AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #1 Skrevet 10. november 2025 Vi har fått beskjed at vår ungdom på 17år ruser seg med hasj. Har snakket med han, og tatt kontakt med ulike instanser. Men føler jeg møter veggen. Jeg trenger hjelp til dette, da jeg føler meg så hjelpeløs. Noen som har tips? Anonymkode: 3ec00...577
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #2 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi har fått beskjed at vår ungdom på 17år ruser seg med hasj. Har snakket med han, og tatt kontakt med ulike instanser. Men føler jeg møter veggen. Jeg trenger hjelp til dette, da jeg føler meg så hjelpeløs. Noen som har tips? Anonymkode: 3ec00...577 Hva sier ungdommen selv til dette da? Og hvordan har dere foreldre «angrepet» dette mot hen? Tenker at dere skyter dere i foten hvis dere går rett i forsvar om hvor farlig osv dette er. Anonymkode: 07b7b...d99
GMT800 Skrevet 11. november 2025 #3 Skrevet 11. november 2025 La meg si det aller først: Jeg er IKKE noen fan av narkotika, hasj, noe som helst sånt. Men jeg tror det er veldig lite formålstjenlig å komme med pekefingeren og skremselspropagandaen. Han er neppe dum, så dette har han garantert satt seg inn i fra før, og det lager bare isfront å gå ut alt for "høyt og mørkt". Tror nok bevisstgjøring er litt mer hensiktsmessig. Tenk litt på å angripe det på samme måte som om det var snakk om røyking av vanlige sigaretter. Så kan man jo krydre det litt med "tenkt på at om du blir tatt for det der blir det trøbbel med sikkerhetsklarering til jobb" og lignende også. Som sagt, prøv å få til en dialog og bevisstgjøring med tankeprosess og appellere til fornuften, ikke kjeft og pekefinger- det funker aldri på tenåringer. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #4 Skrevet 11. november 2025 Vanskelig. Det beste er å komme i god prat og finne ut hva dette dreier seg om. hvor ofte er det? Også om det er andre rusmidler involvert. med kjefting og hysteri så vil han lukke deg ute og han stenger døra for deg. Men vanskelig å ikke reagere med sinne også. vis at du ikke aksepterer det, ikke gi han penger. Anonymkode: 45fdc...6a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå