Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har en sønn på 13 som har blitt ganske kraftig rammet av vannkopper nå, og ser for meg at han vil få en del arr i ansiktet. Noen som kan anbefale en krem eller en hjemmebehandling som er effektiv?

Anonymkode: 859c4...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk solkrem med høy faktor/sunblock hver dag i de kommende månedene. Selv om det er vinter. Det var beskjed vi fikk etter arr etter kutt i ansiktet, og vil tro det samme gjelder disse. Ved å beskytte godt mot sol, skal det gjøres arrene mindre synlige.

• Liker 3
Skrevet

det skal jeg gjøre

Skrevet
Splittbinders skrev (2 minutter siden):

Bruk solkrem med høy faktor/sunblock hver dag i de kommende månedene. Selv om det er vinter. Det var beskjed vi fikk etter arr etter kutt i ansiktet, og vil tro det samme gjelder disse. Ved å beskytte godt mot sol, skal det gjøres arrene mindre synlige.

det stemmer ikke - det høres ut som et fastlegeråd.. Mulig det er et råd for å hjelpe den nye huden men det hjelper ikke mot selve arret, da må du til andre produkter. Som for eksempellinket til over at profesjonelle som driver med utstrekt arrkorrigering og jobber med hud og hudspesialister.  

Anonymkode: 27ee1...6f6

Skrevet

Arr forsvinner ikke av krem. Det må laser til. Jeg har snakket med hudlege.

Anonymkode: c1d79...344

• Liker 1
Skrevet

solkrem demper kanskje ikke arrene i seg selv, men det hindrer jo utvilsomt at de blir styggere.

ang. laser, jeg kommer ikke til å sende 13-åringen til laserbehandlingen. legen hans sa at de kommer til å forsvinne med tiden, og dette blir jo litt som kvisearr, noe alle i den alderen har i større eller mindre grad. men en krem for å hjelpe prosessen litt tror jeg ikke er så dumt.

TS

Skrevet

Siden det her er snakk om et barn, ville jeg gått til hudlege. Ikke sett i gang med noe greier på egenhånd.

Anonymkode: 7244e...51e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det stemmer ikke - det høres ut som et fastlegeråd.. Mulig det er et råd for å hjelpe den nye huden men det hjelper ikke mot selve arret, da må du til andre produkter. Som for eksempellinket til over at profesjonelle som driver med utstrekt arrkorrigering og jobber med hud og hudspesialister.  

Anonymkode: 27ee1...6f6

Ikke fastlegeråd nei, og det var i alle fall riktig for hennes situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...