Gå til innhold

Valg av partner i forhold vs elsker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det du sier er at noen menn å tilby deg forhold for å ha sex med deg, mens andre vil du ha sex med uten at de må tilby deg forhold eller noe dypt?

Anonymkode: 3b459...6d1

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om her. Jeg velger selv hvem jeg vil ha sex med og jeg skylder ingen noe som helst. Noen menn ser jeg på som forholdsmateriale, og andre menn som noen jeg kan rote litt med. Det er uproblematisk.

Anonymkode: 40b92...446

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde orket å sjonglere mellom det der, jeg. Hvorfor skape spenning ute når en kan skape spenning hjemme. Kanskje hadde heller ikke spenning vært så spennende hvis en ikke hadde hatt det hjemme først, men spenning er jo noe en lager selv, og det er ikke statisk. Det er faktisk å dunked seg litt i hodet. Som å konstant spiser for mye godteri, godteri kan ikke vedvare.

Anonymkode: 0bcd8...8ec

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke jeg hadde orket å sjonglere mellom det der, jeg. Hvorfor skape spenning ute når en kan skape spenning hjemme. Kanskje hadde heller ikke spenning vært så spennende hvis en ikke hadde hatt det hjemme først, men spenning er jo noe en lager selv, og det er ikke statisk. Det er faktisk å dunked seg litt i hodet. Som å konstant spiser for mye godteri, godteri kan ikke vedvare.

Dunke, jeg blir helt matt av denne ordboken her, jeg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? 

Er det ikke problematisk å føle en sterkere seksuell tiltrekning til andre enn du gjør til partneren din? Hadde jeg vært partneren din hadde jeg i alle fall ikke syntes det var uproblematisk. 

Anonymkode: a88ed...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om her. Jeg velger selv hvem jeg vil ha sex med og jeg skylder ingen noe som helst. Noen menn ser jeg på som forholdsmateriale, og andre menn som noen jeg kan rote litt med. Det er uproblematisk.

Spørs om de du er i forhold med vil se det på samme vis. De vil nok sette spørsmål ved at du ikke villet ha sex med dem utenfor forhold, samtidig som det finnes menn som du er villig til å ha sex med uten at de behøvde å inngå forhold med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Spørs om de du er i forhold med vil se det på samme vis. De vil nok sette spørsmål ved at du ikke villet ha sex med dem utenfor forhold, samtidig som det finnes menn som du er villig til å ha sex med uten at de behøvde å inngå forhold med.

Dette hadde i utgangspunktetet vært idiotisk å tenke. Hvorfor skal en person jeg er sammen med bry meg om hypotetiske situasjoner som at jeg ikke ville hatt et ONS med dem om jeg var singel? Det burde ikke ha noe å si fordi det er ikke situasjonen man er i. Hadde en partnner vært bekymret over dette hadde det bare fått dem til å fremstå ekstremt usikre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det ikke problematisk å føle en sterkere seksuell tiltrekning til andre enn du gjør til partneren din? Hadde jeg vært partneren din hadde jeg i alle fall ikke syntes det var uproblematisk. 

Nei, fordi jeg har aldri agert på det. Jeg har ikke vært utro og kommer ikke til å være det heller. Hva jeg fantaserer om eller gjør som singel er min business, punktum.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette hadde i utgangspunktetet vært idiotisk å tenke. Hvorfor skal en person jeg er sammen med bry meg om hypotetiske situasjoner som at jeg ikke ville hatt et ONS med dem om jeg var singel? Det burde ikke ha noe å si fordi det er ikke situasjonen man er i. Hadde en partnner vært bekymret over dette hadde det bare fått dem til å fremstå ekstremt usikre

Det gir jo et signal om at du finner den ene mer seksuelt attraktiv enn den andre. Det må man få lov til å kjenne på at er ugreit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å finne en mann jeg ikke ønsker ett forhold til som seksuell attraktiv. 

Så fort jeg innser at vi ikke er kompatible forholdsmessig så mister jeg også tenningen på han tvert. 

Anonymkode: ee148...d03

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 9.26):

Til damer som både har vært i forhold og fuckfriends/elskere (ikke samtidig).

Vil alle menn som er aktuelle for forhold også være aktuell som elsker hvis forhold ikke er aktuelt? Eller er det forskjell på hvilke menn som passer til hva? Hvorfor?

