Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter over ett års leting etter bolig som passer for meg og barn, kom det endelig et hus som var midt i blinken og innenfor mitt prisnivå. Jeg var redd det kom til å bli budkrig da det var flere på visning. Jeg var den første som la inn bud, litt under takst, og til min overraskelse kom det ikke flere bud før fristen. Men så avslo selger, og da kom det plutselig inn et annet bud før jeg rakk å gjøre noe. Det vart budkrig, og dessverre så kom vi så høyt at jeg måtte gi meg. Det følte så nære, og jeg angrer skikkelig på at jeg ikke prøvde meg ett hakk høyere. Jeg føler en skikkelig sorg over å ha tapt denne gangen. Er ikke første gang jeg har tapt budrunden, men dette huset var altså så perfekt. Nå er dette flere dager siden, men alikevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på det. Har en følelse av at om jeg hadde bydd litt høyere, så hadde det blitt mitt. Har lett så lenge og nå føler jeg at jeg aldri kommer til å finne en bolig. Er det andre som har sittet med samme følelsen etter å ha tapt budrunde? Hvordan komme over det?

Anonymkode: 0f93a...072

• Liker 1
  • Hjerte 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig å høre! 

Det kan være at det var en person som jobbet med finansering, og når du da ikke la inn bud på prisantydning så hadde de heller ikke noe hast. Og vipps kan det bli en budrunde. Det er så forståelig at det å tape «drømmehjemmet» blir en sorg for man ser for seg livet der osv.

Men du må bare tenke at den ekte drømmeboligen er like rundt hjørnet. 

Og tør å gi bud på prisantydning hvis det virkelig er drømmeboligen. Skjønner at man alltid vil prøve seg under prisantydning, men det er svært sjeldent at en selger er villig til å godta et mye lavere bud enn prisantydning spesielt i første runde dersom det ikke er spesielle forhold som gjør at de har dårlig tid med salg, og det er sjeldent. Så er det drømmeboligen, du vet du skal bo - tør å satse!

Du kan jo evt neste gang gi direkte bud til selger før budrunden, men da bør det være prisantydning dersom du vil ha sjans til å faktisk få boligen.

Lykke til videre på ferden mot drømmeboligen!

Anonymkode: de284...2ec

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har tapt i budrunder på alle boliger du har likt, ser du nok på «for dyre» boliger. Tydeligvis går de i ditt segment over prisant, så du må finne noe du liker i lavere prisklasse. 

Anonymkode: 551c3...5bf

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Gjorde det samme selv flere ganger, så fikk jeg ett tips, at man måtte legge in bud litt over takst med det samme, og da fikk jeg huset jeg ville ha. Enda det var over 40 på visning. 

• Liker 13
Skrevet

Du har bare deg selv å takke. Det er slik amfunnet fungerer. Den som byr mest stikker av med kaka. Kanskje du bør senke kravene dine?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke sorg. Du kommer over det.

Anonymkode: 9923a...b78

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (11 minutter siden):

Du har bare deg selv å takke. Det er slik amfunnet fungerer. Den som byr mest stikker av med kaka. Kanskje du bør senke kravene dine?

Er du tilbake igjen for å spre elder og galle? Hva med å anerkjenne andres følelser?

Anonymkode: 88c9c...9cc

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men kan bare tenke meg hvor dritt det føles. Man byr jo ikke på et hus man ikke har sykt lyst på, det er en av de største investeringene man gjør.

Innen man har bydd på et hus har iallefall jeg sett for meg morgener på verandaen, hvor sofaen skal stå og hva vi skal male. Huset må ha sjekket av på veldig mange bokser for at vi i det hele tatt skal vurdere det. Legger jeg inn bud har jeg virkelig falt for det. 

Anonymkode: 9492a...868

• Liker 4
Skrevet
Tobias001 skrev (17 minutter siden):

Jeg blir så lei meg av å se at folk som deg får kommentere fritt på forum. En ting er å komme med realistisk råd, men dette er bare trist. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg også når jeg var på husjakt. Det ble budkrig og huset fikk flere hundre tusen over takts, her er ikke det vanlig. Jeg syntes det var fryktelig kjipt og følte sjansen min glapp. 

Ikke mer enn en måned senere kom det virkelige perfekte drømmehuset ut på markedet. Jeg måtte gå flere hundre tusen over takst på det også, men ikke mer enn det andre og nå er drømmehuset mitt! 

Det er det som er med hussalg, man vet liksom ikke når neste drømmehus dukker opp og da er du glad du holdt deg til grensene du satt for å kjøpe de andre som ikke var verdt det. 

Anonymkode: 00018...cfe

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så kjedelig å høre! 

Det kan være at det var en person som jobbet med finansering, og når du da ikke la inn bud på prisantydning så hadde de heller ikke noe hast. Og vipps kan det bli en budrunde. Det er så forståelig at det å tape «drømmehjemmet» blir en sorg for man ser for seg livet der osv.

Men du må bare tenke at den ekte drømmeboligen er like rundt hjørnet. 

