Sommer2464 Skrevet 10. november 2025 #1 Skrevet 10. november 2025 (endret) Kan man da stole på AP når det gjelder innvandring? Er vel ikke så rart at landet vårt blir islamisert når det største partiet i landet og som har styrt det meste av tiden siden 30 tallet har 80 prosent av muslimske velgere. Jeg frykter også at Arbeiderpartiet har blitt veldig infiltrert av islamister akkurat som de svenske sosialdemokratene. Man ser at AP spesielt i Oslo og det sentrale Østlandet, men også i resten av landet er fullt av muslimske politikere. Man kan absolutt anta at en del av dem er islamister. De fleste muslimer i Norge vil også forby kritikk av islam så at AP har så mange muslimske velgere og er fullt av muslimer anser jeg som veldig skremmende. Husk det neste gang dere skal stemme at AP vil ikke miste sine muslimske velgere og gjør derfor alt de kan for å beholde dem. Så en stemme til AP kan i realiteten være en stemme til islamisering. Endret 10. november 2025 av Sommer2464 9 4
Doolittle Skrevet 10. november 2025 #2 Skrevet 10. november 2025 "80 prosent av muslimer stemmer Arbeiderpartiet"? "det største partiet i landet og som har styrt det meste av tiden siden 30 tallet har 80 prosent av muslimske velgere"? "De fleste muslimer i Norge vil forby kritikk av islam"? Har du tall og ordentlige kilder på dette eller er dette bare konspiprat du tar ut av tomme lufta? 14 7
Sommer2464 Skrevet 10. november 2025 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2025 Doolittle skrev (2 timer siden): "80 prosent av muslimer stemmer Arbeiderpartiet"? "det største partiet i landet og som har styrt det meste av tiden siden 30 tallet har 80 prosent av muslimske velgere"? "De fleste muslimer i Norge vil forby kritikk av islam"? Har du tall og ordentlige kilder på dette eller er dette bare konspiprat du tar ut av tomme lufta? Statistikk fra ssb. https://www.ssb.no/280702/partivalg-blant-personer-med-innvandrerbakgrunn-fra-afrika-asia-latin-amerika-og-oseania-etter-religion Her står det at 76 prosent av muslimer vil forby kritikk av religionen sin riktignok fra Danmark, men muslimer i Norge er neppe bedre. https://v4na.com/en/76-per-cent-of-muslims-to-ban-criticism-of-islam-39494/ 4 1
Druid Skrevet 11. november 2025 #4 Skrevet 11. november 2025 Sommer2464 skrev (14 timer siden): Statistikk fra ssb. https://www.ssb.no/280702/partivalg-blant-personer-med-innvandrerbakgrunn-fra-afrika-asia-latin-amerika-og-oseania-etter-religion Her står det at 76 prosent av muslimer vil forby kritikk av religionen sin riktignok fra Danmark, men muslimer i Norge er neppe bedre. https://v4na.com/en/76-per-cent-of-muslims-to-ban-criticism-of-islam-39494/ Det er ikke ofte jeg kritiserer tallgrunnlaget på SSB, men her har de garantert truffet skjevt. Vi vet at KrF har veldig stor støtte fra muslimer (partiet er et av få som ønsker en blasfemi paragraf), og SV har hatt flere opprør internt av muslimer. Begge skulle hatt høyere tall. 5 1
Doolittle Skrevet 11. november 2025 #5 Skrevet 11. november 2025 Sommer2464 skrev (14 timer siden): Statistikk fra ssb. https://www.ssb.no/280702/partivalg-blant-personer-med-innvandrerbakgrunn-fra-afrika-asia-latin-amerika-og-oseania-etter-religion Her står det at 76 prosent av muslimer vil forby kritikk av religionen sin riktignok fra Danmark, men muslimer i Norge er neppe bedre. https://v4na.com/en/76-per-cent-of-muslims-to-ban-criticism-of-islam-39494/ Så bra, du fant en troverdig kilde til en av den tre påstandene. At 80% av de 323 muslimste personene som ble spurt stemmer Arbeiderpartiet er ikke noe som skiller seg ut om du ser på hele tabellen. Religiøse personer med innvandrerbakgrunn stemmer jevnt over på venstresiden. Det kan det jo være mange grunner til, blant annet at disse partiene har vært