Gå til innhold

Fekjær psykiatrisk senter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om noen der ute har eller er innlagt på fekjær psykiatrisk senter og vil dele sin erfaring? 

Jeg er innlagt her nå selv og vært her noen uker og er helt rystet over behandlingen de gir til både meg og andre pasienter. Ja man kan vel si at da er det bare å skrive seg ut. Men vi er her fordi vi virkelig trenger hjelp og å finne en ny plass å få hjelp er tidskrevende og en tung prosess.

Gjerne del deres erfaringer, både positive og negative.

Tusen takk på forhånd ❤️

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye positivt om Fekjær. Flere som er henvist dit har hatt store og sammensatte psykiske problemer, og har ikke klart å nyttiggjøre seg annen psykiatrisk behandling. Mitt inntrykk er at Fekjær har klart å snu situasjonen for mange. Jeg har aldri vært der selv.

Hva ryster og sjokkerer deg?

Masse lykke til, håper du får den hjelpen du trenger :)

Anonymkode: 265d0...98e

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var der for noen år siden, jeg opplevde at jeg ikke fikk nok hjelp og det var andre medpasienter som følte det samme. Men for noen var det riktig plass, fordi samtaler med sine kontakter og miljøterapi var nok. Jeg ønsket å snakke med psykolog/psykiater med spesialistutdanning fordi jeg som andre pasienter slet med alvorlig psykiske lidelser og en psykiatrisk sykepleier i et presset arbeidsmiljø ikke var den rette måten å hjelpe meg med såpass alvorlig problematikk. De var alt for få på jobb den gangen, håper det er bedre nå og at alle har mulighet til å prate med psykolog/psykiater jevnlig!
Et tips er å sjekke pasientboka fra pasientmøtene tilbake i tid, det står kanskje noe om tidligere pasienters erfaringer. 

Anonymkode: 59f83...4d0

Skrevet

Jeg må legge til at det er mange ansatte der som virkelig er gode og omsorgsfulle mennesker, med riktige intensjoner. Jeg tror at om pasientene får pratet med psykolog vil de ansatte få kapasitet til å hjelpe på de måtene de kan, med støttesamtaler istedenfor å måtte behandle alvorlige lidelser på egenhånd. De er gode på miljøterapi, men i min mening må det være et supplement til riktig psykologisk behandling med en som har spesialistutdanning. Synd å høre du har en negativ oppfattelse, skulle ønske det hadde endret seg til nå!

Anonymkode: 59f83...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...