Gå til innhold

Sjefen har et forvrengt syn av meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp, hvordan håndtere det her? 
Jeg har jobbet et sted i 8 måneder nå og nesten siden første måned har jeg følt meg misforstått av sjefen min. 

Det vil si. Han vrir og vrenger på absolutt alt jeg sier og ikke sier. Han gjør opp sin egen mening, hva han utad mener jeg sier og «tolker» meg..  men i mitt hode kommer dette helt feil ut når han skal dele det. Det er nok at jeg sier ett ord feil, så kommer han med sin egen versjon av hva jeg egentlig mener eller føler, og verst av alt - hvordan jeg er som person. Noe som overhodet ikke samsvarer med hvordan jeg faktisk er.. 

Synes dette er skikkelig vondt rett og slett. Og de gangene jeg forsøker å si «nei, det stemmer ikke» eller «nå mistolker du meg, situasjonen eller det jeg sier», så avbryter han meg og nærmest skal ha rett. Dette fører til at jeg føler meg skikkelig nedgradert som person, og tvilende overfor hvem jeg er og kvaliteter jeg besitter. 

Han er ekstremt narsissistisk også, og dette bekrefter flere på arbeidsplassen.. men folk bare godtar det fordi han er umulig å sosialisere med. I tillegg jobber ingen andre så tett med han (noe alle er sjeleglade for…).

Hvordan takle det her? Og nei, det går ikke an å ta dette opp med han (jeg har forsøkt lenge nå) fordi han har rett. 

Jeg blir rett og slett… syk(?) av å jobbe i det her, og føler at jeg blir brutt ned som menneske og veldig misforstått. Føler meg helt apatisk og «javel, da er jeg vel sånn da» for å unngå mer pes. 

Anonymkode: e9716...fcb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde sett meg om etter ny jobb gitt. Enkelte ganger er det ikke verdt å ta kampen med håpløse ledere 

Anonymkode: d1a44...62f

• Liker 5
Skrevet

Det høres litt kjent ut. "Det er ikke det du sier, men måten du sier det på..." blæh. 

Anonymkode: 416a9...675

Skrevet

Det er ikke noe å takle her. Ut ifra det du sier så virker hele kjemien deres veldig dårlig. Finn deg en ny jobb.

Anonymkode: fb1ce...ec2

• Liker 3
Skrevet

Bytt jobb.

Anonymkode: 0ed0f...a0c

• Nyttig 1
Skrevet

Han er nok psykisk syk desverre. Du må bytte jobb. 

Anonymkode: 98a81...61a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hjelp, hvordan håndtere det her? 
Jeg har jobbet et sted i 8 måneder nå og nesten siden første måned har jeg følt meg misforstått av sjefen min. 

Det vil si. Han vrir og vrenger på absolutt alt jeg sier og ikke sier. Han gjør opp sin egen mening, hva han utad mener jeg sier og «tolker» meg..  men i mitt hode kommer dette helt feil ut når han skal dele det. Det er nok at jeg sier ett ord feil, så kommer han med sin egen versjon av hva jeg egentlig mener eller føler, og verst av alt - hvordan jeg er som person. Noe som overhodet ikke samsvarer med hvordan jeg faktisk er.. 

Synes dette er skikkelig vondt rett og slett. Og de gangene jeg forsøker å si «nei, det stemmer ikke» eller «nå mistolker du meg, situasjonen eller det jeg sier», så avbryter han meg og nærmest skal ha rett. Dette fører til at jeg føler meg skikkelig nedgradert som person, og tvilende overfor hvem jeg er og kvaliteter jeg besitter. 

Han er ekstremt narsissistisk også, og dette bekrefter flere på arbeidsplassen.. men folk bare godtar det fordi han er umulig å sosialisere med. I tillegg jobber ingen andre så tett med han (noe alle er sjeleglade for…).

Hvordan takle det her? Og nei, det går ikke an å ta dette opp med han (jeg har forsøkt lenge nå) fordi han har rett. 

Jeg blir rett og slett… syk(?) av å jobbe i det her, og føler at jeg blir brutt ned som menneske og veldig misforstått. Føler meg helt apatisk og «javel, da er jeg vel sånn da» for å unngå mer pes. 

Anonymkode: e9716...fcb

Du må bytte jobb. Dette blir du syk av. 

Anonymkode: aa942...72f

Skrevet

Snakk med verneombud. Dere har vel det? Ta gjerne en prat hos bedriftshelsetjenesten også, mtp på din psykiske helse som blir påvirket.

Og ellers, bytt jobb. Han blir neppe bedre om ett år. 

Anonymkode: 8bf65...045

• Nyttig 1
Skrevet

Han høres ikke helt god ut, ta med deg at dine kollegaer ser selv om de ikke nødvendigvis gjør. De har nok resignert, slik du også er på vei til. 

Hvis du har en ellers oppegående ledelse på huset og gode tillitsvalgte, kan det være en løsning å bli flyttet internt til en annen leder. Om ikke, søk andre jobber før du brytes helt ned. 

Anonymkode: 8c4d5...49e

Skrevet

Hatt en slik leder. BYTT JOBB. 

Anonymkode: 592a1...d1c

Skrevet

Lær deg å ordlegge deg på en tydelig måte som ikke kan misforstås? Det er ikke nødvendig å ta alt i verste mening alltid, grip heller sjansen til personlig utvikling.

Anonymkode: 900e6...174

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje jobben er for høythengende for sjefen, så han prøver å kompensere? 

Anonymkode: 69037...79f

Skrevet

Har også hatt en sånn leder, og jeg byttet jobb. Han føler seg mest sannsynlig faglig underlegen deg (det var tilfelle for den lederen jeg hadde), og for å ikke avkles fullstendig, bruker han isteden den makten han har til å pirke på deg, kjefte på deg og detaljstyre deg. Det kommer garantert ikke til å bli bedre, jeg hadde ikke giddet å finne meg i det, hadde jeg vært deg.

Anonymkode: a284c...35e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...