Roe Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden (endret) Jeg er litt nysgjerrig. I regelverket for Rampelyset står det ikke eksplisitt noe om dette, men det gjør det i Kvinneguidens generelle regler, hva er gjeldende på Rampelyset? "Vi tillater ikke deling av Facebook-innhold eller innhold fra Artificial Intelligence (Al)-tjenester som for eksempel chatGPT og lignende. Grunnen til det er fordi at disse gjengivelsene potensielt kan bestå av opphavsrettbeskyttet materiale. Ettersom de ikke presenteres med henvisning til opphav vil de ikke være godkjent som kilde. Regelen gjelder både siteringer, bilder og skjermdumper." "Gjengivelse av tekst, bilder og annet innhold fra eksterne sider. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Ved sitering av innhold må det alltid vises til kilde, og det er her på Kvinneguiden kun tillatt med et lite utdrag på omtrent fem setninger. Unntaket er dersom det å vise til kilde identifiserer en person som ikke selv har søkt offentligheten, som for eksempel i lukkede Facebook- grupper. Vi tillater ikke at det deles hele artikler, blogginnlegg eller lignende, verken via tredjepart eller direkte postet i forumet. Når det gjelder bilder er disse omfattet av åndsverkloven, og må lenkes til. Vi tillater ikke deling av Facebook-innhold, eller innhold fra "Artificial Intelligence (Al)"-tjenester som for eksempel chatGPT o.l." (Tekst hentet fra den generelle regelpresiseringen) Takk på forhånd 🤗 Endret 21 timer siden av Roe 5
Sol Rampelyset Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Roe skrev (9 timer siden): Jeg er litt nysgjerrig. I regelverket for Rampelyset står det ikke eksplisitt noe om dette, men det gjør det i Kvinneguidens generelle regler, hva er gjeldende på Rampelyset? "Vi tillater ikke deling av Facebook-innhold eller innhold fra Artificial Intelligence (Al)-tjenester som for eksempel chatGPT og lignende. Grunnen til det er fordi at disse gjengivelsene potensielt kan bestå av opphavsrettbeskyttet materiale. Ettersom de ikke presenteres med henvisning til opphav vil de ikke være godkjent som kilde. Regelen gjelder både siteringer, bilder og skjermdumper." "Gjengivelse av tekst, bilder og annet innhold fra eksterne sider. Du er selv ansvarlig for at du har de nødvendige tillatelser til å legge ut tekst, bilder, video eller annet innhold. Ved sitering av innhold må det alltid vises til kilde, og det er her på Kvinneguiden kun tillatt med et lite utdrag på omtrent fem setninger. Unntaket er dersom det å vise til kilde identifiserer en person som ikke selv har søkt offentligheten, som for eksempel i lukkede Facebook- grupper. Vi tillater ikke at det deles hele artikler, blogginnlegg eller lignende, verken via tredjepart eller direkte postet i forumet. Når det gjelder bilder er disse omfattet av åndsverkloven, og må lenkes til. Vi tillater ikke deling av Facebook-innhold, eller innhold fra "Artificial Intelligence (Al)"-tjenester som for eksempel chatGPT o.l." (Tekst hentet fra den generelle regelpresiseringen) Takk på forhånd 🤗 Hei, Akkurat denne regelen diskuterer vi for tiden, så jeg må komme tilbake til dette. Siden dette ikke har noe med Sara Emilie å gjøre, splitter jeg ut dette spørsmålet til et eget emne. Sol, admin. 1
Anonym_2024 Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Sol Rampelyset skrev (3 timer siden): Hei, Akkurat denne regelen diskuterer vi for tiden, så jeg må komme tilbake til dette. Siden dette ikke har noe med Sara Emilie å gjøre, splitter jeg ut dette spørsmålet til et eget emne. Sol, admin. Dette har noe med Sara Emilie å gjøre. Det er et forsøk på å stoppe delingen av negative Facebook poster fra CareLess sine Facebook gruppe. Slik som @bibbi og en del andre brukere i tråden deler innimellom, når enkelte andre bruker ber om dokumentasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå