Gå til innhold

Regnfallsdusj, bruksområde?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eric_B skrev (1 time siden):

Jeg er en mann, sønnen er en mann

Kona er en kvinne, datteren er en kvinne.

:)

Problemstillingen her er langt hår, det funker ikke så bra med fossefall med det.

Dette er vel egentlig min konklusjon også. Jeg bruker den, kona bruker den ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker den, og bruker den hele tiden.

Ikke noe problem med dårlig trykk heller

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke greia, får bare vann i øynene og syns den hverken er behagelig eller praktisk. Mannen min bruker bare den. Han sier det gjør at han får vann på hele kroppen, og han syns den håndholdte dusjen har for konsentrert stråle og tar for lang tid å vaske seg ordentlig med. Den ene datteren min syns det er veldig behagelig å stå under regnfallet, og kunne gjerne stått der i mange timer, tror jeg. Den andre datteren liker den ikke, og bruker den aldri. 

Anonymkode: 11eb0...e2a

• Liker 1
Skrevet

Elsker det, man får vannet rett ned over seg, og ikke i vinkel rett i pannen, som man vanligvis får med vanlig dusjhode. Slipper også "hard" stråle.

Langt hår og har ingen problemer med å skylle ut såpe forsåvidt. 

• Liker 3
Skrevet

Bruker min hver gang jeg dusjer. Den har tydeligvis nok trykk. Har langt hår, null problem med hårvasken. Synes det er velig behagelig :)

Har en Porsgrund et eller annet, dusjkabinett, en av de dyrere modellene. 
Ca som denne: Contura Showerama 10-5 Pentagonal - Comfort dusjkabinett med takdusj - VVS Komplett
Bare at vår er snart 10 år gammelt. Men like fint fortsatt :D Funker knall på alle måter, har alltid gjort.

Så, kan hende det kommer an på type...

Anonymkode: 64d0b...8b8

• Liker 1
Skrevet

Gimmick spør du meg. Ser stilig ut, men det enkle blir det beste når du først står der.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker den aldri. Får jo bare masse vann i hodet / håret. 

Anonymkode: acb26...a26

Skrevet

Bruker den alltid. Kvinne her. Er jo bare å lene hodet litt frem for å ikke få vann på hodet.

Anonymkode: c6ad0...bb8

Skrevet

Samme erfaring som flesteparten, mannen elsker den, jeg bruker den knapt nok.

Det er behagelig nok å stå der å bli varm, men med langt hår og kvinnelig anatomi er hånddusjen raskere og mer praktisk. 

Anonymkode: 1dd77...85e

Skrevet

Jøss, for meg er det uaktuelt ikke å ha takdusj/regnsdusj. Skal jeg vaske håret, bruker jeg den. Jeg har langt, tykt og mye hår. Null problem å bruke regndusjen. Tvert imot mer effektivt vil jeg si. Vår er fra Vikingbad, 10 år gammel. 

Bygger nytt hus nå. Skal ha regndusj på alle badene.

Anonymkode: 81dbc...79d

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker nesten bare den. Mest fordi den håndholdte er mer som en fotnote å regne; montert i hoftehøyde og sylinderformet slik at vannet ikke spres. Gidder ikke holde den i hånda når jeg dusjer.

Det var merkelig i starten, men ble fort vant til det. Dusjhodet kan vinkles, så jeg står ikke der og får "regn" i øynene, jeg får det på bakre del av hodet. Trykket er helt normalt, det er ingen problem å vaske håret.

Jeg savner likevel et vanlig håndholdt dusjhode som kan festes høyt opp, mest fordi jeg ikke får dusjet med baby i en regndusj.

Anonymkode: f8cb4...bdb

Skrevet

Har lagt tykt hår, bruker bare den regndusjen når jeg også vasker håret. Den andre er bra til da jeg ikke skal vaske hår. Hadde aldri kjøpt hus uten slik, for det ville betydd at jeg med engang måtte bruke penger på huset. 
Det er selvfølgelig forskjell på kvalitet, men min vasker håret raskere enn vanlig dusj.

