AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #1 Skrevet 7. november 2025 En foresatt gikk bort til barnet mitt på skolens område og snakket svært nedlatende. Hun presset barnet til å si stygge ting om seg selv. Barnet ble opprørt og gråt. Jeg klarte å roe situasjonen for barnas skyld, men den voksne sto og skalv og virket ute av kontroll. Skolen virker mest opptatt av “samspillet mellom barna”, og at jeg allerede hadde roet ned situasjonen selv. men for meg handler dette om at en voksen gikk langt over streken og skapte utrygghet. Hvordan får man skolen til å ta dette på alvor? Og bør jeg anmelde. Anonymkode: ce216...634
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #2 Skrevet 7. november 2025 Vel, det er vel ikke første og siste gang vedkommende gjorde dette, så for barnas trygghet burde dette blitt tatt opp. Kjenner dessverre til en slik «voksen» person selv som gjør slik. Hun tar også gjerne med seg andre barn for å angripe det aktuelle barnet verbalt. Regelrett lærer hun sitt eget og andre barn mobbing. Hun er, eller var i hvert fall, også trener på fritiden, og har drevet og skjelt ut barn i rollen sin som det. Vedkommende virker ikke til å ha kontroll over eget sinne og hva hun får seg til å si, og provoserer mye for å piske opp stemningen enda mer. Jeg får bare helt vondt av at slike går rundt og påfører andres unger utrygghet. Dette kan være veldig skremmende opplevelser for barn. Voksne skal kunne kontrollere seg selv og opptre som trygge, og hvis de ikke kan det bør de ikke omgås barn. Anonymkode: e47f4...5b8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #3 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel, det er vel ikke første og siste gang vedkommende gjorde dette, så for barnas trygghet burde dette blitt tatt opp. Kjenner dessverre til en slik «voksen» person selv som gjør slik. Hun tar også gjerne med seg andre barn for å angripe det aktuelle barnet verbalt. Regelrett lærer hun sitt eget og andre barn mobbing. Hun er, eller var i hvert fall, også trener på fritiden, og har drevet og skjelt ut barn i rollen sin som det. Vedkommende virker ikke til å ha kontroll over eget sinne og hva hun får seg til å si, og provoserer mye for å piske opp stemningen enda mer. Jeg får bare helt vondt av at slike går rundt og påfører andres unger utrygghet. Dette kan være veldig skremmende opplevelser for barn. Voksne skal kunne kontrollere seg selv og opptre som trygge, og hvis de ikke kan det bør de ikke omgås barn. Anonymkode: e47f4...5b8 Det er dette jeg er redd for, at vedkommende gjør det igjen. Dette er snakk om små barn. Det gjør så vondt i hjertet, og roen jeg hadde var bare for barnets skyld slik at barnet fikk se hva en voksen bør gjøre. Anonymkode: ce216...634
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #4 Skrevet 7. november 2025 Hva har barnet ditt gjort? Anonymkode: 5f0a4...19d 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #5 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har barnet ditt gjort? Anonymkode: 5f0a4...19d Gjensidig erting mellom barna. Uansett så er det ikke akseptabel oppførsel. Urovekkende at du spør i det hele tatt. Anonymkode: ce216...634
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #6 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjensidig erting mellom barna. Uansett så er det ikke akseptabel oppførsel. Urovekkende at du spør i det hele tatt. Anonymkode: ce216...634 Jeg har ikke sagt at det er akseptabel oppførsel, men det er et poeng hva som har foregått. Det er ikke urovekkende å spørre, det ligger alltid noe bak. Skolen tar tak i den voksne, men du bør ta tak i barnet ditt, for noe har det gjort som gjør at en voksen til slutt tilter. Det kan du få litt vondt i hjertet av, også, på vegne av det andre barnet. Anonymkode: 5f0a4...19d 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #7 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sagt at det er akseptabel oppførsel, men det er et poeng hva som har foregått. Det er ikke urovekkende å spørre, det ligger alltid noe bak. Skolen tar tak i den voksne, men du bør ta tak i barnet ditt, for noe har det gjort som gjør at en voksen til slutt tilter. Det kan du få litt vondt i hjertet av, også, på vegne av det andre barnet. Anonymkode: 5f0a4...19d Jeg forstår poenget ditt, samtidig mener jeg at uansett hva som har skjedd mellom barna så skal ingen voksne bruke verbalt nedsettende ord og true et barn. Det er dette jeg reagerer på. Når jeg samtidig må roe ned mitt barn, en godt voksen person og hennes barn som virker redd for det dens egen forelder gjør så tenker jeg at du kanskje forstår meg også? Barna har sagt like mye begge to, og det er noe som kunne blitt løst ved å la de gå sammen en dag eller to i uka. Men nå har denne forelderen gjort noe jeg tenker er lurest å anmelde. Anonymkode: ce216...634
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #8 Skrevet 7. november 2025 Hvis denne voksne opplever at ditt barn er stygg med andre barn og opplever at du ikke gjør noe, ja da tar man det direkte med ungen. Ser du kaller dette gjensidig erting.... det stoler jeg ikke helt på. Jeg tar også opp med unger direkte om det ikke fungerer å ta det via foreldrene. Jeg gidder ikke at barn blir ødelagt av at enkelte får lov å hærje med alle andre, for så bagatellisere det de fakt gjør. Jeg ble plager selv hver jævla dag, og de voksne kalte meg sår og lettkrenkrenkelig. I dag vet jeg bedre, jeg vet at jeg var sterk, got de voksne som avfeude meg gjorde det fordi de var feige, og de hadde ikke tålt en dag, av mitt helvete på skolen. Jeg misliker slike voksne som ikke tar sånt på alvor, og feier det under teppet. Så ja, jeg tar det først med foreldrene. Blur det ikke stoppet eller gjort noe, så da tar jeg det direkte med ungen. Jeg vet at ungen som gjør sånt , stort sett gjør sånt fordi de ikke har det bra med seg selv. Og når jeg tar det opp med dem, så føler de seg sett og blir glad for at noen sier ifra Anonymkode: e2a1f...3ad
AnonymBruker Skrevet 8. november 2025 #9 Skrevet 8. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis denne voksne opplever at ditt barn er stygg med andre barn og opplever at du ikke gjør noe, ja da tar man det direkte med ungen. Ser du kaller dette gjensidig erting.... det stoler jeg ikke helt på. Jeg tar også opp med unger direkte om det ikke fungerer å ta det via foreldrene. Jeg gidder ikke at barn blir ødelagt av at enkelte får lov å hærje med alle andre, for så bagatellisere det de fakt gjør. Jeg ble plager selv hver jævla dag, og de voksne kalte meg sår og lettkrenkrenkelig. I dag vet jeg bedre, jeg vet at jeg var sterk, got de voksne som avfeude meg gjorde det fordi de var feige, og de hadde ikke tålt en dag, av mitt helvete på skolen. Jeg misliker slike voksne som ikke tar sånt på alvor, og feier det under teppet. Så ja, jeg tar det først med foreldrene. Blur det ikke stoppet eller gjort noe, så da tar jeg det direkte med ungen. Jeg vet at ungen som gjør sånt , stort sett gjør sånt fordi de ikke har det bra med seg selv. Og når jeg tar det opp med dem, så føler de seg sett og blir glad for at noen sier ifra Anonymkode: e2a1f...3ad Altså jeg skulle ønske vedkommende hadde gjort det du skriver. Men det var nå ikke tilfellet i denne saken. Vedkommende mente at skolen la «for mye» på deres barn. Og jeg ønsker ikke at mitt barn blir traumatisert. Bør jo forstå alvoret når det er grunnlag for anmeldelse ? Anonymkode: ce216...634
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå