AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:58 #21 Skrevet søndag kl. 19:58 44 minutter siden, AnonymBruker said: Ville vært forsiktig ts. For en landens bygdejente er du et lett offer for ulvene i Oslo. Om du har flaks risikerer du kun å bli ranet , ikke voldtatt i akkurat det området. Anonymkode: ae6cb...d35 Den tuller!!!!!! Anonymkode: ca525...223 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:59 #22 Skrevet søndag kl. 19:59 Det er alltid folk i det området. Ikke noe å engste seg for. Anonymkode: ca525...223 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:01 #23 Skrevet søndag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor sent på kvelden? Frem til 01 ville jeg tenkt det var greit iallfall Men jeg ville gått ut av stasjonen foran mot Jernbanetorget, så opp mot Kirkeristen, opp til Stortorvet, og så bort til Youngstorget, så krysset over Youngstorget og inn Møllergata derfra. Ville ikke gått bak ved Brugata eller opp den trappa bak Rockefeller der for eksempel. Men er generelt helt greit å gå den ruten altså og er det tidligere på kvelden er det heller ikke så farlig hvor du går. Anonymkode: 388f0...77a Heldigvis ikke senere enn klokken 20 😊 Anonymkode: 86db7...e5f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:42 #24 Skrevet søndag kl. 21:42 Før kl 23, ville ikke tenkt på deg et sekund. Mellom 23-02, ville gått den ruta som hun over laget. Mye folk og barer osv. Etter kl 02, ville vært litt mer skeptisk. bygdejente som har bodd i Oslo over 20 år Anonymkode: f58e6...48e 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:23 #25 Skrevet søndag kl. 23:23 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heldigvis ikke senere enn klokken 20 😊 Anonymkode: 86db7...e5f Null problem. Jeg er kvinne og har bodd i Oslo og hadde fint gått der alene da. Anonymkode: 266df...d52 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:00 #26 Skrevet tirsdag kl. 11:00 Jeg føler ikke at Oslo er en utrygg by sett fra et globalt perspektiv, spesielt ikke for kvinner. I verste fall ser du åpen narkotikahandel i sentrum. Har vært i Auckland, San Francisco, Dublin, København, Kraków, Bucuresti, Amsterdam, Berlin og til og med Helsinki, og av disse byene har Oslo føltes som den tryggeste. Anonymkode: 2d43c...337 1
late_argument Skrevet tirsdag kl. 11:06 #27 Skrevet tirsdag kl. 11:06 Du vil bli overrasket over hvor trygt det faktisk er. Men om du vil unngå å se masse junkier så ikke gå Storgata. Selv om denne også er trygg for vanlige mennesker. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:17 #28 Skrevet tirsdag kl. 11:17 Kommer an på når på kvelden. Tror også 37- og 54-bussene går der (bare pass på å ta de i rett retning), undersøk på ruter.no Selv om det er raskest å bare gå den korte strekningen om du ikke har bevegelsesvansker eller svært tung bagasje - så slipper du ventetiden på buss som sjelden er mer enn ti minutter. Ville ikke vært bekymret før midnatt. Gå bak folk som ser trygge ut, feks andre kvinner eller trygt utseend menn i 50-årene feks - jeg har i hvert fall aldri hørt om menn i 50-årene som raner folk på åpen gate. Ikke vift med dyr mobil, penger eller vis dyre smykker, klokker. Ikke flakk med blikket på en måte som avslører at du er "turist på villspor" det kan du gjøre på dagtid heller. Gå målrettet, ikke vims, ikke ha noe på øret så du hører hva som skjer rundt deg. Men husk: Oslo er ikke en krigssone heller, så slapp litt av da. Ikke ennå i hvert fall. Anonymkode: 8bec9...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå