Gå til innhold

Valg av partner i forhold vs elsker

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forventer du at partner skal synes du er verdens peneste også? Seksuell tiltrekning er ren lyst, det jeg føler for en partner er mye dypere og mer komplekst. At jeg finner en mann seksuelt tiltrekkende betyr heller ikke at jeg i praksis er interessert i å hoppe til køys med ham eller ville valgt ham over partner. 

Anonymkode: b7d81...13b

Nei, det blir ikke det samme. Ville det ikke vært rart for deg om kjæresten din foretrakk en annen type dame for sex enn deg?

Anonymkode: 3b459...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenker jo at det er irrelevant: et menneske som velger å ha slike holdninger til kvinner som du her skisserer vil aldri være en potensiell partner verken på kort eller lang sikt. Han bør for alles beste forbli singel inntil han eventuelt velger å justere seg inn igjen. 

Man ligger jo, som kvinne, ikke med menn som hater kvinner. (eller har forhold til dem, eller pleier øvrig omgang med dem) Hva skulle være motivasjonen til å ta det valget?

Anonymkode: a9944...caf

Hvordan leser du kvinnehat inn i dette? Hvilke holdninger legger du til grunn her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det blir ikke det samme. Ville det ikke vært rart for deg om kjæresten din foretrakk en annen type dame for sex enn deg?

Jeg kjenner ingen som foretrekker eller tenner på "en type", hverken når der gjelder seksuell tiltrekning eller forelskelse, man faller for og ser kvaliteter (eller mangel på) hos enkeltpersoner. Men nei, jeg ville ikke syntes det var merkelig eller problematisk om kjæresten estetisk sett egentlig foretrakk brunetter selv om jeg er blond - det er ikke hårfargen han er sammen med meg for. 

Anonymkode: b7d81...13b

Skrevet

SEX

Tiltrekning: dette er mennesker man kan tenke seg å ha sex med. Man føler en umiddelbar seksuell kjemi og dragning. Dette er ofte det som kan kalles for et hekt, altså avhengighet om man ikke er bevisst på forskjellen. Denne er mer basert på menneskelige naturlige instinkter, og ikke noe mer.

FORHOLD OG SEX

Kjærlighet/forelskelse:

her kan man kjenne på tiltrekning, boblende følelser, det koker bokstavelig talt over, her er alt tilstede på en gang og det kan føles veldig intenst. Her er det gjensidig trygghet og tillit. Man vil bare være nær hverandre. Her kan man oppleve et gjensidig felleskap og dypere bånd, forståelse, vennskap og kjærlighet. 

Om man ikke er bevisst, så er disse to veldig lett å forveksle med hverandre siden begge kan inkludere sex.

Så er det viktig å huske på at man kan være i forhold uten å ha sex, og noen kan ha sex uten å være i forhold (FF), mens andre kan kun ha sex i forhold. Det har med tilknytningsmønstre å gjøre. 

Noen mennesker kan veksle mellom disse, mens andre klarer ikke det. 

Anonymkode: 71106...edc

Skrevet

Ingen forskjell. Ligger ikke med menn som ikke er material til evig tid. Men, hva som innebærer i det materialet, det er høye krav. 

Skrevet

En elskerinne kan godt være en "løs tøs" for å si det litt enkelt. Så lenge hun er vill, villig og hemningsløs er jeg fornøyd.

Anonymkode: 3c1e2...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...