst på egne vegne, er som regel mennesker det er hyggelig å være sammen med.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Positive mennesker er bra.

Toxic positive mennesker er ganske slitsomme og direkte farlige.

Når en ikke kan kjenne på negative føleser fordi en er livredd for alle følelser som ikke er udelt positive så er det ren gift.

Nei, alt skjer ikke for en grunn. Når noen er dødssyk, så kan en ikke fortelle de at det kommer til å gå bra, for det gjør jo ikke det. En må på ett eller annet tidspunkt ha mot til å møte vanskelige følelser uten å feie alt under teppet. Om noen forteller meg når jeg er i sorg at det var for det beste, de er på et bedre sted, så blir jeg direkte rasende. La meg falle sammen uten å bli møtt med "tenk positivt".  Noen situasjoner er dritt. En må få lov stå litt i det før en kan reise seg og gå videre.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ei venninne følte hun ikke ble inkludert på jobben. Hun trodde det kanskje var fordi hun hadde en del hjemmekontor. Hun nevnte det i en kommentar på jobb da en del av hennes kollegaer hadde gått ut for å spise i lunsjen og hun ikke ble invitert. 
Da tok en av kollegaene hennes hun til side og forklarte at fordi hun konstant var så negativ på jobb, så var det flere som ikke orket å være med henne. 
Min venninne er kanskje negativ, men heldigvis oppegående nok til å ikke bli fornærmet da hun vet dette. Problemet er at hun trives godt i sin negativitet 😅 

Jeg hadde en kollega som sa til meg at hun hadde "resting bitch face syndrom" 😂 Det var utfordrende, men vi fant tonen vi. Aldri hatt det så gøy som jeg hadde med henne 🙌

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke sikkert hun selv ser på seg selv om negativ.

Må jo tenke på det, alle oppfatter ting forskjellig. Noen du ser på som positiv kan andre se på som negative.

Anonymkode: 1b87c...bbc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å gi rom for alle følelser er viktig. Jeg trenger ikke å se at andre mennesker har det vondt. Det vet jeg allerede. Mange mennesker som lider i verden. Det handler ikke om fasade, men å skjerme seg selv i forhold til hvilket fokus man ønsker å ha. Det er så mye negativitet i denne verden, og stress og utbrenthet er blitt en folkesykdom.

Å le og få andre mennesker til å le kan forløse stress. Det kan virke forebyggende med tanke på det som kan være vanskelig.

Å være overpositiv der det ikke er rom for alle følelser er ikke bra. Det kan føre til at man kan kjenne på en utilfredshet, nedstemthet, tristhet og føle seg utilstrekkelig. 

Å skulle opprettholde en fasade fungerer nesten som en tvangstrøye. 

Det er jeg fullstendig imot.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å gi rom for alle følelser er viktig. Jeg trenger ikke å se at andre mennesker har det vondt. Det vet jeg allerede. Mange mennesker som lider i verden. Det handler ikke om fasade, men å skjerme seg selv i forhold til hvilket fokus man ønsker å ha. Det er så mye negativitet i denne verden, og stress og utbrenthet er blitt en folkesykdom.

Å le og få andre mennesker til å le kan forløse stress. Det kan virke forebyggende med tanke på det som kan være vanskelig.

Å være overpositiv der det ikke er rom for alle følelser er ikke bra. Det kan føre til at man kan kjenne på en utilfredshet, nedstemthet, tristhet og føle seg utilstrekkelig. 

Å skulle opprettholde en fasade fungerer nesten som en tvangstrøye. 

Det er jeg fullstendig imot.

Her satte du ord på noe. Det er når det ikke er rom for alle følelser at det føles feil med de som er "overpositive". De har vel ofte vokst opp i hjem der man ikke kunne være sint, gråte osv. 

Anonymkode: ac0c1...894

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Her satte du ord på noe. Det er når det ikke er rom for alle følelser at det føles feil med de som er "overpositive". De har vel ofte vokst opp i hjem der man ikke kunne være sint, gråte osv. 

Anonymkode: ac0c1...894

Mest sannsynlig så har du nok rett i det. De er blitt så vant til å undertrykke sine egne følelser, for det er den eneste måten de har lært og bli akseptert på.

Det er en overlevelsesmekanisme. 

• Liker 2
Skrevet

Positive mennesker som forventer at alle andre skal være som dem er slitsomme. 

Anonymkode: a9abe...dc4

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...