Stor forskjell for min del. De som blir betraktet som fuckfriends mangler helt klart noe grunnleggende i relasjonen med meg som en evt kjæreste kandidat ikke mangler. Kan være så enkelt som at de dypere følelsene hos meg mangler eller at de innehar noen grunnleggende verdier som er veldig avvikende for hva jeg evt ville godtatt hos en evt kjæreste f.eks at han ikke investerer nok tid eller interesse i meg, ikke ivaretar hjemmet sitt godt/ser skittent ut o.l, bruk av narkotiske stoffer eller at han røyker sigaretter av og til. Flere av disse vil som regel ende med at jeg kutter ut personen ganske raskt uansett men noen ganger har det faktisk tatt litt tid å innse hva med personen som skurrer for min del uten at jeg klarer å putte fingeren på det. Jeg følger magefølelsen min og har null hastverk så jeg tar meg god tid i å bli kjent og har det moro med personen underveis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, fordi jeg har aldri agert på det. Jeg har ikke vært utro og kommer ikke til å være det heller. Hva jeg fantaserer om eller gjør som singel er min business, punktum.

Problemet er at det seksuelle motsetningsforholdet på et eller annet tidspunkt kommer til syne. Noe som gjør at forholdet bryter opp fordi det er ganske sannsynlig at du på et eller annet tidspunkt mister lysten helt på partneren din.

PS, jeg har vært partner til ei som var som deg. Det var det seksuelle som veltet forholdet.

Anonymkode: 9a2e8...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Alle menn som er aktuelle for forhold kan også være aktuelle som elsker ja, men alle menn som kunne vært aktuelle som elsker kunne derimot ikke nødvendigvis være aktuelle for forhold. 

Anonymkode: e2109...e90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er vel det samme for menn. Noen kvinner kunne menn gjerne hatt sex med, men ikke forhold. Andre kvinner er aktuelle for både sex og forhold. 

Det er ikke dem som kun er aktuelle for sex og ikke for forhold som bør slå seg på brystet. Det er ikke et kompliment å kun være bra nok for sex. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo at det er irrelevant: et menneske som velger å ha slike holdninger til kvinner som du her skisserer vil aldri være en potensiell partner verken på kort eller lang sikt. Han bør for alles beste forbli singel inntil han eventuelt velger å justere seg inn igjen. 

Man ligger jo, som kvinne, ikke med menn som hater kvinner. (eller har forhold til dem, eller pleier øvrig omgang med dem) Hva skulle være motivasjonen til å ta det valget?

Anonymkode: a9944...caf

AnonymBruker
Skrevet

Forventer du at partner skal synes du er verdens peneste også? Seksuell tiltrekning er ren lyst, det jeg føler for en partner er mye dypere og mer komplekst. At jeg finner en mann seksuelt tiltrekkende betyr heller ikke at jeg i praksis er interessert i å hoppe til køys med ham eller ville valgt ham over partner. 

Anonymkode: b7d81...13b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2025 den 9.39):

Spørsmålet er ikke om fuckfriends kunne blitt kjæreste, men om kjæreste kunne vært fuckfriend om ikke forholdet lå til rette for forhold.

Nei.

Liker en type menn for forhold og en annen type for fuckfriend,

Anonymkode: bae4a...73a

Skrevet

Både og. Kan ikke være elsker med en mann uten at det er følelser der som potensielt kunne blitt til en forelskelse/betatthet. Så det er samme «type» mann til begge formål. Men til en uforpliktende relasjon så spiller de ytre omstendighetene en mindre rolle. Tenker da familiesituasjon, alder, bosted osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel det samme for menn. Noen kvinner kunne menn gjerne hatt sex med, men ikke forhold. Andre kvinner er aktuelle for både sex og forhold. 

Det er ikke dem som kun er aktuelle for sex og ikke for forhold som bør slå seg på brystet. Det er ikke et kompliment å kun være bra nok for sex. 

Problemet er vel hvis man tenker at noen er passende for forhold men ikke for sex.

Anonymkode: 33dcc...cd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er det snakk om at det finnes en gruppe menn det er kun aktuelt å ha sex med hvis man er i forhold med dem. Er det uten for forhold så vil man ikke ha sex med dem, men heller en annen type menn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei.

Liker en type menn for forhold og en annen type for fuckfriend,

Anonymkode: bae4a...73a

Hvorfor det? Hvorfor er ikke forholdsmennene også aktuell som fuckfriend? Hvorfor må du være i forhold med dem for å vurderer dem aktuelle for sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...