Og tør å gi bud på prisantydning hvis det virkelig er drømmeboligen. Skjønner at man alltid vil prøve seg under prisantydning, men det er svært sjeldent at en selger er villig til å godta et mye lavere bud enn prisantydning spesielt i første runde dersom det ikke er spesielle forhold som gjør at de har dårlig tid med salg, og det er sjeldent. Så er det drømmeboligen, du vet du skal bo - tør å satse!

Du kan jo evt neste gang gi direkte bud til selger før budrunden, men da bør det være prisantydning dersom du vil ha sjans til å faktisk få boligen.

Lykke til videre på ferden mot drømmeboligen!

Anonymkode: de284...2ec

Ja jeg angrer jo skikkelig på at jeg ikke la inn bud på takst med en gang, men jeg regnet med at det kom til å komme flere bud. Tenkte liksom jeg bare skulle sette i gang ting. Takk for tips 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har tapt i budrunder på alle boliger du har likt, ser du nok på «for dyre» boliger. Tydeligvis går de i ditt segment over prisant, så du må finne noe du liker i lavere prisklasse. 

Det er dessverre slik at jeg er avhengig av minst 4 soverom for å ha nok til ungdommene i hus. Og det er svært få boliger med så mange soverom her. De boligene som er i min prisklasse er det få av, og når de går opp i millionen over takst så blir det fort for dyrt for meg. Ellers er det bare små leiligheter med 2 soverom og det går rett og slett ikke.

• Hjerte 3
Skrevet

Vi tapte budkrig på et hus i februar..... jeg er fortsatt irritert 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er dessverre slik at jeg er avhengig av minst 4 soverom for å ha nok til ungdommene i hus. Og det er svært få boliger med så mange soverom her. De boligene som er i min prisklasse er det få av, og når de går opp i millionen over takst så blir det fort for dyrt for meg. Ellers er det bare små leiligheter med 2 soverom og det går rett og slett ikke.

Da må du utvide området, eller gå for en lavere standard. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det. 
Du har rett og slett ikke nok til å få det du ønsker!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om man virkelig vil ha noe så 1) venter man til tett på frist, 2) legger inn ett bud på, eller rett over, takst. 

At du legger inn bud tidlig viser at det er interesse Å legge inn bud under takst er egentlig bare en provokasjon i de fleste boligmarkeder i dag. 

Anonymkode: da35c...f3c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei!! Du skal ikke være lei deg for å tape budrunde nå. Akkurat nå er det kjøpers marked. Bare idioter som hiver seg på budrunder nå. For markedet skal ned. Muahaha. 
En klapp på skuldra skal du ha ts. At du ikke lot deg friste. 

Anonymkode: 959f6...af7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Etter over ett års leting etter bolig som passer for meg og barn, kom det endelig et hus som var midt i blinken og innenfor mitt prisnivå. Jeg var redd det kom til å bli budkrig da det var flere på visning. Jeg var den første som la inn bud, litt under takst, og til min overraskelse kom det ikke flere bud før fristen. Men så avslo selger, og da kom det plutselig inn et annet bud før jeg rakk å gjøre noe. Det vart budkrig, og dessverre så kom vi så høyt at jeg måtte gi meg. Det følte så nære, og jeg angrer skikkelig på at jeg ikke prøvde meg ett hakk høyere. Jeg føler en skikkelig sorg over å ha tapt denne gangen. Er ikke første gang jeg har tapt budrunden, men dette huset var altså så perfekt. Nå er dette flere dager siden, men alikevel klarer jeg ikke å slutte å tenke på det. Har en følelse av at om jeg hadde bydd litt høyere, så hadde det blitt mitt. Har lett så lenge og nå føler jeg at jeg aldri kommer til å finne en bolig. Er det andre som har sittet med samme følelsen etter å ha tapt budrunde? Hvordan komme over det?

Vi tapte budrunde på en leilighet og samboer ble litt som deg, han mente vi ikke kom til å finne noe. Så på mye i etterkant og tilslutt så endte vi opp med en enebolig. Da var vi veldig glad for at vi tapte budrunden på den leiligheten, for vi ville jo mye heller ha enebolig. Så det kommer nok noe etterhvert! Vi fant eneboligen bare et par måneder siden etterpå.

Anonymkode: 7ba85...a54

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan de dele rom eller at du sover i stuen på sovesofa?

De flytter vel ut om noen år

Anonymkode: ede08...8a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei nei nei!! Du skal ikke være lei deg for å tape budrunde nå. Akkurat nå er det kjøpers marked. Bare idioter som hiver seg på budrunder nå. For markedet skal ned. Muahaha. 
En klapp på skuldra skal du ha ts. At du ikke lot deg friste. 

Anonymkode: 959f6...af7

Du har en helt imponerende resilience når det gjelder dette temaet, det må jeg si 😅 Mens andre har tjent millioner i boligmarkedet over mange år. 

Anonymkode: da35c...f3c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk bearbeider sorg på forskjellige måter. Men at det kan gi en psykisk knekk tror jeg de fleste i srog har til felles. Nå er kanskje tiden for å ta en sykmelding slik at du kan konsentrere deg om å jobbe deg gjennom sorgen og komme deg på beina igjen. 

Anonymkode: 6fce7...29f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...