AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #1 Skrevet 9. november 2025 Jeg greier ikke slanke meg. Hvordan akseptere fedme og bli en hot fat babe? Anonymkode: ddf14...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2025 #2 Skrevet 9. november 2025 Kle deg i klær du liker, fiks hår og sminke. Føl deg fornøyd med deg selv. Jeg er 160 cm, og veide 98 kg i sommer. Kler meg i fargerike fine kjoler, og føler meg fin. Og jeg fikk flere komplimenter av både menn og kvinner, ute på gata. Jeg er nå på vei ned i vekt, men normalvektig blir jeg nok ikke. Anonymkode: c6dcd...dca 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #3 Skrevet 10. november 2025 Kle deg i flotte klær.hygiene og flott hår. Spiller ingen rolle om vekta står på 50 eller 150Kg. Vakker kan man føle seg uansett. Anonymkode: e6353...efa 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #4 Skrevet 10. november 2025 (endret) Jeg vet ikke egentlig om vi normalvektige bør si noe heller? Jeg har prøvd å tipse to venninner som er overvektige om periodisk faste. Den ene sier at hun ikke kan slanke seg og at hun allerede spiser sunt, eneste grunnen til overvekt er stoffskiftesykdom. Jeg kan jo ikke motsi dette da jeg ikke vet hvordan det er å leve med stoffskiftesykdom. Den andre veninnen har PCOS og sier at hun ikke kan gå ned i vekt pga dette. Jeg har jo ikke denne sykdommen heller, så jeg kan jo ikke stå på mitt. I mitt stille sinn så tenker jeg dessverre at begge disse flotte damene er vakre som de er, MEN de har jo ikke prøvd periodisk faste. De bare avfeier med at det uansett ikke kommer til å funke pga sykdommene. Så jeg har landet på at jeg som alltid har vært slank uansett ikke vet noe om viljen/helsen/mulighetene til andre. Jeg kan bare si at da JEG som slank gikk opp 15 kg på en sommer etter at jeg sluttet å amme - startet med periodisk faste - gikk ned igjen 15 kg på 6 mnd og nå 4 år senere fortsatt holder eksakt samme vekt - det funker. Anonymkode: 6a225...cf8 Endret 10. november 2025 av veronica<3 Fjernet sitering av regelbrudd 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #5 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke egentlig om vi normalvektige bør si noe heller? Jeg har prøvd å tipse to venninner som er overvektige om periodisk faste. Den ene sier at hun ikke kan slanke seg og at hun allerede spiser sunt, eneste grunnen til overvekt er stoffskiftesykdom. Jeg kan jo ikke motsi dette da jeg ikke vet hvordan det er å leve med stoffskiftesykdom. Den andre veninnen har PCOS og sier at hun ikke kan gå ned i vekt pga dette. Jeg har jo ikke denne sykdommen heller, så jeg kan jo ikke stå på mitt. I mitt stille sinn så tenker jeg dessverre at begge disse flotte damene er vakre som de er, MEN de har jo ikke prøvd periodisk faste. De bare avfeier med at det uansett ikke kommer til å funke pga sykdommene. Så jeg har landet på at jeg som alltid har vært slank uansett ikke vet noe om viljen/helsen/mulighetene til andre. Jeg kan bare si at da JEG som slank gikk opp 15 kg på en sommer etter at jeg sluttet å amme - startet med periodisk faste - gikk ned igjen 15 kg på 6 mnd og nå 4 år senere fortsatt holder eksakt samme vekt - det funker. Anonymkode: 6a225...cf8 Jeg har prøvd periodisk faste. Det fungerte ikke på meg. For meg ble da måltidene større, slik at kaloriinntaket ble det samme. Jeg har diabetes, noe som gjør forbrenning vanskeligere i tillegg til PCOS + at jeg er i overgangsalderen. Da jeg var i 20- begynnelsen av 30-årene, var det ikke noe problem å gå ned i vekt. Jeg har alltid vært slank, og da gikk jeg jo fort ned og holdt vekten i mange år. Kroppen streber alltid etter den vekten den er vant til. Da jeg var i midten av 40-årene, fikk jeg ny jobb og lang reisevei, noe som innebar at jeg gikk fra å være veldig aktiv til å sitte i ro hele dagen på jobb og transport på 3 timer hver dag utenom. Jeg fikk da veldig liten tid til trening, fikk påvist PCOS og rett etter diabetes. På et lite år la jeg på meg 16 kilo. Disse kiloene har jeg slitt noe vanvittig med å få av. Nå har jeg også kommet i overgangsalderen, noe som ikke hjelper. Det er veldig tungt når ting skjer så sent i kroppen. Jeg har klart å ta av 10 kilo, men må passe på hva jeg spiser HELE tiden, fordi kroppen vil opp i vekt. Jeg kan ikke spise det samme som en som er normalvektig - da legger jeg på meg med en gang. Sånn fungerer det for mange dessverre, og det er tungt over en lang periode/hele livet. Anonymkode: 4d287...4fb 1
Saima Skrevet 10. november 2025 #6 Skrevet 10. november 2025 Trener du? For uansett kropp og fasong, så burde alle trene siden vi lever i en tid hvor vi blir mindre aktive (og alle kan trene, det gjelder å finne hva som fungerer for deg). Å være feit og i god form er langt bedre enn feit og dårlig form. Ofte kommer et bedre kosthold snikende på når en trener, fordi en vil det beste for kroppen sin og trening kan være med på å få øynene opp for det. Det funket for meg, så kanskje kan det påvirke deg og? 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #7 Skrevet 10. november 2025 AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 8.35): Jeg greier ikke slanke meg. Hvordan akseptere fedme og bli en hot fat babe? Anonymkode: ddf14...5a2 Det er bare en måte å gjøre det på, og det er at du i ditt indre sjelsliv har akseptert og liker den du er nå. Ingen ting annet fungerer. Anonymkode: da93d...6f7
Danseskjørt Skrevet 10. november 2025 #8 Skrevet 10. november 2025 Saima skrev (3 minutter siden): Trener du? For uansett kropp og fasong, så burde alle trene siden vi lever i en tid hvor vi blir mindre aktive (og alle kan trene, det gjelder å finne hva som fungerer for deg). Å være feit og i god form er langt bedre enn feit og dårlig form. Ofte kommer et bedre kosthold snikende på når en trener, fordi en vil det beste for kroppen sin og trening kan være med på å få øynene opp for det. Det funket for meg, så kanskje kan det påvirke deg og? Dette!!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #9 Skrevet 10. november 2025 Det er lov å akseptere seg selv som man er. Selvhat kommer man ikke langt med. Få et godt forhold til kroppen din som den er og ta det fra der ♥️ Anonymkode: 35615...284 1 3
veronica<3 Skrevet 10. november 2025 #10 Skrevet 10. november 2025 Tråden er ryddet for brukerangrep, helseskadelige råd og anbefalinger, samt innlegg tilknyttet dette. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå