AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #1 Skrevet 5. november 2025 Jeg har akkurat begynt å trene litt, og synes det er gøy. Jeg har jo blitt sprekere og sterkere, og kjenner en økt motivasjon. Jeg har sett litt på forskjellige programmer for å bli i toppform; Sterk, rask og utholdende på 12 uker Toppform på 4 uker Tenkte kanskje å bruke et av disse. Noen som har skikkelig peiling som vil gi noen anbefalinger? Anonymkode: e57df...0d9
Katten.2.0 Skrevet 5. november 2025 #2 Skrevet 5. november 2025 Hvis valget stod mellom disse to programmene ville jeg personlig gått for "Hardworkout" sitt program. Dette fordi jeg personlig foretrekker øvelser basert på vekter hvor det er tydelig progresjon sammenlignet med mer statiske øvelser a la planke etc. Med vekter er det lettere å sikre at det er musklene som i større grad gir beskjed om når de er blitt nok trent (f.eks. ved at man kjenner at en ikke klarer å gjøre flere repetisjoner med god teknikk) sammenlignet med øvelser som krever at man mentalt hele tiden pusher seg mer da jeg føler at statiske øvelser og en del øvelser med kroppsvekt krever mer av min selvdisiplin enn rene styrkeøvelser. Dog er det et par ting man må ta hensyn til: Kan du teknikken i øvelsene som programmene har? Markløft er eksempelvis en tung øvelse krever mye av hele systemet, og jeg vet selv hvor lett det er å miste spennet i ryggen/kjernen underveis - med tilhørende skader. Også det viktigste: Hva er moro for deg? Det mest effektive treningsprogrammet er det som gir en økt muskelvekst og samtidig er moro/interessant å gjennomføre. Det å trene konsistent med et halvgodt program er mye bedre enn å trene en gang i måneden med verdens beste program. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2025 #3 Skrevet 5. november 2025 Takk for godt svar, Katt! jeg tar markløft i dag, men det er vanskelig ja. Jeg fokuserer veldig på å holde spennet i ryggen, men er alltid litt usikker på om jeg gjør det riktig… har lært det av en PT da. jeg tror jeg er som deg. Kroppsvekt-øvelser kan bli kjedelige, og hvis jeg ikke synes det er gøy, så sliter jeg med selvdisiplin. Når jeg har det gøy, så kan jeg pushe meg ganske mye! Kanskje jeg skal prøve noe gruppetimer… 🤔 Anonymkode: e57df...0d9
Katten.2.0 Skrevet 5. november 2025 #4 Skrevet 5. november 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Takk for godt svar, Katt! jeg tar markløft i dag, men det er vanskelig ja. Jeg fokuserer veldig på å holde spennet i ryggen, men er alltid litt usikker på om jeg gjør det riktig… har lært det av en PT da. Da stoler du på teknikken PT'en din har lært deg! Er bare litt klok av skade på det området, bokstavelig talt. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): jeg tror jeg er som deg. Kroppsvekt-øvelser kan bli kjedelige, og hvis jeg ikke synes det er gøy, så sliter jeg med selvdisiplin. Når jeg har det gøy, så kan jeg pushe meg ganske mye! Kanskje jeg skal prøve noe gruppetimer… 🤔 Anonymkode: e57df...0d9 Peis på. Ha det moro!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå