Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Trenger litt hjelp til å forstå. Prøver å komme meg ut i dating livet. 
Er en mann på 51. Har vært i et forhold i mange år med en fantastisk dame. Ble slutt for en stund siden. For å være ærlig så var det min skyld at det ble slutt. Ikke utroskap eller noe slikt. 
Problemet mitt nå er at jeg sliter veldig med å få kontakt med andre damer. Prøver å sende hyggelige meldinger som f.eks. syntes du var veldig pen. Liker øynene dine. Sånne ting. Gjør mitt beste for å være hyggelig og snill. Har det ikke i meg å være brautende. Ingen respons. Har også bare for å prøvd likt alle sammen som er på en dating app. Absolutt ingen respons. Utseende mitt er vel hva jeg vil kalle normalt. Har fått høre av andre damer at jeg er kjekk men begynner å tvile. Jeg synes det er vanskelig å starte praten for jeg vet ofte ikke hva jeg skal si. Eller skrive. Så jeg føler meg egentlig fortapt. Kanskje noen fine sjeler her inne kan gi meg en liten pekepinn på hva er det jeg gjør feil. Hva er det damene ser etter i en mann?

Anonymkode: 543ce...9a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde respondert bedre på "hei, hvordan går det?" enn "hei, du var pen!"

Anonymkode: f4730...783

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøver å sende hyggelige meldinger som f.eks. syntes du var veldig pen. Liker øynene dine. Sånne ting.

det der er ikke hyggelige meldinger. 

Det virker veldig overfladisk og desperat 

Anonymkode: f7ea7...d02

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Folk er jo så forskjellige - men jeg ville nok heller respondert på en melding som sa litt om hvem du var (og at du var nysgjerrig på hvem jeg var) enn at du syntes jeg var pen. Jeg liker å lese, pleide å be om boktips i Tinderbioen. Det satte i gang mange interessante samtaler!

lykke til🪁

Anonymkode: 04464...0d7

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

skjønner at du tror det er det riktige å skrive, men å kommentere utseendet får deg til å virke kun ute etter sex og temmelig desperat. jeg hadde heller ikke svart på sånne meldinger. det er ikke sånn man innleder en normal samtale.

Anonymkode: 3cfa0...240

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Skal virkelig ta det til ettertanke. Tusen hjertelig takk for godt svar. 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

det der er ikke hyggelige meldinger. 

Det virker veldig overfladisk og desperat 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

skjønner at du tror det er det riktige å skrive, men å kommentere utseendet får deg til å virke kun ute etter sex og temmelig desperat. jeg hadde heller ikke svart på sånne meldinger. det er ikke sånn man innleder en normal samtale.

Anonymkode: 3cfa0...240

Rart når man gjør noe med en hensikt å så blir det helt feil. Heldigvis er man aldri for gammel til å lære. Tusen takk for godt svar 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne ting sier man gjerne etter man er blitt litt kjent. Jeg skyr unna menn som kommenterer utseendet mitt som det første de gjør. Det oppfattes for meg ubehagelig og for intimt fra en ukjent. "Hei, hvordan går det?" Er en bedre frase å starte med.

Anonymkode: 5b3a9...a75

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alderen på damene du sender disse meldingene til?

Som andre skriver hadde jeg ikke vært særlig interessert i en som åpner med å komplimentere utseende - det virker litt overfladisk. Hadde du lest bioen min og spurt om eller startet en samtale om et av mine interesseområder, hadde det vært mer interessant. 

Anonymkode: 42b0c...ee5

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er alderen på damene du sender disse meldingene til?

Som andre skriver hadde jeg ikke vært særlig interessert i en som åpner med å komplimentere utseende - det virker litt overfladisk. Hadde du lest bioen min og spurt om eller startet en samtale om et av mine interesseområder, hadde det vært mer interessant. 