flinkere til å lyitte til dem og deres problemer, gi dem mulighet til å være med og medvirke, og ikke minst vært tydelige på avstand til partiene som har omtalt den samme gruppen som problemer. v4na er en høyreekstrem side finansiert av Viktor Orban, så den tenker jeg vi bare lar ligge som kilde. Den finnes ikke troverdig. Druid skrev (18 minutter siden): Det er ikke ofte jeg kritiserer tallgrunnlaget på SSB, men her har de garantert truffet skjevt. Vi vet at KrF har veldig stor støtte fra muslimer (partiet er et av få som ønsker en blasfemi paragraf), og SV har hatt flere opprør internt av muslimer. Begge skulle hatt høyere tall. Ja, her har det nok mye å si at tallmaterialet er forholdsvis lite. Usikker på hvor stor støtte Krf faktisk har blant muslimer når det kommer til stykket. De har så vidt jeg vet ingen muslimer på listene sine, så her virker det mest som om det er en kunstig representasjon skapt av overskrifthungrige journalister. Her spekulerer jeg bare, så jeg kan så klart ta veldig feil. Krf er jo et parti som på mange måter burde appellere til enkelte konservative muslimer, all den tid de bl.a. ønsker blasfemiparagraf som du skriver. Krfs mål er jo å fremme kristendommen, og har jo en stadig mer verdikonservativ og islamkritisk velgermasse, så det er kanskje en årsak at muslimer ikke føler seg spesielt velkomne i partiet. Spekulasjon igjen så klart. SVs lave tall reagerte jeg også på. Der har det både vært profilerte muslimske politikere og de nevnte "opprørene" internt. Tipper dette også er et utslag av manglende tallgrunnlag. 5
Kudos Skrevet 18. november 2025 #6 Skrevet 18. november 2025 (endret) Sommer2464 skrev (På 10.11.2025 den 15.52): Kan man da stole på AP når det gjelder innvandring? Er vel ikke så rart at landet vårt blir islamisert når det største partiet i landet og som har styrt det meste av tiden siden 30 tallet har 80 prosent av muslimske velgere. Jeg frykter også at Arbeiderpartiet har blitt veldig infiltrert av islamister akkurat som de svenske sosialdemokratene. Man ser at AP spesielt i Oslo og det sentrale Østlandet, men også i resten av landet er fullt av muslimske politikere. Man kan absolutt anta at en del av dem er islamister. De fleste muslimer i Norge vil også forby kritikk av islam så at AP har så mange muslimske velgere og er fullt av muslimer anser jeg som veldig skremmende. Husk det neste gang dere skal stemme at AP vil ikke miste sine muslimske velgere og gjør derfor alt de kan for å beholde dem. Så en stemme til AP kan i realiteten være en stemme til islamisering. I det minste stemmer de. Det å fiendtliggjøre alt som oppleves som annerledes er ganske primitiv tenkning jeg trodde opplyste mennesker hadde vokst fra. Endret 18. november 2025 av Kudos 3
Gjest Tralalalala Skrevet 18. november 2025 #7 Skrevet 18. november 2025 En ting jeg har lagt merke til med eldre som og stemmer ap, er at de begrunner det med det har de alltid gjort. tror egentlig veldig mange ikke følger med på politikk, men får med seg (venstrevridd) propaganda om frp ditt og datt og høyre ditt og datt. da tenker nok mange eldre at ap er trygt, fordi har nesten regjert hele veien. folk må komme seg ut av mønsteret
anonym482 Skrevet 18. november 2025 #8 Skrevet 18. november 2025 Om noen tiår er flertallet i Norge muslimer, med mindre mange av dem forlater sin tro. Mest sannsynlig blir vi et muslimsk land innen kanskje 2060. 4
Gjest Tralalalala Skrevet 18. november 2025 #9 Skrevet 18. november 2025 anonym482 skrev (25 minutter siden): Om noen tiår er flertallet i Norge muslimer, med mindre mange av dem forlater sin tro. Mest sannsynlig blir vi et muslimsk land innen kanskje 2060. Nei takk, gå 1500 år tilbake😅
Doolittle Skrevet 19. november 2025 #10 Skrevet 19. november 2025 anonym482 skrev (17 timer siden): Om noen tiår er flertallet i Norge muslimer, med mindre mange av dem forlater sin tro. Mest sannsynlig blir vi et muslimsk land innen kanskje 2060. Vis meg det regnestykket er du grei. Lykke til med det! 1 1 3
Katten.2.0 Skrevet 19. november 2025 #11 Skrevet 19. november 2025 Ser det er flere i tråden her som hadde hatt godt av en grunnskole i kildekritikk og statistikk. 3 3
anonym482 Skrevet 19. november 2025 #12 Skrevet 19. november 2025 Doolittle skrev (2 timer siden): Vis meg det regnestykket er du grei. Lykke til med det! Det er jo helt logisk. Muslimer har mye høyere føderate enn ikke-muslimske, nordmenn. Vil tippe at dere som kverulerer på så åpenbare utfordringer tenker mest på å holde dere på den politisk korrekte "gode" siden. 3 3
Amelly Skrevet 19. november 2025 #13 Skrevet 19. november 2025 Herreguuuuuud, dere er jo helt obsessed med oss. Hver 3 tråd handler om muslimer 😩 3
Doolittle Skrevet 20. november 2025 #14 Skrevet 20. november 2025 anonym482 skrev (På 19.11.2025 den 19.06): Det er jo helt logisk. Muslimer har mye høyere føderate enn ikke-muslimske, nordmenn. Vil tippe at dere som kverulerer på så åpenbare utfordringer tenker mest på å holde dere på den politisk korrekte "gode" siden. Det kan du godt tippe. Jeg for min del tipper at du sliter litt med grunnleggende matte. I 2023 var det 182607 muslimer i Norge. Det utgjør ca. 3,3% av befolkningen. For at det skal bli muslimst flertall i Norge må de dermed få enormt mange flere barn enn de gjør i dag. Om vi ser på fødselsraten blant innvandrerkvinner fra Asia, hvor de fleste norske muslimer har sin bakgrunn, lå den på 2,9 barn pr kvinne i år 2000. Over resten av landets fødselsrate som lå på ca.1,9 barn pr kvinne samme år. Huffameg, hva var det jeg sa, tenker du kanskje mens du sitter der i kjelleren og klør deg på tredagersskjegget mens du vurderer å ta ukas første dusj (det er tross alt torsdag og snart helg - damene liker sånt. Ikke at det betyr noe, for du kommer til å skrive et hissig innlegg om hvor kjipe norske kvinner er som ikke vil ligge med deg sånn ca klokka 03.47 natt til lørdag denne uka også). Men neida, i 2017 hadde fødselstallet blant innvandrerkvinner fra Asia falt til 1,8 barn pr kvinne. Tallet for resten av landets kvinner hadde riktignok også falt, men bare til 1,7 barn pr kvinne. Som du ser, og som de fleste som har tittet litt på tall og statistikk før allerede visste, så utjevner fødselstallene seg og blir noenlunde like. Matten din stemmer ikke, mann. Skjerpings! Til slutt kan jeg også legge til at du ikke skiller på innvandrere som er muslimer og innvandrere som ikke er muslimer. Det tyder på at du bruker den samme hundefløytetaktikken som mange andre og gjemmer deg bak "islamkritikk" når det du egentlig driver med er rasisme. Kristne i Asia og Afrika får nemlig like mange barn som muslimer, men det driter du jo ganske greit i, for det er ikke egetnlig religionen du snakker om. Du er ute etter alle de skumlingene med brunere hud enn deg, er du ikke? Jo, det er du, ingen vits å protestere på det. Argumentasjonen din er så gjennomsiktig at det nesten er litt flaut å lese. Slutt å være så redd for folk, mann. Folk er folk og folk er stort sett ålreite. Utenom de som bruker mye energi på å juge om at "muslimer" er så skumle fordi de er muslimer. De folka der er dritt. Ikke vær en dritt. 3 1
