Gå til innhold

Mus i veden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg forhindre det? Veden er lagret utendørs, har presenning på baksiden og over toppen, men lar det være åpent på fremsiden og begge sidene. 
Har aldri opplevd dette før, og begynner å bli rimelig lei hele musa.. Så grisete med muselort som kan havne inne om de ikke bankes godt nok før jeg tar dem inn.

Anonymkode: 7e4f7...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må i så fall være hermetisk lukket rundt veden, men det har ikke veden godt av. Og mus lever jo ute, så det er noe man må leve med, desverre.

• Liker 2
Skrevet

Muselort er jo ikke farlig. Det blir mye rusk av ved uansett, så de få lortene hadde jeg ikke brydd meg om.

Skrevet

Musefeller.

Har aldri opplevd av mus har brydd seg om veden her

Anonymkode: 9e927...5c9

Skrevet
Maia70 skrev (35 minutter siden):

Muselort er jo ikke farlig. Det blir mye rusk av ved uansett, så de få lortene hadde jeg ikke brydd meg om.

Er vel akkurat det muselort kan være. 

Men bank kubbene godt ute før du tar inn veden. Det er vanskelig å unngå mus.

Anonymkode: 1c5e0...aa7

Skrevet
Maia70 skrev (46 minutter siden):

Musepest er ikke helt ufarlig. Skaff deg en katt?

Anonymkode: 07e6c...08f

Skrevet
Maia70 skrev (49 minutter siden):

Muselort er faktisk veldig farlig! 

Anonymkode: d5bd9...34e

Skrevet

Bank kubbene, bruk hansker og ikke ha så mye ved inne om gangen

Anonymkode: f4fff...1a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Musepest er ikke helt ufarlig. Skaff deg en katt?

Anonymkode: 07e6c...08f

Morsomt at jeg nylig har lest et innlegg her på KG om en som vurderte og skaffe seg katt til dette formålet, hun fikk ikke så mye medhold 😂 

Katt har vært vurdert, men det passer ikke med situasjonen min akkurat nå dessverre.. skulle gjerne hatt en katt både som kos og hjelp til å holde mus unna. 

Har prøvd slike elektriske jagere, men tror musa er døv for det! De bryr seg nada. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har selv hatt mus i veden, hadde et år noen ikea poser stående ute noen uker om høsten, bar inn mus, kattene gikk bananas noen minutter.

ellers hansker og håndhygiene!

Anonymkode: 04d19...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være farlig. Men jeg er ikke så stresset over akkurat det. Har tatt nok mus rundt huset til at jeg vet at det ikke primært er klatremus i veden. 

Får bare fortsette å banke veden og håpe på økt besøk av rev, ugle og musvåk 🙏🏽

• Liker 1
Skrevet

Mus trenger kun en åpning på str med et kronestykke for å komme inn, så den klarer du ikke unngå 

Anonymkode: 1b0ce...779

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har selv hatt mus i veden, hadde et år noen ikea poser stående ute noen uker om høsten, bar inn mus, kattene gikk bananas noen minutter.

ellers hansker og håndhygiene!

Anonymkode: 04d19...bfd

Auda, har heldigvis sluppet å tatt med musa inn, kun avføringen 😂 Har heldigvis ikke ferdig pakket ved i sekker ute, det blir pakket og båret direkte inn. Bankes før de legges i posen, og bankes over posen før de sables i vedstativ. Deretter tømmes rask fra posen ut igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mus trenger kun en åpning på str med et kronestykke for å komme inn, så den klarer du ikke unngå 

Anonymkode: 1b0ce...779

Hehe, mindre enn en krone, du.

Anonymkode: 3e76c...40f

Skrevet

Katt er nok det eneste rette dessverre.
Vi leide en bolig på landet som var fulle av mus. Du kunne høre de skrapte og kravlet gjennom mange vegger. Da skaffet vi Champion (navnet på katten). Og den katten var virkelig en mester i musejakt. Den utryddet musebestanden i og rundt huset på få måneder. Jeg tror den tiden måtte ha vært den morsomste perioden i katten sitt liv. For når vi året etter kjøpte en bolig 20 km unna så forsvant Champion ofte fra hjemmet. Hver gang fant vi den ved det gamle "musehuset". 
Nå har den slått seg til ro, selv om jeg tror den kjeder seg litt og savner gamlehuset. 

Anonymkode: 5b514...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Katt er nok det eneste rette dessverre.
Vi leide en bolig på landet som var fulle av mus. Du kunne høre de skrapte og kravlet gjennom mange vegger. Da skaffet vi Champion (navnet på katten). Og den katten var virkelig en mester i musejakt. Den utryddet musebestanden i og rundt huset på få måneder. Jeg tror den tiden måtte ha vært den morsomste perioden i katten sitt liv. For når vi året etter kjøpte en bolig 20 km unna så forsvant Champion ofte fra hjemmet. Hver gang fant vi den ved det gamle "musehuset". 
Nå har den slått seg til ro, selv om jeg tror den kjeder seg litt og savner gamlehuset. 

Anonymkode: 5b514...8e7

Så herlig! Må ta en ny vurdering på katt litt senere, skal i såfall bli spennende å se om den får like gode skussmål som Champion 🐈

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merkelig, jeg har vokst opp med mus i fjøsen, som gikk i kraftforet om vi ikke passet på. Jeg pleide å sitte inne med sauene og se på musene som spiste ost jeg hadde med til dem. Og vi hadde garantert muselort i veden. Men ingen fikk noe musepest på alle de årene gitt. Har også hatt katter som har dradd inn mus i fleng, og nå har jeg ikke katt, så de har gått i epler som jeg lagret utenfor døra. De ligger nå i en pose i kjøleskapet, uten å ha blitt vasket først. Så vi får se om jeg får musepest nå da. Tviler! :laugh:

Skrevet
Maia70 skrev (22 minutter siden):

Merkelig, jeg har vokst opp med mus i fjøsen, som gikk i kraftforet om vi ikke passet på. Jeg pleide å sitte inne med sauene og se på musene som spiste ost jeg hadde med til dem. Og vi hadde garantert muselort i veden. Men ingen fikk noe musepest på alle de årene gitt. Har også hatt katter som har dradd inn mus i fleng, og nå har jeg ikke katt, så de har gått i epler som jeg lagret utenfor døra. De ligger nå i en pose i kjøleskapet, uten å ha blitt vasket først. Så vi får se om jeg får musepest nå da. Tviler! :laugh:

Det har mannen  og gjort. Avløser. Men en dag ble han skikkelig dårlig. Innlegg innlagt viste seg smittet av musepest. Lå innlagt i over en uke  lungene har fått skadder som ikke kan repareres siden det satte seg dern Den dag i dag hvis det er gnager avføring i nærheten tenner han og får influensa symptomer. Og må ta sterke alergi medisiner. 

Så ja det kan gå bra lenge som hos mannen og plutselig er en uheldig og blir alvorlig syk av smitte fra mus

Anonymkode: 9275c...756

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...