Anonymkode: 42b0c...ee5

Er rundt min egen alder. Pluss minus noen år. Men er ikke en gammel gris som legger meg etter unge jenter. Bare så vi får det ut i det åpne😊 Ønsker seriøst forhold med dame på min egen alder. Har gjort det kun for å være hyggelig. Men skal virkelig ta ting alle sier her til hjerte å bli bedre😊

AnonymBruker
Skrevet
Heartbroken74 skrev (8 minutter siden):

Rart når man gjør noe med en hensikt å så blir det helt feil. Heldigvis er man aldri for gammel til å lære. Tusen takk for godt svar

bare hyggelig.

Du kan gjerne gjøre oss en tjeneste tilbake:

Spre gjerne budskapet til andre menn du måtte kjenne som faktisk er ute etter noe seriøst men som bommer totalt på kommunikasjonen. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig en ganske ålreit tråd, det her. TS stiller et åpent og ærlig spørsmål om hvor han bommer, får tydelig beskjed om at han i hvert fall bør justere måten han tilnærmer seg på, og han sier takk og at han skal justere kurs deretter. Hadde bare alle KG-tråder vært som denne. 

Anonymkode: a27dd...5af

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må skrive mer vennlig, ikke gi komplimenter til noen du aldri har møtt, det virker rart. Tenk at dere skal bli kjent, ikke gå rett på utseendet. Hun vil vite at du bryr deg om hvem hun er, ikke hvordan hun ser ut.

Anonymkode: 967ac...259

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sånne ting sier man gjerne etter man er blitt litt kjent. Jeg skyr unna menn som kommenterer utseendet mitt som det første de gjør. Det oppfattes for meg ubehagelig og for intimt fra en ukjent. "Hei, hvordan går det?" Er en bedre frase å starte med.

Tenker det samme.

Det er fine komplimenter jeg hadde blitt glad for å høre etter at vi hadde blitt kjent en stund

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle over. Komplimenter om utseendet er bare kleint og virker litt desperat. Jeg er nok en av dem som lukker døra da… 🙈

Min erfaring er at når jeg faller for noen (skjer ikke ofte dessverre 🤪) så er det gjerne gjennom at vi har felles interesser. Finn ut hva hun liker å gjøre, og vis interesse rundt dette. Antakelig sier det noe om hennes oppvekst og bakgrunn også, og dere blir bedre kjent på den måten. Det kan også være en fin inngangsport for å møtes etter hvert. 

Lykke til! K50

Anonymkode: 652cd...61d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Tenker det samme.

Det er fine komplimenter jeg hadde blitt glad for å høre etter at vi hadde blitt kjent en stund

Ja, jeg synes også komplimentet får mer verdi hvis vi allerede kjenner hverandre litt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

bare hyggelig.

Du kan gjerne gjøre oss en tjeneste tilbake:

Spre gjerne budskapet til andre menn du måtte kjenne som faktisk er ute etter noe seriøst men som bommer totalt på kommunikasjonen. 

Det skal jeg gjøre. Litt irritert på meg selv akkurat nå. Hvorfor har jeg ikke gjort dette før. Kjukk i hue noen ganger😃 veldig takknemlig 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bare komme med mere tips. Alt som kan hjelpe meg å bli en bedre mann😊 Noen ganger så er det faktisk flott å få høre hva man gjør feil. For da kan man gjøre noe med det. Ønsker alle damer her inne en flott søndag😊

Skrevet
Heartbroken74 skrev (4 minutter siden):

Bare komme med mere tips. Alt som kan hjelpe meg å bli en bedre mann😊 Noen ganger så er det faktisk flott å få høre hva man gjør feil. For da kan man gjøre noe med det. Ønsker alle damer her inne en flott søndag😊

Det er en veldig positiv og fin innstilling. Fortsett med å være åpen for å lære og vise forståelse. 

Du, det er ingenting galt med deg. Ikke si det. Det er fint å være ydmyk, men det er ikke så tiltrekkende med en mann som trakker på seg selv.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med deg, TS. Du må bare finjustere tilnærmingen din. Easy fix!

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...