anonym482 Skrevet 20. november 2025 #15 Skrevet 20. november 2025 Doolittle skrev (1 time siden): Det kan du godt tippe. Jeg for min del tipper at du sliter litt med grunnleggende matte. I 2023 var det 182607 muslimer i Norge. Det utgjør ca. 3,3% av befolkningen. For at det skal bli muslimst flertall i Norge må de dermed få enormt mange flere barn enn de gjør i dag. Om vi ser på fødselsraten blant innvandrerkvinner fra Asia, hvor de fleste norske muslimer har sin bakgrunn, lå den på 2,9 barn pr kvinne i år 2000. Over resten av landets fødselsrate som lå på ca.1,9 barn pr kvinne samme år. Huffameg, hva var det jeg sa, tenker du kanskje mens du sitter der i kjelleren og klør deg på tredagersskjegget mens du vurderer å ta ukas første dusj (det er tross alt torsdag og snart helg - damene liker sånt. Ikke at det betyr noe, for du kommer til å skrive et hissig innlegg om hvor kjipe norske kvinner er som ikke vil ligge med deg sånn ca klokka 03.47 natt til lørdag denne uka også). Men neida, i 2017 hadde fødselstallet blant innvandrerkvinner fra Asia falt til 1,8 barn pr kvinne. Tallet for resten av landets kvinner hadde riktignok også falt, men bare til 1,7 barn pr kvinne. Som du ser, og som de fleste som har tittet litt på tall og statistikk før allerede visste, så utjevner fødselstallene seg og blir noenlunde like. Matten din stemmer ikke, mann. Skjerpings! Til slutt kan jeg også legge til at du ikke skiller på innvandrere som er muslimer og innvandrere som ikke er muslimer. Det tyder på at du bruker den samme hundefløytetaktikken som mange andre og gjemmer deg bak "islamkritikk" når det du egentlig driver med er rasisme. Kristne i Asia og Afrika får nemlig like mange barn som muslimer, men det driter du jo ganske greit i, for det er ikke egetnlig religionen du snakker om. Du er ute etter alle de skumlingene med brunere hud enn deg, er du ikke? Jo, det er du, ingen vits å protestere på det. Argumentasjonen din er så gjennomsiktig at det nesten er litt flaut å lese. Slutt å være så redd for folk, mann. Folk er folk og folk er stort sett ålreite. Utenom de som bruker mye energi på å juge om at "muslimer" er så skumle fordi de er muslimer. De folka der er dritt. Ikke vær en dritt. Jeg driter i hudfarge. Jeg tenker kun på religion og kultur, og å ivareta norsk kulturarv og frihetsverdier. Men vi lar det ligge med dette, vi blir ikke enige uansett. 4
Doolittle Skrevet 20. november 2025 #16 Skrevet 20. november 2025 anonym482 skrev (44 minutter siden): Jeg driter i hudfarge. Jeg tenker kun på religion og kultur, og å ivareta norsk kulturarv og frihetsverdier. Men vi lar det ligge med dette, vi blir ikke enige uansett. Det handler ikke om å "bli enige". Jeg har gitt deg tall og fakta. De er de samme uansett hva du skulle mene. Om en bil er blå kan ikke du si den er grønn bare fordi du ikke synes at den skal være blå. Du tar feil, og når noen viser deg fakta som beviser det er det eneste fornuftige å gjøre å si "oi, jeg tok visst feil, nå må jeg endre måten jeg ser akkurat dette på". Alt annet er ufornuftig, men rasisme er jo generelt ikke noe som bryr seg med fornuft. Rasisme er for redde, små mennesker som trenger noen å være sinte på. 3
anonym482 Skrevet 20. november 2025 #17 Skrevet 20. november 2025 Doolittle skrev (5 minutter siden): Det handler ikke om å "bli enige". Jeg har gitt deg tall og fakta. De er de samme uansett hva du skulle mene. Om en bil er blå kan ikke du si den er grønn bare fordi du ikke synes at den skal være blå. Du tar feil, og når noen viser deg fakta som beviser det er det eneste fornuftige å gjøre å si "oi, jeg tok visst feil, nå må jeg endre måten jeg ser akkurat dette på". Alt annet er ufornuftig, men rasisme er jo generelt ikke noe som bryr seg med fornuft. Rasisme er for redde, små mennesker som trenger noen å være sinte på. Statistikken du viser til er ikke troverdig, det er store mørketall,vi ser symptomene av islamiseringen i samfunnet. Det er du som fornekter virkeligheten. 1 1
Bacteria Skrevet 20. november 2025 #18 Skrevet 20. november 2025 Doolittle skrev (1 minutt siden): Det handler ikke om å "bli enige". Jeg har gitt deg tall og fakta. De er de samme uansett hva du skulle mene. Om en bil er blå kan ikke du si den er grønn bare fordi du ikke synes at den skal være blå. Du tar feil, og når noen viser deg fakta som beviser det er det eneste fornuftige å gjøre å si "oi, jeg tok visst feil, nå må jeg endre måten jeg ser akkurat dette på". Alt annet er ufornuftig, men rasisme er jo generelt ikke noe som bryr seg med fornuft. Rasisme er for redde, små mennesker som trenger noen å være sinte på. Jeg tror heller ikke at Norge blir muslimsk, men det er god grunn til å være skeptisk til islam. Islam er i sin natur misjonerende, noen vil kanskje si imperialistisk. Flere europeiske samfunn er i ferd med å bli radikalt endret av islam… Sverige fex. Og ikke til det positive. Selv om enkeltpersoner med islamsk tro er fantastiske mennesker. Samfunn med muslimsk majoritet er ikke spesielt kjent for sin toleranse mot andre trosretninger, som kristne og jøder. Synes det er dårlig debattskikk å gå til personangrep på folk, og å tillegge dem personlige egenskaper hva gjelder hygiene eller whatnot bare fordi du ikke deler et synspunkt. Du vet ikke noe om privatlivet til hen du svarer. 5 1
anonym482 Skrevet 20. november 2025 #19 Skrevet 20. november 2025 Doolittle skrev (3 timer siden): Det kan du godt tippe. Jeg for min del tipper at du sliter litt med grunnleggende matte. I 2023 var det 182607 muslimer i Norge. Det utgjør ca. 3,3% av befolkningen. For at det skal bli muslimst flertall i Norge må de dermed få enormt mange flere barn enn de gjør i dag. Om vi ser på fødselsraten blant innvandrerkvinner fra Asia, hvor de fleste norske muslimer har sin bakgrunn, lå den på 2,9 barn pr kvinne i år 2000. Over resten av landets fødselsrate som lå på ca.1,9 barn pr kvinne samme år. Huffameg, hva var det jeg sa, tenker du kanskje mens du sitter der i kjelleren og klør deg på tredagersskjegget mens du vurderer å ta ukas første dusj (det er tross alt torsdag og snart helg - damene liker sånt. Ikke at det betyr noe, for du kommer til å skrive et hissig innlegg om hvor kjipe norske kvinner er som ikke vil ligge med deg sånn ca klokka 03.47 natt til lørdag denne uka også). Men neida, i 2017 hadde fødselstallet blant innvandrerkvinner fra Asia falt til 1,8 barn pr kvinne. Tallet for resten av landets kvinner hadde riktignok også falt, men bare til 1,7 barn pr kvinne. Som du ser, og som de fleste som har tittet litt på tall og statistikk før allerede visste, så utjevner fødselstallene seg og blir noenlunde like. Matten din stemmer ikke, mann. Skjerpings! Til slutt kan jeg også legge til at du ikke skiller på innvandrere som er muslimer og innvandrere som ikke er muslimer. Det tyder på at du bruker den samme hundefløytetaktikken som mange andre og gjemmer deg bak "islamkritikk" når det du egentlig driver med er rasisme. Kristne i Asia og Afrika får nemlig like mange barn som muslimer, men det driter du jo ganske greit i, for det er ikke egetnlig religionen du snakker om. Du er ute etter alle de skumlingene med brunere hud enn deg, er du ikke? Jo, det er du, ingen vits å protestere på det. Argumentasjonen din er så gjennomsiktig at det nesten er litt flaut å lese. Slutt å være så redd for folk, mann. Folk er folk og folk er stort sett ålreite. Utenom de som bruker mye energi på å juge om at "muslimer" er så skumle fordi de er muslimer. De folka der er dritt. Ikke vær en dritt. Haha, du klarer jo ikke holde deg rolig. Jeg liker forresten ikke kvinner, og holder meg alltid glattbarbert for mannfolka. Foretrekker forresten menn med mørkere hud enn meg selv 2
Gunstein123 Skrevet 20. november 2025 #20 Skrevet 20. november 2025 Doolittle skrev (3 timer siden): I 2023 var det 182607 muslimer i Norge. Hvordan kommer man frem til slike tall? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå