Gå til innhold

Regnfallsdusj, bruksområde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For høye personer er det fantastisk, brukes hele tiden.

Anonymkode: 63ef9...80f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte min første på Biltema og elsket den, så flyttet jeg og da jeg pusset opp badet, ble det en dyrere utgave. 
Min kan brukes som «vanlig» med den håndholdte delen. 

Denne tråden fikk meg til å tenke på det er lenge siden jeg har brukt den, så neste dusj med hårvask blir i regnet! 

Anonymkode: 26d2c...06f

Skrevet

Her i hus er det også mann og sønn som liker den. 

Også grei når vi er to som vil dusje sammen, begge får stå under vann i stedetfor å krangle om "hånddusjen". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke at alt vannet kommer rett ovenfra. Da renner det mye ned i ansiktet, og jeg får ikke skylt godt nok bak i nakken. 

fordelen med den vanlige er jo at den spyler i en annen vinkel, så hvis jeg snur meg eller beveger på hodet så får jeg spylt fra alle sider. Regnfallet kommer bare ovenfra. Da blir håret rett og slett ikke rent nok. Jeg vil heller ikke ha vannet fordelt helt likt, for jeg liker ikke få vann i ansiktet, og HVERT FALL ikke shampoo i ansiktet!

Jeg har veldig tykt og langt hår, så trenger å kunne "sikte" med strålen ulike steder for å få skylt godt nok. Med regnfallsdusj har jeg 0% kontroll og alt kommer fra en og samme vinkel. 

Liker ikke. 

Anonymkode: 04626...f84

Skrevet
DesmondMiles skrev (2 timer siden):

Si meg, er det ikke hensikten å få vann på seg når man dusjer...?

Ikke meg du siterer, men å få vann i ansiktet og håret er jo ikke alltid nødvendig.

Jeg vasker ikke håret når jeg dusjer, - hater å få løse hår nedover en våt kropp. Selv om jeg grer håret, så er det alltid noen som løsner under dusjing.

Her er det badekar, og står ved siden av og bruker hånddusjen når jeg vasker håret.

Noen ganger ligger jeg i badekaret og andre ganger bruker jeg dusjen som er i badekaret.

Anonymkode: 8ccc5...504

Skrevet

Kjøpte det, bruker det enestående sjeldent. Kan være deilig hvis man er skikkelig kald og vil få varmen. Eller er i dårlig form og vil grine og synge litt for seg selv i dusjen😂 Har selvfølgelig håndholdt også..

Anonymkode: c2fc6...db8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tydeligvis mannfolk og tenåringer. De har vel tid til slikt. 

Anonymkode: ee136...bb1

Næhei, det kan jeg godt gjøre. Kvinne. Har regnfallsdusj, bruker den jevnlig

Anonymkode: 8c9d3...b84

Skrevet

Jeg elsker vår, men bruker den håndholdte til å få vekk balsamen på slutten. 

Anonymkode: 5fb7c...68a

Skrevet

Som flere andre her skriver er det noen i familien som elsker den og andre som sjeldent bruker den. Smak og behag med andre ord.
Da vi installerte valgte jeg med vilje en regndusj hvor det håndholdte hodet både er stort og godt og kan settes fast i varierende høyde. Beste av to verdener. Orker ikke de små sylindriske harde håndholdte dusjhodene. 

Anonymkode: 5aec3...280

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som flere andre her skriver er det noen i familien som elsker den og andre som sjeldent bruker den. Smak og behag med andre ord.
Da vi installerte valgte jeg med vilje en regndusj hvor det håndholdte hodet både er stort og godt og kan settes fast i varierende høyde. Beste av to verdener. Orker ikke de små sylindriske harde håndholdte dusjhodene. 

Har du et mykt håndholdt dusjhode?

Vi har ikke et lite, men det er av metall, så det er hardt. Men har mange valg når det gjelder vannspruten.

Anonymkode: 22766...91c

Skrevet

Jeg selger dusjer og de aller fleste modeller vi selger har både takdusjhode og håndholdt dusjhode. Mange sier de ikke egentlig ikke ser poenget med takdusjdelen, for den brukes ikke av så mange. Så jeg tror mange kjøper det fordi de ikke tenker at det er mulig å kun kjøpe håndholdt. Evt at det ikke spiller så stor rolle å gå opp noen tusenlapper for å få hele løsningen. De fleste damer synes takdusjdelen er upraktisk. Mange vil vaske håret, ikke drukne ansiktet samtidig.

Jeg pleier å råde kundene til å tenke på størrelsen på den håndholdte delen, særlig når det er damer med langt hår. Noen modeller er jo bare en stick som gir liten vannflate og fungerer dårlig til hår. Så et rundt hode med større vannflate og gjerne flere spyleinnstillinger er greia.

Anonymkode: cddb9...6df

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg (mann) bruker utelukkende regnfallsdusjen når jeg dusjer, ingen problem med det. Barna bruker stort sett hånddusjen. Samboer bytter litt på.

Om meg tar en lengre dusj sammen med samboer, så er dusjing med alle hendene ledig veldig fint…

Anonymkode: 36eff...ec0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 7.26):

Jeg selger dusjer og de aller fleste modeller vi selger har både takdusjhode og håndholdt dusjhode. Mange sier de ikke egentlig ikke ser poenget med takdusjdelen, for den brukes ikke av så mange. Så jeg tror mange kjøper det fordi de ikke tenker at det er mulig å kun kjøpe håndholdt. Evt at det ikke spiller så stor rolle å gå opp noen tusenlapper for å få hele løsningen. De fleste damer synes takdusjdelen er upraktisk. Mange vil vaske håret, ikke drukne ansiktet samtidig.

Jeg pleier å råde kundene til å tenke på størrelsen på den håndholdte delen, særlig når det er damer med langt hår. Noen modeller er jo bare en stick som gir liten vannflate og fungerer dårlig til hår. Så et rundt hode med større vannflate og gjerne flere spyleinnstillinger er greia.

Nemlig, og det har vi. Tror menn oftere bruker takdusj fordi de har kort hår, vi kvinner som har langt hår foretrekker oftest håndholdt dusj. Effektivt for å skylle ut sjampo og balsam i langt hår. 

Skrevet

Takket være denne tråden prøvde jeg regndusjen igjen for et par dager siden. Den er helt tydelig lite brukt, for jeg måtte skure den! Først sto noen få tynne stråler i alle retninger, før det sa ppppssssttt når avleiringene spratt ut av dysene. Etter 5 minutter og masse pirk ble det noe som lignet på regn igjen.

1. Jeg liker fremdeles ikke regndusjer.

2. De må rengjøres regelmessig. (Takk til den som sa det!)

Anonymkode: a4412...9bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg (mann) bruker utelukkende regnfallsdusjen når jeg dusjer, ingen problem med det. Barna bruker stort sett hånddusjen. Samboer bytter litt på.

Om meg tar en lengre dusj sammen med samboer, så er dusjing med alle hendene ledig veldig fint…

Du vet at det finnes vanlig dusjhoder (ikke regnfallsdusj) som kan festes på veggen så du slipper holde den?

Jeg bruker bare den vanlige, men jeg trenger jo ikke stå å holde den hele dusjen, herregud  

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker den hver dag (kvinne med langt hår). Den er så behagelig. Vrir meg bare litt slik at jeg ikke blir våt i håret hver gang - eller tar på dusjhette. 

Den myker opp huden, jeg kan skrubbe meg godt uten at såpen renner rett av. Men så avslutter jeg jo alltid med den handholdte dusjen for å skylle av alt, og komme til overalt. 

Og så er det plass til at begge dusjer samtidig en travel morgen. 

Anonymkode: d049f...765

Skrevet

Bruker den hele tiden, og har ikke noe problem med vanntrykket. Den fungerer like bra som det avtakbare dusjhodet.

Anonymkode: 0a85b...60f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du vet at det finnes vanlig dusjhoder (ikke regnfallsdusj) som kan festes på veggen så du slipper holde den?

Jeg bruker bare den vanlige, men jeg trenger jo ikke stå å holde den hele dusjen, herregud  

Det er jeg fullt klar over. Men takdusjen/regnfallsdusjen vår dekker mye større areal enn en «vegghengt hånddusj», så det blir to forskjellige ting for meg.

Det finnes forsåvidt dusjhoder du kan regulere strålen og slikt på, men en takdusj/regnfallsdusj samt en håndholdt fungerer supert for oss ihvertfall.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2025 den 21.02):

Har du et mykt håndholdt dusjhode?

Vi har ikke et lite, men det er av metall, så det er hardt. Men har mange valg når det gjelder vannspruten.

Mente strålen på vannet er for hard og for konsentrert til å lett skylle såpen ut av håret mitt. Har sånn som beskrives under. Beste av begge verdener. 

AnonymBruker skrev (På 6.11.2025 den 7.26):

Skrevet

Jeg brukte min igjen og etter å ha lest i denne tråden, det var digg og jeg husker nå hvorfor jeg kjøpte 🤪

Minuset med min er at vannet i rør/slange kjøler seg fort ned, så når jeg bytter mellom den løse og takdelen, er vannet kaldt et sekund eller to. Det løser jeg ved å holde den løse fra meg, eller gå ut av vannet fra taket. 

Anonymkode: 26d2c...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...