AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #1 Skrevet 11. november 2025 Kjenner meg rystet helt inn til hjerterota. på ungdomsskolen på mitt hjemsted er det mye grov mobbing og trakassering. Det selges narkotika i skoletiden, og elever blir fryst ut om de sier fra til voksne. foreldrene klarer ikke kommunisere da de angriper hverandre for å beskytte egne barn. Lærere er sikkert utslitt og det er foreldre også jeg har ikke barn på denne skolen selv lengre, men har varslet kommunen om forholdene der. ingenting skjer. Anonymkode: 04df2...f61
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #2 Skrevet 11. november 2025 Dette er grunnen for at vi vurderer å søke barna inn på cis når de skal over på u.skolen. Når det er sagt begynner dramaet rundt jenter allerede i 1 klasse. Barn som ikke har skikkelige rammer hjemme utagerer uansett hvor gode lærerene er. Der dominerer ikke etnisk norske i den statistikken, og foresatte dukker ikke opp på møter eller samtaler. Mitt barn har mange gode venner, men føler seg allikevel utrygg på skolen, og har utviklet skolevegring. Vi har veldig god dialog med skolen, og håper dette blir løst på en rolig og fredelig måte. Foreløpig utagerer barnet mest verbalt, men det har også vært noen uprovoserte runder hvor barnet har flydd på andre barn. Det er nok dette som skremmer mitt barn. Mitt barn er også ganske lav i forhold, barnet mitt er også på kantene til undervektigpga mye trening og dårlig matlyst. Så barnet har veldig lite å stille opp med. Anonymkode: c590f...f30
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #3 Skrevet 11. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er grunnen for at vi vurderer å søke barna inn på cis når de skal over på u.skolen. Når det er sagt begynner dramaet rundt jenter allerede i 1 klasse. Barn som ikke har skikkelige rammer hjemme utagerer uansett hvor gode lærerene er. Der dominerer ikke etnisk norske i den statistikken, og foresatte dukker ikke opp på møter eller samtaler. Mitt barn har mange gode venner, men føler seg allikevel utrygg på skolen, og har utviklet skolevegring. Vi har veldig god dialog med skolen, og håper dette blir løst på en rolig og fredelig måte. Foreløpig utagerer barnet mest verbalt, men det har også vært noen uprovoserte runder hvor barnet har flydd på andre barn. Det er nok dette som skremmer mitt barn. Mitt barn er også ganske lav i forhold, barnet mitt er også på kantene til undervektigpga mye trening og dårlig matlyst. Så barnet har veldig lite å stille opp med. Anonymkode: c590f...f30 Hva er cis? På skolen her jeg bor er det ingen innvandrere. Det er kun etisk norske. Vet ikke hvorfor det er slik, vet heller ikke hvilke rammer de har hjemme. Dette skjer i skoletid og mye mobbing på slike chat grupper. ungdomstiden kan være den jævligste tiden for mange. Vi må endre skolesystemet, mobbere må ut av skolen. Anonymkode: 04df2...f61 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #4 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er cis? På skolen her jeg bor er det ingen innvandrere. Det er kun etisk norske. Vet ikke hvorfor det er slik, vet heller ikke hvilke rammer de har hjemme. Dette skjer i skoletid og mye mobbing på slike chat grupper. ungdomstiden kan være den jævligste tiden for mange. Vi må endre skolesystemet, mobbere må ut av skolen. Anonymkode: 04df2...f61 Childrens internatinonal school. Veldig bra skole, men den koster. Anonymkode: c590f...f30
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #5 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er cis? På skolen her jeg bor er det ingen innvandrere. Det er kun etisk norske. Vet ikke hvorfor det er slik, vet heller ikke hvilke rammer de har hjemme. Dette skjer i skoletid og mye mobbing på slike chat grupper. ungdomstiden kan være den jævligste tiden for mange. Vi må endre skolesystemet, mobbere må ut av skolen. Anonymkode: 04df2...f61 Sosiale medier må ut av barndommen! Anonymkode: 04602...dab 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #6 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er grunnen