Gå til innhold

Tidspunkt for bursdagsfeiring

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har snart et bursdagsbarn som blir 5 år. Ønsker å invitere barna fra samme kull i barnehagen til feiring, men jeg vet at på den ukedagen så er det flere som deltar på en ukentlig fritidsaktivitet. Ville dere fortsatt invitert på dagen, eller valgt en annen dag? De er bare noen få stykker , så veldig kjipt om flesteparten faller fra pga fritidsaktivitet.. Samtidig syns jeg det er best å feire på selve dagen. 

Anonymkode: ab171...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg riktignok skolebarn nå, men min erfaring er at de fleste ofrer en fritidsaktivitet fremfor en bursdagsfeiring. Vi har de siste årene holdt barneburadagene i skoleuken, og oppmøtet har vært veldig bra. 

Det er ofte mye annet som skjer i helgene, så jeg foretrekker når bursdagene legges midt i uken. Men, det forutsetter at barna hentes av "arrangørene" i bsrnehagen/på skolen. Alternativ sent nok til at jeg rekker å hente til vanlig tid. Det er trasig å måtte gå fra jobb tidlig for å levere i en bursdag. 

Selv har vi de siste årene hentet alle ungene i barnehagen/på skolen litt tidlig (14-15 tiden), og så henter foreldrene der festen er. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger på det. Det krever at vi må dra tidlig fra jobb den ene dagen, men til gjengjeld blir det veldig enkelt for alle gjestene. 

Anonymkode: 5f95e...75a

• Liker 1
Skrevet

Helt fint å feire en annen dag enn selve bursdagsdatoen, tenker jeg. Ha det gjerne på en hverdag er min mening. I helgene skjer det mye annet, og man blir bundet opp av å måtte være hjemme hvis man vil i bursdag (får ikke reist på hytta etc).

Lykke til med feiring 💕

Anonymkode: 4c420...efb

• Liker 3
Skrevet

Det går fint å feire på en annen dag.. 

Det sagt, så hadde barna prioritert bursdag i den alderen, foran fritidsaktiviteter. 

Anonymkode: fba76...687

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at svært få har barnebursdag på selve dagen.

Ssmtidig er erfaringen at når de er så små prioriteres bursdag foran fritidsaktivitet. 

• Nyttig 2
Skrevet

Barnehagebarn har vel ikke så mye aktiviteter at du ikke klarer å finne en dag med litt mindre aktivitet? Antar de fleste spiller fotball eller noe?

Men hverdager er fint, 1630-1830 eller 17-19. Hjemme og inne? Ikke lengre enn 1,5 timer. Her var det ikke lov å hente i bhg om man ikke tok med hele avdelingen.

Om du skal ha med mange små barn og ikke bare skolestartere ville jeg tatt det i helgen - mindre barn er slitne på hverdager.

Anonymkode: 55b6e...f5f

• Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig å feire en annen dag enn selve bursdagen. 

Anonymkode: 17695...47d

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Alternativene er enten torsdag ettermiddag( som er dagen hans), eller fredag ettermiddag. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har jeg riktignok skolebarn nå, men min erfaring er at de fleste ofrer en fritidsaktivitet fremfor en bursdagsfeiring. Vi har de siste årene holdt barneburadagene i skoleuken, og oppmøtet har vært veldig bra. 

Det er ofte mye annet som skjer i helgene, så jeg foretrekker når bursdagene legges midt i uken. Men, det forutsetter at barna hentes av "arrangørene" i bsrnehagen/på skolen. Alternativ sent nok til at jeg rekker å hente til vanlig tid. Det er trasig å måtte gå fra jobb tidlig for å levere i en bursdag. 

Selv har vi de siste årene hentet alle ungene i barnehagen/på skolen litt tidlig (14-15 tiden), og så henter foreldrene der festen er. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger på det. Det krever at vi må dra tidlig fra jobb den ene dagen, men til gjengjeld blir det veldig enkelt for alle gjestene. 

Anonymkode: 5f95e...75a

Om du skal hente alle barna må du jo bo kloss i skole/barnehage selv eller leie inn en buss. Høres veldig tungvint ut. Alle barna må jo være henta til de stenger uansett, så å ha feiring 17-19 på en hverdag må da passe for alle? 

Anonymkode: 15d18...2be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for alle svar :)

Alternativene er enten torsdag ettermiddag( som er dagen hans), eller fredag ettermiddag. 

TS

Her er det mange som feirer lørdag formiddag, f.eks 12-14. Funker fint det også og er mindre stress.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har snart et bursdagsbarn som blir 5 år. Ønsker å invitere barna fra samme kull i barnehagen til feiring, men jeg vet at på den ukedagen så er det flere som deltar på en ukentlig fritidsaktivitet. Ville dere fortsatt invitert på dagen, eller valgt en annen dag? De er bare noen få stykker , så veldig kjipt om flesteparten faller fra pga fritidsaktivitet.. Samtidig syns jeg det er best å feire på selve dagen. 

Valgt en annen dag :) Etter selve dagen. Vi feirer oftest bare familie på selve dagen og tar barnebursdagen helgen som følger f.eks. Evt en annen ettermiddag. En gang feiret vi faktisk barnebursdag dagen FØR også, da den falt på en mandag og helgen etter var ferie. Det var litt rart faktisk. Så prøver å ha det etter selve dagen ja. Ungen bryr seg ikke om hvilken dag det er, men gull at alle har mulighet til å komme! Bursdager er super teambuidling etter min mening. Så sørg for at alle (eller delt på kjønn) er inkludert :) 

Anonymkode: 5177c...43a

Skrevet

når du vet det er torsdsgen de fleste er på aktiviteten ville jeg valgt søndag ettermiddag (da får folk hatt helga si i fred) eller mandag/tirsdag. De fleste bursdager her har ikke vært på selve bursdagen 

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke valgt fredag ettermiddag. Da er det mange slitne barn etter en lang uke. 

Anonymkode: fba76...687

Skrevet

Ville ha valt ein annan dag. 

Anonymkode: a6d1f...d45

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Her er det mange som feirer lørdag formiddag, f.eks 12-14. Funker fint det også og er mindre stress.

Off topic, men 12-14 er ikke formiddag. 10-12 hadde vært formiddag. 

Vi dropper fritidsaktiviteter for bursdag. Og for meg spiller tidspunkt liten rolle. Vi er ikke så travle at det ødelegger noe uansett. 

Anonymkode: 65ab5...940

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gud bedre, nei. Ikke bind opp prime time lørdag på barnebursdag. 

Anonymkode: 9b992...e94

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi arrangerer aldri bursdager i ukedagene. De er stappfull av aktiviteter, lekser og behov for å slappe av etter skole og treninger. Vi har alltid bursdager på lørdager, eller helligdager. Mine orker rett og slett ikke å ha store feiringer etter lange skoledager. I år faller det på en lørdag fra 14-16. helt perfekt. De son ikke kan får bare avslå

Anonymkode: afee0...962

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I år faller det på en lørdag fra 14-16. helt perfekt. De son ikke kan får bare avslå

Åh fytti. Du skal ødelegge hele lørdagen til en familie pga to timers bursdag midt på dagen? Du er kul!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh fytti. Du skal ødelegge hele lørdagen til en familie pga to timers bursdag midt på dagen? Du er kul!

Det er veldig enklet å takke nei om fet ødelegger hele dagen for deg. Jeg plager meg overhodet ikke. Det er mange faktorer som skal passe, de er mange som feirer sammen, vi fikk ikke lokalet til annen tid osv. For oss, og de rundt her har dette aldri vært ett problem. Er på disse tidene slike selskaper holder jevnt over

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig enklet å takke nei om fet ødelegger hele dagen for deg. Jeg plager meg overhodet ikke. Det er mange faktorer som skal passe, de er mange som feirer sammen, vi fikk ikke lokalet til annen tid osv. For oss, og de rundt her har dette aldri vært ett problem. Er på disse tidene slike selskaper holder jevnt over

Nei, barnebursdag pleier å være i ukedagene, eller i nøden 12-14. Når du skal bikke kl 16, så tar du beslag i hele dagen.

Og nei, det er jo ikke "bare" å takke nei. Barnet ditt synes det er kjipt om barnet mitt ikke kommer, og barnet mitt vil jo i bursdagen uansett når den er. Tenk om alle i avdelingen/klassen skal ha bursdag på en lørdag kl 14-16? Da er jo fort halve årets lørdager dekt opp av bare en avdeling/klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...