Gå til innhold

Botturer i lokallagfotball

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe mer drikkepress og "gutta" kultur enn disse turene har jeg aldri opplevd, og russefeiringen er blåbær i forhold.

Jeg spilte på A laget til et lag i 4 div, og laget reiste på "bottur" til København.

De fleste på laget var fra 23- 24 år og oppover til 30 årene, og jeg og annen spiller var 19 år.

Vi hadde hørt om disse turene, men ante ikke hvor mye festing det ble før vi møtte laget på flyplassen.

Alle utenom meg og han andre var fulle allerede før innsjekk kl 08 om morgenen, og én ble nektet ombord på flyet, og drikkingen fortsatte hele langhelgen vi var på tur.

Vi bodde på hotell med treningsrom og svømmebasseng, men ingen utenom oss to benyttet seg av dette tilbudet.

Alle spillerne var fulle hele døgnet og ravet rundt i byen fra bar til bar, sov på benker, ble kastet ut fra strippeklubber på grunn av uakseptabel oppførsel, pisset offentlig og én dreit også midt på Strøget, flere prøvde seg på damer selv om de var i forhold og noen var utro både på strippeklubb og med damer de møtte på byen.

Det var et jævla mas om at jeg måtte drikke hele tiden, og når jeg sa at jeg hadde det fint med å drikke en øl eller to, så kjøpte de masse shots for å få meg til å drikke mer, og tok fra meg pepsi max glasset.

Jeg trenger ikke å drikke alkohol for å ha det gøyt på fest, og orker heller ikke å rasere kroppen min med masse alkohol og junkfood i tre døgn bare fordi vi er på tur, og ikke har jeg masse penger å bruke heller.

Jeg har ambisjoner og flere av disse spillerne har nok sikkert hatt det de også når de var yngre, men har utdannet seg, etablert seg med familie, men jeg reagerer på den ekstreme drikkekulturen uansett.

Er dette vanlig på disse botturene?

Anonymkode: a3774...6a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er en bottur? 

Anonymkode: eaf12...fbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er en bottur? 

Etter hovedinnlegget å dømme skulle en tro det er borte tur.

TS om du faktisk er litt seriøs så finn deg et annet lag 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva er en bottur? 

Hva er bottur?

Vanligvis avslutter et fotballag sesongen med å reise vekk på en såkalt bot-tur. Det gjør de for penger de har samlet inn av hverandre gjennom lagets eget botsystem. Viking er intet unntak. Tar du et unødvendig gult kort, glemmer igjen ting eller stiller i feil antrekk ved reise, så vanker det bøter.

Fra AI

• Nyttig 1
Skrevet

Var litt usikker på hvordan det skrives, men en bot-tur/ bottur har mange lokallags fotballklubber på slutten av sesongen.

De reiser bort for penger som spillere har måtte betale til klubben når de har fått rødt eller gult kort/ har glemt å slå av lyden på mobilen i garderoben/ har glemt å vaske drakten sin til kamper/ har kommet for sent til trening eller kamp/ har droppet eller glemt dugnad osv

Ts

Anonymkode: a3774...6a2

Skrevet

Høres herlig ut, elsker langfyller og rølp.

Anonymkode: 8c52a...6b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...