Gå til innhold

Har du sentralstøvsuger??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå som det begynner å bli vanlig med robotstøvsugere og håndholdte støvsuger er det fortsatt noen som har sentralstøvsuger hjemme?? Var på visning i en enebolig som var på  3 etg . De hadde sentralstøvsuger i under etg, der var selve støvsugeren og slangen var plassert i et skap som man skulle gå rundt med i hele huset for å støvsuge. Er det noen som har det fortsatt??  Eller er dette blitt gammeldags?? Vi holder på å bygge og lurer på om vi skal ha en slik støvsuger

Anonymkode: 8c7bc...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det, jeg liker det, trenger bare å tømme den beholderen en gang hvert skuddår eller noe, den suger bra, slangen går ikke så lett i stykker. 

Anonymkode: 4cc86...268

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, har ikke sentralstøvsuger. Hadde tenkt det da vi pusset opp huset for 25 år siden, men det ble ikke noe av.

Har en robotstøvsuger, men fordi det må ryddes bort en masse ting, inkludert stoler for at den skal komme til, er det ikke ofte den er i bruk. Den brukes uansett bare i to av 10 rom, på grunn av høye dørterskler og trapper, så det blir å slepe rundt på den tradisjonelle støvsugeren.

Anonymkode: 61307...4b2

Skrevet

Vi hadde sentralstøvsuger, men syntes det var veldig upraktisk med den store slangen. Synes det er enklere med en vanlig, og da vi pusset opp, tok vi bort sentralstøvsugeren. Vi har robotstøvsuger i tillegg, og den brukes hyppig, men tar ikke trapper, hjørner, lister eller alle rommene. Da brukes vanlig støvsuger 

Anonymkode: 3d946...726

• Liker 1
Skrevet

Bor i gammelt hus fra 60-tallet og har det. Men har aldri brukt den.

Anonymkode: 7f9b3...b01

Skrevet

Kasta ut for mange år siden.

Anonymkode: b6079...811

Skrevet

Jeg har det. Har ett elsk/hat forhold til den 😉 Har barn og hund, så roboten tar det verste og daglige. Mens sentralstøvsugeren tar krinkelkroker, sofa, tepper (det gjør roboten og, men føler ikke det blir bra nok). 

Støvsuger skikkelig med sentralen 1 gang i uka. Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere. 

Dritt å dra opp og ned til 2. Etasje og den tar jo plass. Men liker den. 

Anonymkode: c90b4...b85

Skrevet

Har begge deler. Robotstøvsugeren tar en runde hver 2-3 dag. Men en skikkelig rundtur med sentralstøvsuger 1 gang i uken må til uansett. Vi er tre voksne i hus, uten kjæledyr. 

Liker å ha begge deler tilgjengelig. 

Anonymkode: 2c166...928

Skrevet

Vi har robotstøvsuger, men bruket sentralstøvsuger mest. Elsker den. Den er veldig god, det går kjapt og den tar teppene veldig godt. Roboten setter seg fast, går tregt...og jeg har ikke tålmodighet. 

Anonymkode: 78485...6bf

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke en sånn veldig tung? Jeg har oppladbar, og noe av det jeg elsker mest med den, er at den er enkel i bruk, setter seg ikke fast i diverse, og er lett. 

Anonymkode: 9ea43...347

Skrevet

Det jeg liker med sentralstøvsugeren er at det ikke blir «støvsugerluft» i huset mens jeg holder på, lufta er like god. Med de vanlige støvsugerne blir det ofte vond lukt, spesielt om man har kjæledyr, og man må lufte etterpå. 

Har en robot også som tar stua og kjøkkenet. Men bruker den andre til trappa, alle andre rom, sofaene, bilen osv.

Anonymkode: 3f70b...263

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Svigers har, og vi så nærmere på den da vi skulle bygge hus. Syntes det bare ble stress. Har i stedet innredet så vi har robotstøvsuger uten å måtte flytte på ting. Ledninger er jo skjult, vi har terskelfrie dører osv. Roboten går hver dag mens vi er borte.

Må ta kriker og kroker med vanlig støvsuger hver helg da, men da føler jeg det går ganske kjapt, for roboten har vært over det meste, gått under sofaer, senger osv.

Fire personer og to hunder.

(Merker ikke noe til vond lukt med balansert ventilasjon som man gjerne har i nyere hus)

Endret av Rosa Dartle
  • Liker 1
Skrevet

Har trådløs Dyson, og er storfornøyd. Enkel å ta frem, suger i seg det utroligste, lett å tømme og holde ren, og luften i huset føles friskere etterpå. Ingen ekkel støvsugerlukt etterpå, synes jeg. Det er også et stort pluss med flere ekstra munnstykker som følger med.

Anonymkode: 83ca7...692

Skrevet

Vi har sentralstøvesuger og bruker den. Har en håndholdt i tillegg, men den varer max 45 min og suger ikke like bra. Det jeg liker best med sentralstøvesuger er at det ikke kommer noen ut-luft der jeg holder på. Føles rent ut etterpå. 

Vi har ikke robotstøvesuger. Var ikke så vanlig da vi bygget hus. Hvis jeg skulle bygget i dag ville jeg valgt en skikkelig bra robotsuger og en håndholdt som egnet seg til møbler og tepper. 

Anonymkode: 9315f...b2e

Skrevet

Hadde det, i et nytt hus fra 2018. Eldre slektninger var helt henrykt. Det er visstnok den beste oppfinnelsen etter hjulet. For meg var det bare ekstremt upraktisk, og jeg skulle helst ha brukt plassen til andre ting. Jeg forstår ikke at det er mer praktisk å bale rundt med en 10 meter lang støvsugerslange enn å dra med seg en støvsuger med ledning. 

Anonymkode: bd805...f65

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi har det, men jeg har aldri brukt den. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har trådløs Dyson, og er storfornøyd. Enkel å ta frem, suger i seg det utroligste, lett å tømme og holde ren, og luften i huset føles friskere etterpå. Ingen ekkel støvsugerlukt etterpå, synes jeg. Det er også et stort pluss med flere ekstra munnstykker som følger med.

Anonymkode: 83ca7...692

Hvilken dyson har du? 🙂 vi vurderer også dyson. Men er den god nok til å bruke som sentralstøvsuger i et hus på 300 kvm??

Ts

Anonymkode: 8c7bc...f51

Skrevet

Har både sentralstøvsuger og robot. 240 kvm hus. Brukte sentralstøvsuger mye mer før vi fikk robot. Men den er i bruk for å støvsuge lister, oppå skap, rense varmepumpa, støvsuge trapper osv. Har ett uttak i hver etg, og laaaang slange 

Anonymkode: 79b77...844

Skrevet

Husker vi fikk det da jeg enda bodde hjemme. Ekstremt upraktisk å bære med seg den svære slangen overalt! Alltid lurt på hvorfor noen tenkte at det var en god idé!

Anonymkode: f1932...2f1

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har. Den var inkludert i huset når vi kjøpte. Hadde nok ikke valgt å installere noe sånt selv. Den fungerer forsåvidt bra, men jeg syns det er skikkelig tungt og styrete å pakke ut og inn den enorme slangen. Vi har robotstøvsuger i tillegg som går i hovedetasjen, og en enkel, billig støvsuger vi bruker der roboten ikke kommer til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...