Baffy Skrevet 6. november 2025 #1 Skrevet 6. november 2025 Spiser dere persimon med skal eller uten skal? Granateple - spiser dere steinene også?
Frøkenfryden Skrevet 6. november 2025 #2 Skrevet 6. november 2025 Persimon med skall oppskjært på yoghurt. Samme med granateple. Eventuelt cous cous-salat. Det er jo kun kjernene som er spisbare. Eventuelt på kjøleskapsgrøt. Begge gode der også.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #3 Skrevet 6. november 2025 Persimon gomler jeg i meg som et eple. Biter inn med skallet på. Granateple spiser jeg med skje. Anonymkode: 1f349...edc 2
Beneath the Moon Skrevet 6. november 2025 #4 Skrevet 6. november 2025 Persimon spiser jeg som ett eple. Spiser ikke granateple, er ikke glad i smaken.
Gjest Maia70 Skrevet 6. november 2025 #5 Skrevet 6. november 2025 Persimmon skreller jeg for å få bort mest mulig sprøytemidler. Granateple spises sånn:
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #6 Skrevet 6. november 2025 Baffy skrev (7 timer siden): Spiser dere persimon med skal eller uten skal? Granateple - spiser dere steinene også? Hva mener du med steinene? Anonymkode: 5ed65...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #7 Skrevet 6. november 2025 Maia70 skrev (5 timer siden): Persimmon skreller jeg for å få bort mest mulig sprøytemidler. Granateple spises sånn: Herregud så smart å ta ut de frøene under vann! Anonymkode: 82a3d...ace
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #8 Skrevet 6. november 2025 Baffy skrev (7 timer siden): Spiser dere persimon med skal eller uten skal? Granateple - spiser dere steinene også? Hva mener du med steiner? Det er de røde frøene som er spiselige Anonymkode: 82a3d...ace 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #9 Skrevet 7. november 2025 Granateple spiser jeg stort sett i salat, eller i cava/prosecco. Anonymkode: a8d56...af8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #10 Skrevet 7. november 2025 jeg spiser persimon uten skallet, både alene og sammenmed chia pudding for eksempel, samme med granateple, men dette har jeg også over som frukt i pavlova for eksempel.. Anonymkode: a9dfc...008 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #11 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Granateple spiser jeg stort sett i salat, eller i cava/prosecco. Anonymkode: a8d56...af8 Oooohhhh, digg 🥂🥂🥂 Anonymkode: 1f8cd...3b4
Forundret.. Skrevet 7. november 2025 #12 Skrevet 7. november 2025 Granateple må nesten være noe av den mest irriterende frukten å spise..
Baffy Skrevet 7. november 2025 Forfatter #13 Skrevet 7. november 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva mener du med steinene? Anonymkode: 5ed65...ee0 De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭
Gjest Maia70 Skrevet 7. november 2025 #14 Skrevet 7. november 2025 Baffy skrev (4 timer siden): De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭 Frøene kan spises.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #15 Skrevet 7. november 2025 Baffy skrev (På 6.11.2025 den 13.24): Granateple - spiser dere steinene også? Eh,ja. Anonymkode: 63f34...09c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2025 #16 Skrevet 7. november 2025 Baffy skrev (10 timer siden): De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭 Hvilken saftig del? Granateple består jo av kjerner og det er jo de man skal spise. Anonymkode: 5ed65...ee0
Daisy-love Skrevet 7. november 2025 #17 Skrevet 7. november 2025 Jeg kjøper granateple fryst, oftest på Rema, og bruker på grøt og yoghurt, gjerne sammen med mango. Har av og til i salat av ulikt slag også. Persimon spises delt opp i biter med skrellet på. Gjør egentlig lite spennende med den.
Brunhilde Skrevet 8. november 2025 #18 Skrevet 8. november 2025 Jeg renser granateplet og spiser frøene som snacks eller bruker dem i salat. Persimon spiser jeg med skallet på, gjerne kuttet i båter. Jeg prøvde granateple fra frysedisken og ble skuffet over både smak og konsistens.
Frøkenfryden Skrevet 8. november 2025 #19 Skrevet 8. november 2025 Brunhilde skrev (2 timer siden): Jeg renser granateplet og spiser frøene som snacks eller bruker dem i salat. Persimon spiser jeg med skallet på, gjerne kuttet i båter. Jeg prøvde granateple fra frysedisken og ble skuffet over både smak og konsistens. Ja de er litt skuffende🙁 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2025 #20 Skrevet 19. november 2025 Baffy skrev (På 7.11.2025 den 10.15): De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭 Det er de røde frøene/ «bærene» man spiser. Mener du at du spytter ut frøene inni «bærene»? Det er ikke nødvendig😊 Anonymkode: 10678...2a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå