AnonymBruker Skrevet 10. november 2025 #61 Skrevet 10. november 2025 Har aldri klart å like takdusj. Har det i dusjkabinettet som står igjen etter forrige eiere av boligen min, men har også prøvd mange ulike (ordentlige) takdusjer på ulike hoteller i inn- og utland, og hjemme hos andre. Not a fan! Det som er irriterende er når det i tillegg til denne takdusjen/regnfallsdusjen bare er en bitteliten, gjerne kvadratisk/rektangulær/smal håndholdt dusj som enten ikke har oppheng eller oppheng bare i en fast (ubrukelig) høyde. En justerbar vegghengt håndholdt sak med et godt dusjhode er så utrolig mye mer praktisk. Min egen regnfallsdusj bruker jeg bare aldri - og det eneste problemet med det er at stillestående vann som det er i en ubrukt dusj kan føre til oppvekst av Legionella. Skal den brukes sjelden, må den altså skylles meget godt igjennom først, gjerne flere minutter med rennende vann 🤮 Anonymkode: ef483...e66 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #62 Skrevet 11. november 2025 Eric_B skrev (På 5.11.2025 den 10.39): Jeg og sønnen bruker nesten bare den. Kona og datteren bruker den aldri. Det oppsummerer det. Samme her. Den er upraktisk ved vask av lenger hår, men går tydeligvis helt greit med kort. Anonymkode: 2c1fb...ac7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #63 Skrevet 11. november 2025 Jeg er kvinne med langt hår (men ikke tykt), og har aldri heller ikke likt takdusj. Leser nå at flere menn foretrekker dette, og lurer på om det kan ha litt med høyden å gjøre også. Jeg er bare 1.60, så når disse dusjhodene er satt veldig høyt, som de ofte er for at en på minst 2.10 skal komme under, så treffer strålene veldig rart på meg, og jeg føler også at vannet avkjøles mer. Må alltid sette opp varmen når jeg bruker dette. Har ikke fått inntrykk av at samboer foretrekker dette, men vi kommer nok til å kjøpe det når badet pusses opp. Da med en som har et vanlig dusjhode som kan reguleres også. Anonymkode: ef921...467 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #64 Skrevet 11. november 2025 Vi har det og jeg bruker den aldri. Aldri prøvd heller. Mannen bruker bare den, så tydeligvis ikke helt bortkasta. Anonymkode: 2042b...b76
AnonymBruker Skrevet 11. november 2025 #65 Skrevet 11. november 2025 Eric_B skrev (På 5.11.2025 den 10.42): Jeg er en mann, sønnen er en mann Kona er en kvinne, datteren er en kvinne. Problemstillingen her er langt hår, det funker ikke så bra med fossefall med det. Jeg tror nok det er greia, ja. Min mann digger den. Sønnene bruker den også. Jeg har forsøkt et par ganger, men synes bare det er styr. Det blir som å forsøke å vaske håret i vanlig regnvær. Det blir jo vått, men det er ikke akkurat greit å skylle ut shampoen fra alle steder. Vi har vanlig dusjhode som jeg bruker. Anonymkode: 91b86...cd0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2025 #66 Skrevet 12. november 2025 Regnfallsdusj fungerer kun når det er ordentlig bra trykk i den og brede nok stråler. Har en og den er bare til pynt, latterlig dårlig. Brukt den tre ganger på to år. Anonymkode: 8a747...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2025 #67 Skrevet 13. november 2025 Jeg hater den. Ihvertfall slik vårt blandebatteri er, ved at man skrur på regnfallet når man skal skru av dusjen (det er knapp man skal trykke på, men den kommer man uunngåelig borti når man skal skru av dusjen). Det er helt grusomt å brått få iskaldt vann i hodet når man har stått i varm dusj. 😂🙈 Anonymkode: f0797...ca9 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå