Gå til innhold

Bo hjemme som voksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere som har gode relasjoner til foreldrene sine, men som opplever full kræsj, dersom man som voksen bor hjemme hos sine foreldre i mer enn et par dager?

Jeg må bo hjemme en stund nå da jeg har fått jobb i hjembyen, men enda ikke kjøpt bolig, og lurer på om det er bare meg som føler sånn...

Anonymkode: f6d45...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke bare du. Hvorfor i all verden skal du som voksen bo med dine foreldre? Hvordan hadde du løst det om du fikk jobb i en annen by, bodd under ei bro ?

Anonymkode: 414a3...52c

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig vanlig, fordi man rykker rett tilbake til tenåring + tenåringsforeldre-bobla. Man har ikke utviklet det voksne forholdet helt, som tar tid.

Både gjester og fisk begynner å stinke etter 3 dager.

Anonymkode: c7596...084

Skrevet

Samme her. Hyggelig pr dager. Men så må jeg videre😅

Anonymkode: 2c6b4...1da

Skrevet

Bare å holde ut og komme igang med jobb, mens du ser deg om etter bolig. Det er ikke alltid enkelt å bo hos foreldre når man har bodd borte lenge og fått sine egne rutiner. 

Anonymkode: aa167...4cc

Skrevet

Godt å høre det ikke er bare meg... Det hjalp mye!! Vi har mye bedre relasjon på en armlengdes avstand.

Greia er siden jeg har fått jobb her endelig, så tenkte jeg kjøpe meg leilighet (i stedenfor å leie). Så det er jo midlertidig.

TS

Skrevet

Jeg bodde hjemme hos mine foreldre i 1,5 måneder mellom salg av hus og overtakelse av nytt. De er gamle og skrøpelige og det var tungt å bo der. Problemet der var at de overhode ikke så meg som en voksen. Jeg kommer ikke til å bo der mer fordi nå bor jeg i samme by.

Anonymkode: 12144...a0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, ikke bare du. Hvorfor i all verden skal du som voksen bo med dine foreldre? Hvordan hadde du løst det om du fikk jobb i en annen by, bodd under ei bro ?

Jævla høy i hatten du da. Sitter her på kvinneguiden og spyr drit anonymt.

Anonymkode: c6933...ce1

• Liker 3
Skrevet

Bor hjemme på grunn av problem med tidligere leilighet. Er verken stolt eller tilfreds med det, men jeg har en veldig kjærlig familie som støtter meg uansett hva og det er jeg veldig takknemlig for selvom jeg nå føler det er veldig på tide å komme seg vekk. 

Anonymkode: c6933...ce1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Godt å høre det ikke er bare meg... Det hjalp mye!! Vi har mye bedre relasjon på en armlengdes avstand.

Greia er siden jeg har fått jobb her endelig, så tenkte jeg kjøpe meg leilighet (i stedenfor å leie). Så det er jo midlertidig.

TS

Fornuftig det. 

Du får lage deg noen gode rutiner på hvordan du kan lufte deg utenom jobb. Trening, tur, sosialt osv. 

Og hva er best å gjøre om du vil trekke deg litt tilbake? Har dere flere stuer? Tv på soverom? Lese på biblioteket? 

Og tenkt litt på hvilke situasjoner som er en gjenganger der du blir irritert. Finn andre løsninger. Vær bevisst og pust med magen og tenk at vi er alle forskjellige. Unngå å spise middag sammen syv dager i uken, dersom det er middagssituasjoner som er irriterende. Ikke sitt i samme sofaen hele søndagen om det er det som er problemet. Gå med søpla oftere enn nødvendig hvis det er sånn de liker å gjøre det. 

Problemer blir ofte at man er på besøk, men siden det er nærmeste familie og man tross alt har bodd der sammen i mange år tidligere og vært en likeverdig "eier/bruker" av huset blir det en merkelig hybrid som fort fører til mer friksjon. 

Jeg storkoser meg stort sett hos mine foreldre, men jeg kjenner jo irritasjon innimellom. Som jeg i større grad hadde nektet meg selv å føle på om jeg var gjest hos feks en venninne. Da blir det mer hennes hus, hennes lov. 

Anonymkode: 028f3...51f

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Flere som har gode relasjoner til foreldrene sine, men som opplever full kræsj, dersom man som voksen bor hjemme hos sine foreldre i mer enn et par dager?

Jeg må bo hjemme en stund nå da jeg har fått jobb i hjembyen, men enda ikke kjøpt bolig, og lurer på om det er bare meg som føler sånn...

♥️ Har verdens beste foreldre 

♥️ De er ikke perfekte (det er heller ikke jeg), men de er fine 

♥️ Vi har det veldig hyggelig sammen 

…i to og en halv dag…

Da blir jeg en drage 🐲
som må dra hjem før huset brenner ned 🔥

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bodde hjemme i et halvt år etter studiene grunnet at boligen vi skulle flytte inn i ikke var klar.

Merket at det føltes veldig rart på en måte, men på den annen side bodde jeg hjemme i ferier mens jeg studerte også.

Broren min bor fortsatt hjemme, og merker at dynamikken mellom han og moren vår fortsatt er preget av at han har bodd hjemme alt for lenge.

Anonymkode: e4f3e...e06

• Nyttig 1
Skrevet

Bodde hos min mamma en periode på rundt 3 måneder når jeg var i slutten av 20årene. Var mellom 2 boliger. Null problem, Har veldig bra forhold med henne, hun brydde seg ikke borti og behandlet meg som voksen.

Har en voksen student som bor hjemme, heller ikke noe problem. Heller bo hjemme enn å betale 11000-12000 i husleie i måneden som student.

Har god plass, respekt for hverandre, studenten er renslig , slenger ikke fra seg skittentøy eller oppvask og hjelper til, både i hus og med matlaging, fester ikke og hverken krangler eller er bråkete.

Syntes det bare er koselig

Anonymkode: 9acc5...87b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Under en bro, eventuelt andre familemedlemmer, venner , hotell, korttidsleie osv. hva er problemet? Er det sånn du behandler familie generelt? 

Anonymkode: b52d7...95e

Skrevet

Min datter på 30 år har flyttet hjem etter brudd med samboeren. Hun røyker hasj på pikerommet og nekter for at hun gjør det. Hun blir nok boende et par år...Jeg håper jeg klarer å hjelpe henne med å slutte og at hun kommer seg på beina. Det er ikke bare bare å få voksne barn hjem igjen heller. 

Anonymkode: dce73...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...