Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #1 Skrevet 31. mars 2006 http://www.vitalas.no/15/default.asp?page_...&from=orbiglobe Sliter en del med feil søvnrytme, nervøsitet, lav energi, 0 konsentrasjon, lite tiltakslyst osv. Etter en del googling ser det ut til at Seroctin kanskje kan virke positivt på meg. Noen som har hørt om noen bivirkninger? Ser virkestoffet er utvunnet av mais, noen som vet hele innholdsfortegnelsen? Har enkelte allergier, så det er greit å vite om det er noe som kan skape allergiske reaksjoner før jeg eventuelt bestiller. Tar imot all informasjon og egne historier med åpne armer, håper jeg kanskje har finnet noe som kan hjelpe meg til å komme meg på rett kjøl igjen…
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2006 #2 Skrevet 31. mars 2006 For å være helt ærlig, så høres dette ut som lureri av grader. Siterer litt: Seroctin gir styrke og balanse på en naturlig måte. Med riktig mengde melatonin og serotonin i kroppen forbedres så vel søvnen og humøret som energien og selvfølelsen. Hele følelseslivet påvirkes positivt. Følelsen av uhåndterlig stress avtar, og du får tilbake tiltakslysten og harmonien i livet Jasså.. Melatonin er intet problem (selv om jeg personlig ville dratt til legen og fått resept på nettopp melatonin i ren form). Men de påstår at pillene øker Serotonin?? Give me a break, slike midler kalles SSRI (Selective serotonin reuptak inhibitators), eller slik som norsk media liker å kalle det; lykkepiller. Det er bare i Johannesurt at man har funnet en veldig svak, men tilsvarende effekt (grunnen til at det ikke selges i helsekost mer.) Bare navnet, Seroctin, gir meg en skikkelig uggen følelse. Tror de vil markedsføre denne som en lykkepille. Bortsett fra: Seroctin er et rent naturprodukt der den aktive ingrediensen er et maisekstrakt. ... Ingen bivirkninger er dokumentert MAISekstrakt..? Hvordan i alle dager skulle det hjelpe på serotonin eller melatonin?? BS. Og ingen bivirkninger betyr ingen effekt. Du finner neppe en pille som hjelper mot både søvnløshet og nedstemhet, men glem denne uansett. Antihistaminer som feks Vallergan er reseptfritt og kan hjelpe mot søvnmangel. Ville absolutt ikke eksperiment med humørregulerende på egenhånd.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #3 Skrevet 31. mars 2006 Takker for svar At mat (kakao er så vidt jeg husker det eksempelet som er mest kjent) påvirker seratonin produksjonen er ikke noe nytt, så jeg ser ikke bort fra at det kan virke. Selvsagt kan det være svindel, men så sant det kun skader lommeboka å forsøke, så er det i det minste håp om å få en positiv placebovirking av det. Men er Vallergan reseptfri? Trodde jeg måtte til lege for å få det? Andre som har vært borti dette, eller kjenner noen som har forsøkt?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #5 Skrevet 31. mars 2006 Vallergan er ikke reseptfritt ← Takker, da vet jeg det (tror for øvrig det ikke hadde vært aktuelt nå, pga at jeg faktisk sovner svært lett, og sover svært MYE, så Vallergan hadde antakeligvis bare gjort vondt verre)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå