Gå til innhold

Halvgammel kjøttdeig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en halv pakke kjøttdeig i kjøleskapet. Ikke utgått på dato, men har vært åpen ei uke, så er svært lite fristende å bruke. 

Kan jeg gi den til hunden? Hunden har jo utvilsomt sterke mage enn oss... (vår hund ELSKER feks sauebæsj). 

Hunden er tynn, så at kjøttdeig er litt fett tenker jeg ikke er noe problem. 

Jeg prøvde å google, men da fikk jeg bare treff som er oversatt fra engelsk (feks hysteriske svar om parasitter og bakterier som ikke finnes i Norge). 

Anonymkode: 41d0e...2f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter det dårlig så gir man det ikke, man serverer jo ikke fordervet mat. Er den litt i grenseland bare, altså sånn at jeg egentlig kunne spist det selv bare at det ikke frister, så koker jeg først og gir hunden. 

Anonymkode: f1055...920

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville i såfall varmebehandlet det først. Kokt eller stekt.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg bare hadde kastet denne. Hadde ikke orket å bekymre meg for om jeg gav hunden magevondt og løs mage. 

Anonymkode: 8f71c...2f9

Skrevet

Hadde aldri gitt noe jeg mistenker er fordervet til ett dyr. Er det så gammelt at jeg ikke spiser selv, så serverer jeg ikke til dyr. 

Om det er urent derimot, kan jeg servere. En fisk som er full av jord eller sand kan pus få. En fisk som er fordervet hadde jeg kastet. 

Med mindre hunden din er vant til å spise bedervet mat, så risikerer du at han blir skikkelig syk. Ville rovdyr er åtseletere og spiser kadaver, men magen deres er vant til det, og dermed tåler det bedre. 

Skrevet

Hvis jeg ikke vil spise det selv så gir jeg da virkelig ikke til hunden heller. 🤯

Anonymkode: 067dd...7be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...