Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å sole meg litt i solarium, bare så jeg skal få litt farge til jeg skal gifte meg. Men igår etter jeg hadde tatt sol, var det lagt seg en liten skorpe på føflekken, skjønnhetsflekken ved siden av munn. den er ørliten, men i dag begynte det å blø fra den. Er dette farlig? :icon_neutral:

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet

Det trenger ikke være farlig, men det kan være greit å sjekke den neste gang du skal til lege.

Gjest Gjest
Skrevet

De sier at føflekker som er såre, klør eller blør lett (og som har forandret atferd) bør sjekkes. Sjekk den heller før enn seinere:-) Kan godt hende du bare har kommet borti den på en eller annen måte slik at den har blitt sår, og det trenger ikke være farlig, men uansett synes jeg du skal gå til lege.

Skrevet

Gå til legen og sjekk det du, men mest sansynlig er det ikke ne farlig.

Etter en sommer med mye sol oppdaget jeg at jeg hadde noe som kunne ligne en skorpe på en føflekk på leggen. Klødde litt på den, og den begynte å blø og sånn. Sjekket det med legen, men hun sa at det ikke var noe farlig. Mest sansynlig at det var et slags utslett eller at jeg hadde rispet meg opp eller noe. Dessuten var føflekken så liten, noe din også høres ut, og da var det ikke noen fare.

Men alltid kjekkest å være på den sikre siden :)

Skrevet

Få den sjekket.

Lite trolig det er noe skummelt. Det samme skjedde med en føflekk jeg har på ryggen. Gikk til lege og fikk den vurdert, men sannsynligvis hadde jeg bare klødd meg på ryggen og kommet til å klore den opp litt. Flekken er der ennå og jeg er frisk som en fisk.

Men føflekker som forandrer seg bør alltid sjekkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...