Gå til innhold

Oslo Dog Show

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som skal dit? Synes dere det er gøy om man har vært med på det samme i mange år? Er det veldig smittepress på hunder? Dumt å ta hunden med? For sosialisering og miljøtrening eller er det ikke vært det pga. smitte? Er så i tvil hva som er best?

Anonymkode: c0d08...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdt det.

Skrevet

Smittepress er høyt, det er det alltid steder mange hunder samles, spesielt innendørs. 

Er hunden din på et nivå at den vil ha utbytte av å være i en så stressende og presset situasjon eller vil den miste hodet? 

Anonymkode: dc8d2...22a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Smittepress er høyt, det er det alltid steder mange hunder samles, spesielt innendørs. 

Er hunden din på et nivå at den vil ha utbytte av å være i en så stressende og presset situasjon eller vil den miste hodet? 

Så det er ikke lurt da?

Tar dere andre sjansen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så det er ikke lurt da?

Tar dere andre sjansen?

Vi har tenkt å ta en tur med våre hunder. Men de er to, milde, er super nysgjerrige og elsker alt som har puls, så tror de vil like det. Hvis ikke setter vi de bare i bilen eller drar hjem. 

Anonymkode: b08cf...24d

Skrevet

Jeg skal på Oslo Dogshow, men hundene blir hjemme. Jeg hadde ikke tatt med meg hund dit med mindre den skulle stilles eller delta på noe der. Det er høyt smittepress og ekstremt stor påkjenning for en hund å være der. De aller fleste hunder hadde heller valgt å få bli hjemme hvis de kunne snakke, det er jeg helt sikker på.

Anonymkode: 55eab...942

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det kun stressende for hunder der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skal på Oslo Dogshow, men hundene blir hjemme. Jeg hadde ikke tatt med meg hund dit med mindre den skulle stilles eller delta på noe der. Det er høyt smittepress og ekstremt stor påkjenning for en hund å være der. De aller fleste hunder hadde heller valgt å få bli hjemme hvis de kunne snakke, det er jeg helt sikker på.

Anonymkode: 55eab...942

Samme her. En av mine hunder skulle være demohund for en utstiller ett år, da hadde jeg han med de 15 minuttene det var nødvendig. Men jeg hadde ikke gjort det med de andre hundene som er mindre robuste i slike miljøer. Den hunden jeg har som tåler det godt tror jeg uansett ikke har noe spesielt glede av det, så jeg lar hundene være hjemme. 

Men som hundenerd syns jeg jo ODS er supergøy så det drar jeg på hvert år. Det morsomste er å høre på foredragene syns jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en hund som trivdes godt der, så tror det kommer litt an på hunden. Det var perfekt "trening" for oss. 

Anonymkode: 50bc3...ff5

Skrevet

Er det åpent på fredag også? Hele dagen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det åpent på fredag også? Hele dagen?

Mener det sto på nettsidene at de åpner i 10-tida eller noe på fredagen,ja :) 

Program Oslo Dog Show - Oslo Dog Show

• Liker 1
Skrevet

Hvis man har mulighet er det aller beste å dra tidlig på fredag, da er det lite folk og god plass

• Liker 1
Skrevet

Visste jeg ikke om. Jeg tar med trolljenta. Hun liker at det skjer mest mulig.

Forrige hund bjeffet hysterisk på alt og alle. Gjorde et veddemål. Kona tippet på at det bare ville bli noe hælvetes mas. Jeg tippet på at dette ville bli så overveldende for henne at hun klokelig holdt kjeft. Jeg vant😅 Ble ikke så mye som et pip..

• Liker 2
Skrevet
Gliffy skrev (20 timer siden):

Hvis man har mulighet er det aller beste å dra tidlig på fredag, da er det lite folk og god plass

Jeg måtte stå en time i kø på veien i dag så kom oss ikke dit. 

Skrevet
Gliffy skrev (20 timer siden):

Det fikk du helt rett i. Jeg var der tidligere idag og det var ikke trangt om plassen noen sted. Verken i inngangen eller inne der :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 20.58):

Er det noen som skal dit? Synes dere det er gøy om man har vært med på det samme i mange år? Er det veldig smittepress på hunder? Dumt å ta hunden med? For sosialisering og miljøtrening eller er det ikke vært det pga. smitte? Er så i tvil hva som er best?

Tror hundene som skal dit må fremvise vaksinasjonsbevis, så skal ikke være så stort problem med smitte. Tror også vi ville hørt om det i media om det hadde vært et problem, tidligere år. Jeg var der før idag og det var mange som hadde med egen hund. Jeg ville nok også gjerne gjort det om jeg hadde hatt en hund som kunne hatt utbytte av det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror hundene som skal dit må fremvise vaksinasjonsbevis, så skal ikke være så stort problem med smitte. Tror også vi ville hørt om det i media om det hadde vært et problem, tidligere år. Jeg var der før idag og det var mange som hadde med egen hund. Jeg ville nok også gjerne gjort det om jeg hadde hatt en hund som kunne hatt utbytte av det. 

Det er ikke krav om vaksine mot kennelhoste på nkk sine arrangementer, og det er den som ofte sprer seg etter de større hundearrangementene. Jeg har heller aldri opplevd de har sjekket vaksine på nkk arrangementer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke krav om vaksine mot kennelhoste på nkk sine arrangementer, og det er den som ofte sprer seg etter de større hundearrangementene. Jeg har heller aldri opplevd de har sjekket vaksine på nkk arrangementer. 

Åja, takk for oppklaring. Ser på nettsidene at man må fremvise vaksineringskort mot valpesyke og parovirusinfeksjon. 

Skal du ta med hunden din til Oslo Dog Show? - Oslo Dog Show

Angående at det ikke blir sjekket så mener jeg ganske sikkert at de gjorde det idag. Da jeg skulle gå kom det ei som skulle lufte hunden sin, og da sa vekteren at hun måtte hente vaksinasjonskortet før hun gikk ut døren om hun skulle inn igjen :) 

Skrevet

Den gangen jeg hadde med hund sjekket de vaksinasjonsbevis i alle fall. 

Skrevet

Var der i dag, ingen sjekk av vaksinasjonskortet. Riktignok tok vi kontakt med prosjektleder ang en bittelitt utgått dato. Grønt lys likevel.

Flott arrangement.

Dette var en nyttig eksponeringsterapi for hunden vår der hun måtte gå slalåm mellom små og store hunder. I slakt bånd hadde hun i hovedsak tre muligheter. Gi seg selv avstand til annen hund der hun følte for det. Lukte nese til nese på annen hund hvis de begge følte for det. Eller trekke seg vekk igjen hvis den hunden/eller eier avbrøt/unngikk kontakten.

Det var et eget foredrag om passerings-trening. Avstand var det store ordet. Er svært fornøyd med at hunden vår ordnet det sjøl. Handler vel om å gi den litt tillit inntil det motsatte er bevist. Nå ligger hun for så vidt i koma etter over eksponering😮‍💨

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...