Gå til innhold

Svensk telefonnummer ringte meg. Sende melding?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et svensk telefonnummer ringte meg. Jeg tenkte umiddelbart at dette måtte være scam da jeg fra tid til annen får utenlandske anrop, ignorerer alltid når anropene kommer fra andre verdensdeler. Får også såkalte «jobbtilbud» av diverse iMessage-adresser, blokkerer alltid disse umiddelbart. Men denne gangen var det et svensk telefonnummer som ringte meg, og ved nummersøk på mange ulike nettsteder som avslører scam, kommer det opp 0% risiko eller liten risiko. Det kommer også opp diverse nettsider til advokatfirmaer og jeg har hatt kontakt med advokat i det siste, dog norsk advokat. Motparten bruker kommuneadvokaten. Ellers er eksen min svensk, men har ikke hatt kontakt med han eller hans familie siden 2021. Dog er det ikke helt utenkelig at det kan ha klikket mentalt for noen i den familien der. 

Ellers har jeg vært på en privatklinikk i Danmark, men da de ringte meg om resultater på en test for noen uker siden, var det dansk telefonnummer de ringte fra.

Kan jeg bli skadelidende av å sende melding til dette telefonnummeret og spørre hvem det er? Kan jeg bli scammet av det? 

Anonymkode: 56cc2...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel søke opp nummeret på hitta.se f.eks?

Anonymkode: 5eaad...af0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan vel søke opp nummeret på hitta.se f.eks?

Har gjort det og det kommer ikke opp noe. 

Skrevet

Hvis de vil noe viktig, ringer de igjen. Eller sender melding. Er ganske garantert scam. 

Anonymkode: e78f6...f86

• Liker 6
Skrevet

prøv å ring tilbake med skjult nummer 

Skrevet

Jeg tenker også at de sender en tekstmelding om det hadde vært deg de ville ha tak i.

Anonymkode: 7ecc1...343

• Liker 2
Skrevet

Hvor i Sverige ringte de fra da? Hva var de første fire sifrene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvor i Sverige ringte de fra da? Hva var de første fire sifrene?

+46 73 40

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

+46 73 40

Det er et mobilnummer, kan vare fra hele landet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...