Gå til innhold

Regnfallsdusj, bruksområde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse op badet og ser at de fleste dusjarmaturer har regnfallsdusj. Hva er egentlig bruksområdet for slike? Jeg har prøvd på diverse hotellovernattinger, men skjønner ikke greia. Den er så høy og det er lite trykk i den så den ikke kan brukes til å skylle ut sjampo for eksempel. Ikke synes jeg det er behagelig å stå under den heller. 

Dere som liker disse, når bruker dere den funksjonen? 

Anonymkode: c2060...831

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal pusse op badet og ser at de fleste dusjarmaturer har regnfallsdusj. Hva er egentlig bruksområdet for slike? Jeg har prøvd på diverse hotellovernattinger, men skjønner ikke greia. Den er så høy og det er lite trykk i den så den ikke kan brukes til å skylle ut sjampo for eksempel. Ikke synes jeg det er behagelig å stå under den heller. 

Dere som liker disse, når bruker dere den funksjonen? 

Anonymkode: c2060...831

Jeg 

HATER 

det. Bruker det aldri. 

Anonymkode: 04626...f84

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Pusset opp badet tidligere i år, og skaffet en sånn jeg og. Bruker den ikke ofte, men fin å ha når jeg har tid og ork til å stå litt i dusjen (om jeg er kald f.eks). Men hadde fint klart meg uten!

Skrevet

Tror jeg har brukt vår to ganger på 15 år eller noe. 

Anonymkode: 9d8a4...cd5

Skrevet

Jeg og sønnen bruker nesten bare den. 

Kona og datteren bruker den aldri.

Det oppsummerer det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eric_B skrev (2 minutter siden):

Jeg og sønnen bruker nesten bare den. 

Kona og datteren bruker den aldri.

Det oppsummerer det.

Hva er da konklusjonen?

Anonymkode: d2aef...aaf

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er da konklusjonen?

Jeg er en mann, sønnen er en mann

Kona er en kvinne, datteren er en kvinne.

:)

Problemstillingen her er langt hår, det funker ikke så bra med fossefall med det.

Endret av Eric_B
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Den kan være behagelig å stå under når man er kald eller har stive muskler og vil stå litt i varmt vann. Men for min del ubrukelig til vasking, som tross alt er hovedformålet. Ofte feil høyde og feil trykk. Det verste er de som ikke har en «stående hånddusj» å velge, men bare har den liggende på en kant, eller ikke i det hele tatt. Vi har en kombidusj og jeg bruker den vanlige hånddusjen 9,9 av 10 ganger. Veldig sjelden regnfallsdusjen.

men synes det ser kult ut da 😁

Anonymkode: f017a...8da

Skrevet

Jeg har en slik, bruker den aldri. 

Anonymkode: ee136...bb1

Skrevet

Guttene i huset bruker den, jeg (eneste kvinne i huset) bruker konsekvent den andre. 

Anonymkode: da7ce...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er da konklusjonen?

At det er tungvint å bruke regnfallsdusj til onani, så få kvinner foretrekker en slik dusj?

Anonymkode: 82d04...91e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Uansett koster det ikke mye ekstra og hever helhetsinntrykket av badet vesentlig. Hvorfor ikke velge det? Bare ikke gå i fella som jeg og mange andre har gjort og plassere downlights rett over den. 

Skrevet

Jeg bruker kun regnfallsdusjen. Deilig med større vannflate, jeg synes de håndholdte små dekker irriterende lite område, og irriterende at det kommer på skrå og ikke ovenfra der jeg trenger det. Jeg er kvinne og har masse langt hår, aldri hatt problemer med å skylle ut såpe. Det kommer jo masse vann hele tiden, hva er problemet? 

Anonymkode: b4289...3bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte når disse ble populære at det var keiserens nye klær igjen, fullstendig ubrukelig for oss kvinner. Hvem står en evighet i dusjen med masse vann rennende over seg?

Anonymkode: ac833...71a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenkte når disse ble populære at det var keiserens nye klær igjen, fullstendig ubrukelig for oss kvinner. Hvem står en evighet i dusjen med masse vann rennende over seg?

Anonymkode: ac833...71a

Tydeligvis mannfolk og tenåringer. De har vel tid til slikt. 

Anonymkode: ee136...bb1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ingen bruksområde 😭 Ingen kvinner ønsker seg en regnfallsdusj, ikke går det an å dusje uten å vaske håret, og ikke er det mulig å få vasket tissen og rumpa ordentlig. Flere som har kombinasjon av regnfall + vannlig dusjhode og opplever da at det er bare den siste som blir brukt. 

Anonymkode: fad36...4fc

• Liker 3
Skrevet

Ubrukt etter 10 år

Kommer ikke til å ha det neste gang jeg skal pusse opp et bad (hvertfall ikke om jeg må betale ekstra for det)

Anonymkode: 38284...58b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne, har tykt hår og har null problem med å få skylt ut sjampo og balsam fra håret med sånn dusj. Ikke står jeg lenge heller 🤷🏻‍♀️

Jeg unngår å bruke den håndholdte, det er jo som å bli spylt med en høytrykksspyler 😆 godt mulig vår håndholdte er upraktisk utformet sammenlignet med andre da.

Anonymkode: fa19d...edd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...