for at vi vurderer å søke barna inn på cis når de skal over på u.skolen. Når det er sagt begynner dramaet rundt jenter allerede i 1 klasse. Barn som ikke har skikkelige rammer hjemme utagerer uansett hvor gode lærerene er. Der dominerer ikke etnisk norske i den statistikken, og foresatte dukker ikke opp på møter eller samtaler. Mitt barn har mange gode venner, men føler seg allikevel utrygg på skolen, og har utviklet skolevegring. Vi har veldig god dialog med skolen, og håper dette blir løst på en rolig og fredelig måte. Foreløpig utagerer barnet mest verbalt, men det har også vært noen uprovoserte runder hvor barnet har flydd på andre barn. Det er nok dette som skremmer mitt barn. Mitt barn er også ganske lav i forhold, barnet mitt er også på kantene til undervektigpga mye trening og dårlig matlyst. Så barnet har veldig lite å stille opp med. Anonymkode: c590f...f30 Er det ikke litt selvmotsigelse å tenke at det er de ikke etnisk norske som er problemet og samtidig tenke at cis er løsningen? Jeg har barna mine på skagerak internasjonale school. En fantastisk skole med ca 40% etnisk norske . Anonymkode: f3b27...d99 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #7 Skrevet 12. november 2025 Tja, slik var det på ungdomsskolen min da jeg gikk der rundt millenniumsskiftet også. Kanskje med unntak av at foreldrene beskyttet oss så veldig, de lot oss mere segle vår egen sjø… Anonymkode: 7074c...f32
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #8 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke litt selvmotsigelse å tenke at det er de ikke etnisk norske som er problemet og samtidig tenke at cis er løsningen? Jeg har barna mine på skagerak internasjonale school. En fantastisk skole med ca 40% etnisk norske . Anonymkode: f3b27...d99 Nja, jo kanskje. Men her i byen har cis ett veldig godt rykte. Problemet på den kommunale skolen er at de ikke har ressursene til å holde disse igjen. På den kommunale u.skolen er det daglige slosskamper, knivstikkinger, narkotika salg osv. Jeg personlig ønsker ikke at barna mine skal ha sine mest sårbare år i slikt miljø. Nå når de fortsatt går på barneskolen ønsker jeg meg mer ressurser, slik at uønsket oppførsel faktisk kan tas tak i. Det å kalle lærerene hore, fittekjærring og slå ned tilfeldige elever er ugreit. Hos oss er det kun 2 elever på trinnet til eldste, en etnisk norsk, og en innvandrer. Mine barn har ikke tilgang til some eller internett uten overvåkning fra voksne. Det er i utgangspunktet hva som ble avtalt på foreldre møtet også, men moten til innvandrer barnet var ikke der. Mange oppfatter nok meg som rasistisk nå, men jeg er oppriktig bekymret for barna på trinnet. Det å ha en så uforutsigbar hverdag er ikke godt for noen. Anonymkode: c590f...f30
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #9 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Der dominerer ikke etnisk norske i den statistikken, og foresatte dukker ikke opp på møter eller samtaler. Anonymkode: c590f...f30 Spennende statistikk - hvor har du funnet den? SSB? Kommunen som gir ut noen rapporter? Forskning? Eller bare generaliserer du basert på fordommer? Anonymkode: 07372...751
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #10 Skrevet 12. november 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er cis? På skolen her jeg bor er det ingen innvandrere. Det er kun etisk norske. Vet ikke hvorfor det er slik, vet heller ikke hvilke rammer de har hjemme. Dette skjer i skoletid og mye mobbing på slike chat grupper. ungdomstiden kan være den jævligste tiden for mange. Vi må endre skolesystemet, mobbere må ut av skolen. Anonymkode: 04df2...f61 Først og fremst så handler jo dette om oppvekstforhold og familieforhold. Ungdommene dette gjelder har åpenbart ikke fått det de trenger fra foreldrene sine. Det som skulle blitt gjort er jo at barnevernet skulle hatt mye lavere terskel for å gå inn i familier for å veilede og hjelpe. Som jeg så i en annen tråd her; Mye skjuler seg på fine adresser. Anonymkode: a6580...9fc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå