AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #1 Skrevet 7. november 2025 Hei. min datter er 9 år, kjent for å være rolige, tilbaketrukken og veldig sjenert. De er nå 4-5 jenter i gjengen, hu ene moren (mor til E) mener min datter er et problembarn, med mye dårlige dager, nekter å akseptere noe, stort behov for å styre og utestenge andre. Hun mener mitt barn nå skal få konsekvenser. Jeg le litt paff og sa jeg skal snakke med mitt barn, foreldre til de andre jentene og læreren. Nå etter en ringerunde så nevner alle at de ikke har denne oppfatningen av mitt barn, men E (venninne) snakker veldig stygt og dårlig om mitt barn. Men deres barn har aldri opplevd mitt barn på denne måte som moren til E sier hun er. Læreren ble utrolig overrasket da hun sier dette er ikke en jente de kjenner igjen beskrivelsen av. Hun opplever mitt barn som rolig, tilbaketrukket og veldig godt likt av de fleste. Læreren reagerte mest på hvordan denne moren tenker at mitt barn skal få konsekvenser? Jeg tok kontakt med denne moren og fortalte at det virker som noe av det hennes datter ikke stemmer overens med hva de andre sier, og kanskje vi skal ta en prat med jentene både alene og vi kan gjerne sette oss ned og ta en prat. Men det avviser hun, hun skriver rett og slett: Jeg har sett og vet hvordan ditt barn er, så dette skal jeg ta opp og ikke gi slipp på. E får ikke lov til å spille med mitt barn lenger, hun får ikke lov til å ha kontakt etter skolen. Når venninnene er innom spør jeg er mitt barn snill mot dere? Så nevner de E er ikke snill, hun vil ikke la oss bli med å leke. Hun avviser mye av det vi gjør, men mitt barn har aldri gjort dette. Jeg har da sakt: Det er viktig at dere respekterer E og ikke snakker om henne, det eneste jeg vil vite er at mitt barn er snill mot dere. Hvordan håndterer jeg dette? Denne moren har møtt mitt barn 1 gang da min datter ble invitert hjem til de. Hun er bestemt på at mitt barn skal få konsekvenser. Jeg snakket med min datter og hun forstår ikke fordi E er jo hennes bestevenn. Anonymkode: 259fc...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #2 Skrevet 7. november 2025 Du har forsøk og resten av jentene/familiene har sett ditt barn rett. Da hadde jeg latt det ligge der. Hvis mor til E sier noe igjen hadde jeg sakt at da får hun gå videre hvis det er det hun ønsker, men at du har snakket med alle parter som alle sier det samme at dette ikke stemmer, at det er E som er den som sier stygge ting og stenger ute. Du kommer ikke til å gi ditt barn noen konsekvenser, og ved å nekte E å leke med henne er det kun E det går ut over. Anonymkode: e0d58...930 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #3 Skrevet 7. november 2025 Min gutt har også en mor som rett og slett er gal. Og har en gutt som stadig banker opp andre, mens de mener han alltid er offeret Hun skriver en del meldinger til alle foreldre med ting hun mener har skjedd og som vi må ta opp med barna. Jeg løser det med å skrive ordsalat tilbake. Masse ord uten noe særlig innhold Hun: Petter sier Tore og Pål (ikke mine barn) har utestengt han på bursdagen. Dette er dårlig folkeskikk og nå må dere skjerpe dere. Jeg: Det er viktig med godt samhold i klassen. Vi pleier å snakke med vår sønn om dette ofte. Vi venter på utviklingssamtake med lærer nå Bruk ev chatgpt Anonymkode: 91461...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #4 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har forsøk og resten av jentene/familiene har sett ditt barn rett. Da hadde jeg latt det ligge der. Hvis mor til E sier noe igjen hadde jeg sakt at da får hun gå videre hvis det er det hun ønsker, men at du har snakket med alle parter som alle sier det samme at dette ikke stemmer, at det er E som er den som sier stygge ting og stenger ute. Du kommer ikke til å gi ditt barn noen konsekvenser, og ved å nekte E å leke med henne er det kun E det går ut over. Anonymkode: e0d58...930 Problemet er jo at mitt barn ser på E som ei god venninne, og denne moren jobber hardt med å få mitt barn utestengt nå. Jeg skrev rett og slett til henne: jeg velger ikke hvem mitt barn leker med, hun skal få leke med ditt barn så lenge hun vil, fordi mitt barn ser på ditt barn som en av sine nærmeste. Moren svarte: så bra for ditt barn. Anonymkode: 259fc...cbb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #5 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min gutt har også en mor som rett og slett er gal. Og har en gutt som stadig banker opp andre, mens de mener han alltid er offeret Hun skriver en del meldinger til alle foreldre med ting hun mener har skjedd og som vi må ta opp med barna. Jeg løser det med å skrive ordsalat tilbake. Masse ord uten noe særlig innhold Hun: Petter sier Tore og Pål (ikke mine barn) har utestengt han på bursdagen. Dette er dårlig folkeskikk og nå må dere skjerpe dere. Jeg: Det er viktig med godt samhold i klassen. Vi pleier å snakke med vår sønn om dette ofte. Vi venter på utviklingssamtake med lærer nå Bruk ev chatgpt Anonymkode: 91461...3d8 Hehe, litt morsomt men jeg klarer ikke å sette med i ro når det er en voksen som henger ut min 9 åring. Anonymkode: 259fc...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #6 Skrevet 7. november 2025 Ha litt is i magen og bare vent og se. En så forrykt mamma kommer til å avsløre seg til flere av foreldrene etterhvert. Ikke gjør noe overilt. Anonymkode: 3a05a...d2a 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #7 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha litt is i magen og bare vent og se. En så forrykt mamma kommer til å avsløre seg til flere av foreldrene etterhvert. Ikke gjør noe overilt. Anonymkode: 3a05a...d2a Takk, skal prøve. Men nå vet jeg jo hu skal ha et møte med de andre jente foreldrene om mitt barn uten oss Anonymkode: 259fc...cbb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #8 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk, skal prøve. Men nå vet jeg jo hu skal ha et møte med de andre jente foreldrene om mitt barn uten oss Anonymkode: 259fc...cbb Nei, dette går du videre med. Anonymkode: 1e8a9...823
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #9 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, dette går du videre med. Anonymkode: 1e8a9...823 Lærerne har fått beskjed, hu moren har ikke tatt kontakt med læreren, men det som skjer utenom skoletiden kan jo ikke lærere styre. Anonymkode: 259fc...cbb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå