Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil heller ha komplimenter på hvem jeg er, ikke hvordan jeg ser ut. Noe som viser at du har lest bioen min. Eller at du har lagt merke til noe med bildene mine, som du finner interessant. 

Still gjerne ett spørsmål, som ikke kan besvares med ja eller nei. "Ser du liker bøker, hva er favorittboken?" eller "så gøy med flere som liker stå på ski, kjører du mest i den lokale bakken eller liker du skiferier?" 

Altså noe som viser at du ser meg. "Du har fine øyne" kan du sende til alle damene du matcher med. Hvorfor skal jeg føle meg spesiell om du sender meg samme melding som alle andre? Ett slikt generelt overfladisk kompliment fra en fremmed er for meg like sjarmerende som "hei". Du har hundre damer foran deg. Du kan si hei til alle. Vis meg hvorfor du sier hei til akkurat meg. 

Anonymkode: 01fc4...be9

• Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vil heller ha komplimenter på hvem jeg er, ikke hvordan jeg ser ut. Noe som viser at du har lest bioen min. Eller at du har lagt merke til noe med bildene mine, som du finner interessant. 

Still gjerne ett spørsmål, som ikke kan besvares med ja eller nei. "Ser du liker bøker, hva er favorittboken?" eller "så gøy med flere som liker stå på ski, kjører du mest i den lokale bakken eller liker du skiferier?" 

Altså noe som viser at du ser meg. "Du har fine øyne" kan du sende til alle damene du matcher med. Hvorfor skal jeg føle meg spesiell om du sender meg samme melding som alle andre? Ett slikt generelt overfladisk kompliment fra en fremmed er for meg like sjarmerende som "hei". Du har hundre damer foran deg. Du kan si hei til alle. Vis meg hvorfor du sier hei til akkurat meg. 

Anonymkode: 01fc4...be9

Takk for et kjempeflott svar. Dette tar jeg virkelig med meg videre😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns også åpningsmeldingen kan være vanskelig.

Jeg ser egentlig mye av det en del kvinner klager over hos mennenes profil og adferd også gjelder hos kvinner:

Ingen tekst, lite beskrivelse. I noen tilfeller er det åpenbare filtrerte bilder, halve ansikter, eller ingen ansikter.

Greit nok. Når det blir en match, så har ei sendt først melding, mens de andre gangene har jeg måttet starte samtalen. Ingen av de jeg startet har svart, de fleste har bare ghostet/slettet matchen uten å svare hei.

Hun som startet var litt krevende da hun hadde masse bilder, ingen info. Etter litt treig start bare fjernet hun matchen. Greit nok, det fløt ikke for noen av oss.

Jeg har til nå prøvd FB dating og Tinder. Førsteinntrykket er at det er vesentlig flere på Tinder enn FB. Svært mange flotte kvinner, med interessant bakgrunn osv.

Må nesten bare fortsette å polere profilene, være ærlig på hva jeg søker og se hva som skjer. Begynner å lure på om gamlemåten er bedre, møte folk ute i de fri.

Anonymkode: 52ebb...407

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig lett å avsløre folk som er desperate og ute etter hva en de klarer å få tak i. Du virker som en slik en.

Har du prøvd å være vanlig?

Anonymkode: b4279...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er veldig lett å avsløre folk som er desperate og ute etter hva en de klarer å få tak i. Du virker som en slik en.

Herregud så irriterende. Her har det endelig vært en tråd på KG der det har vært en hyggelig og konstruktiv tone mellom ts og de som svarer, men så må noen komme med surt oppgulp som alltid. 🤮

Anonymkode: 652cd...61d

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud så irriterende. Her har det endelig vært en tråd på KG der det har vært en hyggelig og konstruktiv tone mellom ts og de som svarer, men så må noen komme med surt oppgulp som alltid. 🤮

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vanlig? Å hva er vanlig? At jeg har prøvd å være hyggelig? Er ikke alle komplimenter som er gitt kun for å få noen i seng. Det finnes mange gode mannfolk der ute som ikke får noen sjangs for de møter den holdningen som du viser her. Når jeg har fått så mange positive svar her. Å viser tilbake hvordan jeg setter pris på de. Er ikke desperat kun fordi man savner å ha den ene spesielle i sitt liv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. 
Trenger litt hjelp til å forstå. Prøver å komme meg ut i dating livet. 
Er en mann på 51. Har vært i et forhold i mange år med en fantastisk dame. Ble slutt for en stund siden. For å være ærlig så var det min skyld at det ble slutt. Ikke utroskap eller noe slikt. 
Problemet mitt nå er at jeg sliter veldig med å få kontakt med andre damer. Prøver å sende hyggelige meldinger som f.eks. syntes du var veldig pen. Liker øynene dine. Sånne ting. Gjør mitt beste for å være hyggelig og snill. Har det ikke i meg å være brautende. Ingen respons. Har også bare for å prøvd likt alle sammen som er på en dating app. Absolutt ingen respons. Utseende mitt er vel hva jeg vil kalle normalt. Har fått høre av andre damer at jeg er kjekk men begynner å tvile. Jeg synes det er vanskelig å starte praten for jeg vet ofte ikke hva jeg skal si. Eller skrive. Så jeg føler meg egentlig fortapt. Kanskje noen fine sjeler her inne kan gi meg en liten pekepinn på hva er det jeg gjør feil. Hva er det damene ser etter i en mann?

Anonymkode: 543ce...9a4

Jeg tenker jeg hadde lurt litt på hva som var årsaken til at det ble slutt med den tidligere kjæresten din. For meg hadde det ikke så aktuelt med en kar som har en haug m kortvarige forhold bak seg, jeg tenker at vi folk i femtiåra bør være reflekterte med hvordan vi forvalter relasjoner og tid, vi er ikke tenåringer lenger.

Jeg vet ikke med deg altså, så jeg mener ikke å anklage deg for noe, men evne til selvinnsikt og refleksjon er superviktig for meg.

Anonymkode: 88851...aee

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det der er ikke hyggelige meldinger. 

Det virker veldig overfladisk og desperat 

Anonymkode: f7ea7...d02

Dette.

Menn som åpner en dialog om utseendet mitt finnes ikke sjarmerende.

Jeg er mer en utseendet mitt.

Jeg hadde en god bio og de som faktisk leste den kunne åpne med andre ting enn "Du er pen" *cringe

Anonymkode: 38c08...458

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker jeg hadde lurt litt på hva som var årsaken til at det ble slutt med den tidligere kjæresten din. For meg hadde det ikke så aktuelt med en kar som har en haug m kortvarige forhold bak seg, jeg tenker at vi folk i femtiåra bør være reflekterte med hvordan vi forvalter relasjoner og tid, vi er ikke tenåringer lenger.

Jeg vet ikke med deg altså, så jeg mener ikke å anklage deg for noe, men evne til selvinnsikt og refleksjon er superviktig for meg.

I løpet av livet har jeg hatt tre lengre forhold. Siste var på 11 år. Vet ikke om du ser på det som kortvarig. Var mye forskjellig faktor som spilte inn på at det ble slutt. Men med tanke på hva du sier om selvinnsikt så har jeg det. Jeg vet at hvis jeg hadde gjort mange ting annerledes så hadde vi ikke gjort slutt. Dette forholdet tar jeg på min kappe. Å kommer til å jobbe masse med e eventuelle tingene som jeg vet jeg har feil på. Prioriteringene mine er vel en av de tingene som jeg må jobbe mest med. Håper dette var et greit svar til et greit spørsmål😊

Skrevet
Heartbroken74 skrev (23 minutter siden):

Vanlig? Å hva er vanlig? At jeg har prøvd å være hyggelig? Er ikke alle komplimenter som er gitt kun for å få noen i seng. Det finnes mange gode mannfolk der ute som ikke får noen sjangs for de møter den holdningen som du viser her. Når jeg har fått så mange positive svar her. Å viser tilbake hvordan jeg setter pris på de. Er ikke desperat kun fordi man savner å ha den ene spesielle i sitt liv. 

Komplimenter på utseendet er bare hyggelig når man vet at det ikke ligger en baktanke bak. F.eks fra andre kvinner, eller fra en mann i forbifarten som bare fortsetter med livet sitt uten å forvente interaksjon tilbake. På Tinder virker det i beste fall fake (selv om du mener det).

Anonymkode: 40901...868

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ser ikke helt at dette er surt oppgulp. Å være vanlig er å være seg selv. Å si ting man TROR den andre vil høre er ikke å være seg selv.

At folk kommer med synspunkter du ikke liker er ikke det samme som surt oppgulp.

Skrevet

Les hva damene skriver i bio-en sin. Det er overraskende mange menn som ikke leser der. I min står det at jeg er lykkelig gift og absolutt ikke interessert i noe annet enn å komme i kontakt med folk som deler min hobby og interesse for xxxxx. Det tror jeg ikke noen får med seg  

Skrevet
Heartbroken74 skrev (6 minutter siden):

I løpet av livet har jeg hatt tre lengre forhold. Siste var på 11 år. Vet ikke om du ser på det som kortvarig. Var mye forskjellig faktor som spilte inn på at det ble slutt. Men med tanke på hva du sier om selvinnsikt så har jeg det. Jeg vet at hvis jeg hadde gjort mange ting annerledes så hadde vi ikke gjort slutt. Dette forholdet tar jeg på min kappe. Å kommer til å jobbe masse med e eventuelle tingene som jeg vet jeg har feil på. Prioriteringene mine er vel en av de tingene som jeg må jobbe mest med. Håper dette var et greit svar til et greit spørsmål😊

Det tenker jeg er et godt og klokt svar, og det du sier om ansvaret for dine egne feil er supersympatisk. Det gjør at du framstår solid og seriøs.

Kanskje litt enig i det med at det kan være lurt å snakke om noe annet enn utseende, selv hadde jrg blitt mer glad hvis noen spurte om jeg hadde lest noen kule bøker i det siste i stedet for å si jeg var pen, liksom.

Skrevet

Dette som damene skriver her er jeg helt enig med , samtidig så er det mange profiler uten noe særlig tekst eller bilder med noe særlig å spørre om, kommentere eller gjøre noe mer personlig ut av.

men les bio , spør om interessante ting i bio og bilder. Som ved for eksempel bilder av hester kan du spørre om ridning , raser osv. ved bilder av bøker eller utlandet kan du vel spørre om hun liker å reise eller høre hva hun synes om stedet. Noe personlig som viste at du leste profilen, gjorde en innsats og ble interessert i henne.

jeg tror heller ikke det er noe galt med deg , men sannheten er at kjønnsbalansen på Tinder er utrolig skjev. Det er i Norden rundt 90 % menn og 10 % damer som gjør det utrolig vanskelig å få svar eller matcher i det hele tatt.

Anonymkode: cdd9d...d28

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tenker jeg er et godt og klokt svar, og det du sier om ansvaret for dine egne feil er supersympatisk. Det gjør at du framstår solid og seriøs.

Kanskje litt enig i det med at det kan være lurt å snakke om noe annet enn utseende, selv hadde jrg blitt mer glad hvis noen spurte om jeg hadde lest noen kule bøker i det siste i stedet for å si jeg var pen, liksom.

Alt dere skriver her tar jeg godt til meg. Jeg har aldri i livet påstått at jeg er perfekt. Men som min gamle sjef sa til meg. Det er jo gøy å gi du kritikk fordi du lærer av det😊Håper jeg kan bruke alle gode råd her videre på min vei. Men må kanskje lese en bok siden mange nevner det😬

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette som damene skriver her er jeg helt enig med , samtidig så er det mange profiler uten noe særlig tekst eller bilder med noe særlig å spørre om, kommentere eller gjøre noe mer personlig ut av.

men les bio , spør om interessante ting i bio og bilder. Som ved for eksempel bilder av hester kan du spørre om ridning , raser osv. ved bilder av bøker eller utlandet kan du vel spørre om hun liker å reise eller høre hva hun synes om stedet. Noe personlig som viste at du leste profilen, gjorde en innsats og ble interessert i henne.

jeg tror heller ikke det er noe galt med deg , men sannheten er at kjønnsbalansen på Tinder er utrolig skjev. Det er i Norden rundt 90 % menn og 10 % damer som gjør det utrolig vanskelig å få svar eller matcher i det hele tatt.

Hvorfor i alle dager vil man komme i kontakt med noen som ikke har en bio som gir et inntrykk av personen?? Er det kun kjønnet som er interessant - pun intended?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i alle dager vil man komme i kontakt med noen som ikke har en bio som gir et inntrykk av personen?? Er det kun kjønnet som er interessant - pun intended?

Vel, selvsagt vil du helst komme i kontakt med ei med litt bilder og noe informasjon om personen. Men etter min erfaring så får man så lite matcher og svar at man ikke kan være selektiv.

Gjest Bombasi
Skrevet (endret)
Heartbroken74 skrev (4 timer siden):

Rart når man gjør noe med en hensikt å så blir det helt feil. Heldigvis er man aldri for gammel til å lære. Tusen takk for godt svar 😊

Du har sikkert gode og sunne intensjoner. Men du er på samme "marked" som menn som ikke har samme intensjoner som deg, der de tenker mer på seg selv og sitt underliv i jakten på kvinner. Og de varter gjerne oppe med slike komplimenter som du også har gjort i tidlige stadier. Det er derfor lett å tro at du er en av dem.

Poenget mitt er at det er ikke noe galt med deg, men hele datingsmarkedet er dysfunksjonelt og rotete, som igjen gjør det vanskelig for deg. 

Jeg tror at skal du lykkes så må du gire ned desperasjonen, være deg selv og kanskje se på alternative måter å komme i kontakt med kvinner på. Jeg tror du lykkes bedre om du finner en arena der du kan bli kjent med kvinnen først, før du tar ting videre. For det er veldig vanskelig å bryte igjennom en mur basert på førsteinntrykk.

Uten at jeg er noe fasit da. Men du kan vurdere det jeg skriver nå. :) 

Endret av Bombasi
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

Du har sikkert gode og sunne intensjoner. Men du er på samme "marked" som menn som ikke har samme intensjoner som deg, der de tenker mer på seg selv og sitt underliv i jakten på kvinner. Og de varter gjerne oppe med slike komplimenter som du også har gjort i tidlige stadier. Det er derfor lett å tro at du er en av dem.

Poenget mitt er at det er ikke noe galt med deg, men hele datingsmarkedet er dysfunksjonelt og rotete, som igjen gjør det vanskelig for deg. 

Jeg tror at skal du lykkes så må du gire ned desperasjonen, være deg selv og kanskje se på alternative måter å komme i kontakt med kvinner på. Jeg tror du lykkes bedre om du finner en arena der du kan bli kjent med kvinnen først, før du tar ting videre. For det er veldig vanskelig å bryte igjennom en mur basert på førsteinntrykk.

Uten at jeg er noe fasit da. Men du kan vurdere det jeg skriver nå. :) 

Ja… og nei.

For dersom kvinner faktisk ønsket å unngå playere, da hadde de gjennomført de relativt enkle trekkene som skal til for å effektivt minimere faren for å falle for en player.

Men de gjør de ikke. Ikke før de eldes ut av spillet.

Fordi de innerst inne liker eventyret.

Anonymkode: 3d835...ff6

Skrevet

Hei, hvordan går det er også et spørsmål jeg ikke svarer på. Finnes ikke noe annet svar enn at det går bra. Det er det folk vil høre så hvordan skal man starte en samtale med et slikt spørsmål?

Anonymkode: 3448d...11c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...