Anonymkode: 5326e...552

• Liker 1
Skrevet

Elsker regndusjen! ❤️ Har langt hår og med den får jeg vasket hele kroppen og får skylt ut shampoen uten å fryse fordi den lille håndholdte ikke dekker nok kropp når den er i bruk. Jeg bruker egentlig bare den håndholdte dusjen til å skylle ut balsam/hårkur og kun det. Jeg skal kjøpe nytt dusjkabinett nå og det er uaktuelt å kjøpte uten regndusj. 

Anonymkode: af169...85d

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker den aldri. Den ene gangen i uken jeg vasker håret, er den ikke effektiv nok. Alle de andre gangene jeg dusjer, vil jeg unngå vann i håret og ansiktet. Hater vann som renner i ansiktet, vasker fjeset med klut i dusjen. 

Den håndholdte kan stilles til å treffe halsen og nedover (de som sier at vanlig dusjhode har "hard stråle" er kanskje ikke klar over at man kan justere rykket?), eller høyere for hårvask uten at vannet treffer 50% andre steder enn hodet.
Den håndholdte er også det eneste som gjør jobben når man spyler nedentil. Vi har en litt annen anatomi enn menn og underlivet er skjult fra vann som bare renner nedover kroppen. 

Jeg ville nok likevel valgt å installere begge deler, med mindre jeg aldri hadde en mann i huset og aldri skulle selge huset. 

Anonymkode: 152bc...dc7

Skrevet

Sønnen bruker omtrent bare den, jeg bruker den aldri

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg bruker den aldri. Får jo bare masse vann i hodet / håret. 

Anonymkode: acb26...a26

Si meg, er det ikke hensikten å få vann på seg når man dusjer...?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker den for å dusje bakhodet, våkne, og teste reaksjonsevnen innimellom. 
Som når jeg skal spyle skoene, og står bøyd, og vrir feil vei. 
Eller når jeg skal fylle en bøtte, og står bøyd og vrir feil vei. 
Når jeg vasker dusjen, og vrir feil vei... 
Når jeg skal skylle håndvasket tøy og vrir feil vei.... 

Forbanna dritt... 
Det eneste den duger til, er å henge skjorter til tørk på stanga ut mot dusjhodet. 

Kjøpte nyoppusset leilighet for ett år siden, skal bytte armaturen bare for å bli kvitt regnfallsdusjen... 

Traktor skrev (2 timer siden):

Uansett koster det ikke mye ekstra og hever helhetsinntrykket av badet vesentlig. Hvorfor ikke velge det? Bare ikke gå i fella som jeg og mange andre har gjort og plassere downlights rett over den. 

Dusjhoder som aldri blir brukt gir ypperlig grobunn for biofilm og bakterier, som igjen kan avgi lukt. 

Anonymkode: 7c149...50d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Elsker regndusj, har det på begge badene! Nydelig p stå under, og har ikke noe trøbbel med vanntrykket i huset så det er godt trykk i dem. Null problem med hårvask selv med tykt hår. 

Har håndholdt i tillegg, brukes ved behov, som hvis jeg bare skal vaske håret eller skylle regntøy eller noe. 

Anonymkode: e766a...2ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker regndusjen! Fikk det i vår. Jeg er så frysepinne, så jeg elsker at den "dekker" hele kroppen. For å skylle vekk såpe under armene og nedentil skrur jeg bare på den håndholdte. Har også langt, tykt hår og synes ikke det er noe problem. Jeg flytter jo og sprer håret under skylling for å få ut alt uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes den er fantastisk, og forstår ikke kommentarene om dårlig trykk? Jeg har langt hår og har null problemer med å skylle ut sjampo og balsam. Jeg bruker regndusjen først og vasker håret, også såper jeg meg inn og bruker hånddusjen for å komme bedre til. Perfekt!

Anonymkode: 28e1b...d5d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...