Gå til innhold

Persimon, granateple - hvordan spiser dere disse?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Spiser dere persimon med skal eller uten skal?

Granateple - spiser dere steinene også? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Persimon med skall oppskjært på yoghurt.

Samme med granateple. Eventuelt cous cous-salat.
Det er jo kun kjernene som er spisbare.

Eventuelt på kjøleskapsgrøt. Begge gode der også.

Skrevet

Persimon  gomler jeg i meg som et eple. Biter inn med skallet på.

Granateple spiser jeg med skje. 

Anonymkode: 1f349...edc

  • Liker 2
Skrevet

Persimon spiser jeg som ett eple.

Spiser ikke granateple, er ikke glad i smaken. 

Skrevet

Persimmon skreller jeg for å få bort mest mulig sprøytemidler. Granateple spises sånn: 

 


 

Skrevet
Baffy skrev (7 timer siden):

Spiser dere persimon med skal eller uten skal?

Granateple - spiser dere steinene også? 

Hva mener du med steinene?

Anonymkode: 5ed65...ee0

  • Liker 1
Skrevet
Maia70 skrev (5 timer siden):

Persimmon skreller jeg for å få bort mest mulig sprøytemidler. Granateple spises sånn: 

 


 

Herregud så smart å ta ut de frøene under vann! 

Anonymkode: 82a3d...ace

Skrevet
Baffy skrev (7 timer siden):

Spiser dere persimon med skal eller uten skal?

Granateple - spiser dere steinene også? 

Hva mener du med steiner? Det er de røde frøene som er spiselige 

Anonymkode: 82a3d...ace

  • Nyttig 1
Skrevet

Granateple spiser jeg stort sett i salat, eller i cava/prosecco.

Anonymkode: a8d56...af8

Skrevet

jeg spiser persimon uten skallet, både alene og sammenmed chia pudding for eksempel, samme med granateple, men dette har jeg også over som frukt i pavlova for eksempel.. 

Anonymkode: a9dfc...008

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Granateple spiser jeg stort sett i salat, eller i cava/prosecco.

Anonymkode: a8d56...af8

Oooohhhh, digg 🥂🥂🥂

Anonymkode: 1f8cd...3b4

Skrevet

Granateple må nesten være noe av den mest irriterende frukten å spise..

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva mener du med steinene?

Anonymkode: 5ed65...ee0

De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭

Skrevet
Baffy skrev (4 timer siden):

De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭

Frøene kan spises.

Skrevet
Baffy skrev (På 6.11.2025 den 13.24):

 

Granateple - spiser dere steinene også? 

Eh,ja.

Anonymkode: 63f34...09c

Skrevet
Baffy skrev (10 timer siden):

De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭

Hvilken saftig del? Granateple består jo av kjerner og det er jo de man skal spise.

Anonymkode: 5ed65...ee0

Skrevet

Jeg kjøper granateple fryst, oftest på Rema, og bruker på grøt og yoghurt, gjerne sammen med mango. Har av og til i salat av ulikt slag også.

Persimon spises delt opp i biter med skrellet på. Gjør egentlig lite spennende med den.

Skrevet

Jeg renser granateplet og spiser frøene som snacks eller bruker dem i salat. 

Persimon spiser jeg med skallet på, gjerne kuttet i båter. 

Jeg prøvde granateple fra frysedisken og ble skuffet over både smak og konsistens. 

Skrevet
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Jeg renser granateplet og spiser frøene som snacks eller bruker dem i salat. 

Persimon spiser jeg med skallet på, gjerne kuttet i båter. 

Jeg prøvde granateple fra frysedisken og ble skuffet over både smak og konsistens. 

Ja de er litt skuffende🙁

  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Baffy skrev (På 7.11.2025 den 10.15):

De frøene inne. Fram til nå har jeg tygget på den saftige delen og spyttet ut frøene. 🤭

Det er de røde frøene/ «bærene» man spiser. Mener du at du spytter ut frøene inni «bærene»? Det er ikke nødvendig😊

Anonymkode: 10678...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...