Gå til innhold

Styrke forholdet til voksne barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så inspirert av den siste sesongen med Kompani Lauritzen! Jeg har et godt forhold til mine unge voksne gutter, men de er jo i løsrivelsesfasen og veldig opptatt med sitt. Jeg er jo bare sjåfør og kokk i perioder 😅 Jeg kunne tenke meg et eller annet prosjekt vi kan gjøre sammen, men mangler ideer.

Jeg vil gjerne på eventyr med dem, men de tingene jeg kommer på tror jeg de vil si nei til å være med på.

Noen som har noen bra erfaringer å dele?

Anonymkode: b7e7e...152

Videoannonse
Annonse
Gjest FjellFjeldstad
Skrevet

Er de opptatt av gaming, manga eller K-pop når de er hjemme? 

For eksempel om de er opptatt av Playstation så kan du si at du vurderer å lære, tar de til Elkjøp og se på gaming videos du kan lære lett på. Ser på en serie de liker eller noe lignende i hemmelighet så du har noe å stille spørsmål om og se på sammen. Si du vil prøve nye aktivitetet men KUN velg aktiviteter du er interessert i, som hvis du aldri hadde spilt guitar kan du godt finne en gratis guitar på Finn og la de hjelper deg lære. De kan finne noen på Youtube for deg og dette kan bli noe du prøv sammen i helgene hvor de ikke ha aktiviteter. 

Akkurat nå er unger folk veldig opptatt av 90-tallet så finn fram alle gamle bilde og vise hvor stillig du var slik at de kan skryte om deg til venner. Dette skapet mye moro når de ser deg slik som du var. Husk at denne alderen handler om at du også prøve alle de tingene du ville prøvd med de. Om de spille sport så kan du spør om trening tekniker og sånt.

Just let your inner child come out and the rest will sort itself out. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er så inspirert av den siste sesongen med Kompani Lauritzen! Jeg har et godt forhold til mine unge voksne gutter, men de er jo i løsrivelsesfasen og veldig opptatt med sitt. Jeg er jo bare sjåfør og kokk i perioder 😅 Jeg kunne tenke meg et eller annet prosjekt vi kan gjøre sammen, men mangler ideer.

Jeg vil gjerne på eventyr med dem, men de tingene jeg kommer på tror jeg de vil si nei til å være med på.

Noen som har noen bra erfaringer å dele?

Anonymkode: b7e7e...152

Hva interesser de seg for, da? Deri ligger løsningen. Ta interesse i (uten å ta over) noe de er gode på. Noe de interesserer seg for. Noe de kan lære deg. Og naturligvis er de ulike - så du vil nok ende opp med flere ulike ting. Men ingen her vet om greia er friluftsliv, buldring, diskgolf, gaming, dykking eller for den del å lære seg arameisk. 

Anonymkode: ac4ac...e71

Skrevet

K-pop til unge voksne gutter, er det en ting (mine to jenter på 14 og 19 virker å være ganske over den trenden)?

Tror nok i så fall du bør be dem komme med noen ideer, noe de vil gjøre sammen som mor også kan være med på. Så kommer det jo også an på vordan forholdet deres er generelt. Jeg kommer ikke på noe mamma kunne funnet på som jeg hadde blitt med på frivillig i den alderen (for så vidt ikke nå heller, vi er for ulike, hun gir meg migrene innen et par timer, og jeg har ikke engang migrene 😅).

Anonymkode: 3f4f0...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...