Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det slitsomt med folk som er positive hele tiden.? 

Anonymkode: 0247b...c67

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Genuint positive mennesker er bare hyggelig. Men krampepositivitet klarer jeg meg uten.

• Liker 5
  • Nyttig 12
Skrevet

Det er mye verre med de som alltid er negative til alt mulig.

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det som gjør deg sliten er ikke den personen eller at noen er positiv, men at du blir ser og føler deg selv, din negativitet, at alt er tungt og vanskelig for deg. Hvis du jobber med det, kan du møte samme person med samme positivitet senere igjen og få en helt annen følelse om den personen.

Jeg mener dette ikke som kritikk eller noe negativt mot deg, men for å gi deg innsikt og hjelpe deg.

Anonymkode: d48f8...7b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker realister best. De som har et normalt syn,ikke overpositiv og ikke overnegativ 

Anonymkode: a9abe...dc4

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Urealistisk, ubegrunnet og malplassert positivitet kan være slitsomt og i verste fall respektløst, særlig når den er på andres vegne. Noen ting er faktisk ganske kjipe og vanskelige (eller bare innmari irriterende der og da), det må være lov å ha og gi uttrykk for negative følelser også. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan positiviteten uttrykkes. Men på slitsomhetsskalaen er negativitet mye verre for min del.

Anonymkode: 18958...971

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så glad i verken overdreven positivitet eller negativitet. Hvis man er så positiv at man bagatelliserer andres problemer ... Da stusser jeg litt. Husker min venninne, som er overdreven positiv, nesten lo litt av meg da jeg sa jeg hadde gråti for han Torjus som gikk seg vill i skogen og døde (som det var så mye på nyhetene om)... Hun avfeide meg bare med "næsh, han døde helt sikkert uten å merke noe" og styrte samtalen over på noe annet - lattermildt. Det blir "for positivt" for meg, når man ikke kan anerkjenne at folk kjenner på frykt, smerte, osv.

Anonymkode: ac0c1...894

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig hyggelig det. Men balansegang gjelder alt. 

Anonymkode: d8894...06a

Skrevet

Slike som maser om at man alltid skal tenke positivt er ofte veldig negative synes jeg.

Selv har jeg ikke behov for å være noe som helst, de fleste er veldig enkle: man er enten negativ ELLER positiv..

Anonymkode: 1b87c...bbc

• Liker 2
Skrevet

Positivitet og negativitet spiller ingen rolle for meg, men hvis jeg senser at noen ikke har empati kjenner jeg på et sånt udefinerbart ubehag. Det sammen med påtatt empati.

Anonymkode: 6ee45...ee9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Etter min erfaring så er de som klager på positive mennesker veldig slitsomme å være rundt, fordi de er så negative.

Anonymkode: 5cbb3...298

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter min erfaring så er de som klager på positive mennesker veldig slitsomme å være rundt, fordi de er så negative.

Anonymkode: 5cbb3...298

Postive mennesker kan også være veldig negative.

Anonymkode: 1b87c...bbc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg liker realister best. De som har et normalt syn,ikke overpositiv og ikke overnegativ 

Anonymkode: a9abe...dc4

Støttes.

Endret av Ramsay Street
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ellers likte jeg en replikk Elna i Mot i brøstet hadde en gang :

<<Trur`n det verste så blir`n ikke skuffa>>

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Positivitet og negativitet spiller ingen rolle for meg, men hvis jeg senser at noen ikke har empati kjenner jeg på et sånt udefinerbart ubehag. Det sammen med påtatt empati.

Anonymkode: 6ee45...ee9

Enig, det oppleves noen ganger rett og slett som gift.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke så glad i verken overdreven positivitet eller negativitet. Hvis man er så positiv at man bagatelliserer andres problemer ... Da stusser jeg litt. Husker min venninne, som er overdreven positiv, nesten lo litt av meg da jeg sa jeg hadde gråti for han Torjus som gikk seg vill i skogen og døde (som det var så mye på nyhetene om)... Hun avfeide meg bare med "næsh, han døde helt sikkert uten å merke noe" og styrte samtalen over på noe annet - lattermildt. Det blir "for positivt" for meg, når man ikke kan anerkjenne at folk kjenner på frykt, smerte, osv.

Anonymkode: ac0c1...894

Hun mamgler jo grunnlegende empati 😳 Jeg bor der folk parkerte for å delta på søket etter Torjus. Jeg satt ute på nettene mens helikopteret sirklet over hustakene og jeg gråt og mannen min gråt. Det var en helt for j..... uke 😢😢😢

Anonymkode: 9c517...a6a

• Hjerte 1
Skrevet

Negative mennesker suger livsgnisten ut av meg. Forferdelig å være rundt.

Anonymkode: a3c36...7fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Huff, dagens samfunn, altså! En klager på alt! 

Anonymkode: e3dad...763

Skrevet

Å være smilende og blid er bra, "sprudlende" er dødsslitsomt.

Anonymkode: c8ea0...5ec

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenker at det som gjør deg sliten er ikke den personen eller at noen er positiv, men at du blir ser og føler deg selv, din negativitet, at alt er tungt og vanskelig for deg. Hvis du jobber med det, kan du møte samme person med samme positivitet senere igjen og få en helt annen følelse om den personen.

Jeg mener dette ikke som kritikk eller noe negativt mot deg, men for å gi deg innsikt og hjelpe deg.

Anonymkode: d48f8...7b0

Hvorfor tror du ts ikke har innsikt? Nedlatende much?

Anonymkode: f01a4...816

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...