AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #1 Skrevet 11. november 2025 Har en hund fra før. Lyst på ett nytt dyr. Er det da lurest å kjøpe en ny valp eller en ny kattunge? Anonymkode: 1b0bc...fc3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #2 Skrevet 11. november 2025 Tror det lureste er at du leser deg opp på begge deler og setter deg ordentlig inn i det. Anonymkode: dd13b...3d8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #3 Skrevet 11. november 2025 Katter er enklere, men skal ha stell, mat og kos daglig de også. Og de blir dobbelt så gamle som hunder. Anonymkode: dd13b...3d8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #4 Skrevet 11. november 2025 Jeg har hatt begge delernes skulle gjerne hatt begge deler. Men vær klar over at hund krever ekstremt mye mer samvær og tid. Du kan faktisk ikke dra på senteret eller ta en cafe med en venn etter jobb om det sitter en hund hjemme. Hund er perfekt for store familier eller par der det nesten alltid er noen hjemme. Katt kan med en katteluke og mat tilgjengelig klare seg mer selv. Innekatt derimot, må du tenke som mer i baner som en hund igjen. Selv om den ikke må luftes og tåler noe mer aleinetid. Anonymkode: 87386...e62
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #5 Skrevet 11. november 2025 Men er det best å kjøpe en katt eller hund siden jeg har en hund fra før av? Anonymkode: 1b0bc...fc3
Tabris Skrevet 11. november 2025 #6 Skrevet 11. november 2025 Det finnes det ikke noen fasitsvar på, det kommer an på hunden du har. Og den evt hunden/katten du får. Det viktigste er vel å skaffe seg det dyret du har mest lyst på, mest kunnskap om og best mulighet for å gi det et godt liv.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #7 Skrevet 11. november 2025 Med hunder blir man bundet med tid, men med katter blir man bundet til et sted. Jeg synes det er enklere med hunder, fordi jeg kan ta dem med meg. Men du forteller lite om ditt dyr. Jaktinstinkt, hvordan det går overens med andre dyr etc. I det hele tatt fremstår tanken din veldig enkel, med lite kjøtt på beina. Tenk deg godt om, gjør grundig research. Er de rundt deg villige til å passe to dyr eventuelt, om noe skulle skje med deg? Hva gjør du om det viser seg at de to dyrene ikke går overens. Hva om du får to dyr med ulike behov som kræsjer. Anonymkode: 29795...b7f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #8 Skrevet 13. november 2025 Mye styr og arbeid med katter . Du må ta hensyn til trygge ute forhold , noe som vanskeliggjør evt flytting . Mye skal til for at en katt trives. Ofte trives de ikke med hunder , babyer eller andre katter .de må ha mye stell og omsorg. De blir lett deprimerte . Hadde gått for hund. Anonymkode: f8cf3...cf9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #9 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 21.42): Med hunder blir man bundet med tid, men med katter blir man bundet til et sted. Jeg synes det er enklere med hunder, fordi jeg kan ta dem med meg. Men du forteller lite om ditt dyr. Jaktinstinkt, hvordan det går overens med andre dyr etc. I det hele tatt fremstår tanken din veldig enkel, med lite kjøtt på beina. Tenk deg godt om, gjør grundig research. Er de rundt deg villige til å passe to dyr eventuelt, om noe skulle skje med deg? Hva gjør du om det viser seg at de to dyrene ikke går overens. Hva om du får to dyr med ulike behov som kræsjer. Anonymkode: 29795...b7f Det er derfor jeg vurderer både katt og hund fordi vil ha ett dyr som sjansen er størst for å lykkes sammen. Anonymkode: 1b0bc...fc3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2025 #10 Skrevet 14. november 2025 AnonymBruker skrev (På 13.11.2025 den 14.34): Mye styr og arbeid med katter . Du må ta hensyn til trygge ute forhold , noe som vanskeliggjør evt flytting . Mye skal til for at en katt trives. Ofte trives de ikke med hunder , babyer eller andre katter .de må ha mye stell og omsorg. De blir lett deprimerte . Hadde gått for hund. Anonymkode: f8cf3...cf9 Så katter trives sjelden med hunder eller andre katter? Anonymkode: 1b0bc...fc3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå