fluesoppjenta Skrevet 4. november 2025 #1 Skrevet 4. november 2025 Bør man ha mulighet til å følge barnet sitt inn på avdelingen i barnehagen etter tilvenningsperioden hvis man gjør det rolig og effektivt, hvis barnet av og til skulle trenge det noen dager for ekstra trygghet? Hva synes dere, foreldre og barnehageansatte?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #2 Skrevet 4. november 2025 Ja! Leverer alltid inne på avdelingen Anonymkode: f95dd...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #3 Skrevet 4. november 2025 Nei. Jeg har jobbet i barnehage i 12 år, og vi anbefaler at foreldrene IKKE gjør dette. Anonymkode: 78fbd...96c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #4 Skrevet 4. november 2025 Hvordan ellers tenker du man gjør det? Aldri opplevd at barn ikke følges inn på avdelingen på småbarns. Anonymkode: 1c898...9d7 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #5 Skrevet 4. november 2025 Her leveres alle barn på fellesrommet (samme sted de spiser). Anonymkode: 070c3...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #6 Skrevet 4. november 2025 Har jobbet i 3 barnehaget. 2 av de private , der kom altid foreldrene inn i fellesområder å leverte. Den kommunale så satt en av oss som jobbet i gangen på morgenen og tok i mot barna og fulgte de inn på sin avdeling Anonymkode: 54f03...feb 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #7 Skrevet 4. november 2025 Gjør alltid det, hadde aldri falt meg inn å spørre. Anonymkode: cbbbe...496 1
DesmondMiles Skrevet 4. november 2025 #8 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei. Jeg har jobbet i barnehage i 12 år, og vi anbefaler at foreldrene IKKE gjør dette. Anonymkode: 78fbd...96c Hva er det du vaser om her? 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #9 Skrevet 4. november 2025 Da vi byttet barnehage da barnet var 2 år ble det raskt sendt ut melding om at barna skulle leveres ved døra til avdelingen. Det fungerte dårlig for de ansatte hadde ikke tid til å ta i mot barna. Mitt barn ble stående å klamre seg til meg i døråpningen… Det ga heller ikke mulighet til å bli kjent med er ansatte. Heldigvis gikk de bort i fra dette. Anonymkode: cfc73...b0d 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #10 Skrevet 4. november 2025 Det kommer vel litt an på rutinene i barnehagen? En liten en må leveres til en voksen. Så om ingen voksen kommer ut og tar imot i gangen må forelder følge inn. Hos oss leverte vi alltid inne på avdeling eller ute. Anonymkode: 8b691...47f 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #11 Skrevet 4. november 2025 Hos oss blir de alltid levert i garderoben, så står vi og tar i mot de med åpne armer. På morgenen er vi bare 1 voksen, så da blir det av og til litt venting, hvis det er mange som kommer samtidig, og de vil bæres inn. De litt større barna løper inn selv, vi har ikke dør fra garderoben til avdelingen, bare en liten grind, så foreldrene levere de i armene våre, over grinden. Så går vi inn på avdelingen og finner leker. Anonymkode: c38f9...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #12 Skrevet 4. november 2025 Gang og fellesareal er vegg i vegg his oss, så jeg går ofte inn 1 meter til der noen leker er. Ungen min trives godt, men liker å vise meg hva hun skal leke med før frokost. Anonymkode: 9a908...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #13 Skrevet 4. november 2025 Her leverer vi inne på avdelingen, og det fungerer veldig bra. Tar på innesko og vasker hender i garderoben før vi går inn. Anonymkode: 9f624...8cb 1
Mayamus Skrevet 4. november 2025 #14 Skrevet 4. november 2025 Jobber i barnehage og ser ikke problemet. Vi har ingen regel om levering. Oftest tar vi imot i garderoben eller i døren inn til avdelingen. Men om noen ønsker noe annet så går det helt fint. Det kan skape litt uro på småbarnsavdeling om det komme noen foreldre inn, men da løser vi det der og da. Oftest vil ikke foreldre inn virker det som, bare det å måtte ta av seg skoene sitter litt dypt for noen. Men uansett så kommer barnets behov først. Og vi finner løsninger sammen utifra det om det skulle være noe. Samtidig som vi må ta hensyn til de andre barna som evt. Ikke tåler det. Eks. Hadde en jente som var livredd alle menn, da tok vi ekstra vare på henne når det kom pappaer innom. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #15 Skrevet 4. november 2025 Mine ettåringer skal etter instruks fra barnehagen leveres på avdelingen etter håndvask. Der skal de også hentes, såfremt de ikke er ute på slutten av dagen. Jeg regner med at barnehagene har ulike rutiner her. Vår barnehage er i et bygg som opprinnelig hadde en helt annen funksjon, og det er derfor ingen steder som ville egnet seg for å levere annet enn avdelingen. Anonymkode: 8f7fc...97c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #16 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine ettåringer skal etter instruks fra barnehagen leveres på avdelingen etter håndvask. Der skal de også hentes, såfremt de ikke er ute på slutten av dagen. Jeg regner med at barnehagene har ulike rutiner her. Vår barnehage er i et bygg som opprinnelig hadde en helt annen funksjon, og det er derfor ingen steder som ville egnet seg for å levere annet enn avdelingen. Anonymkode: 8f7fc...97c De har forresten ingen fellesområder inne, som det kan se ut som i denne tråden at er vanlig. Anonymkode: 8f7fc...97c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #17 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har forresten ingen fellesområder inne, som det kan se ut som i denne tråden at er vanlig. Anonymkode: 8f7fc...97c Oi, hvor har de da fellessamlinger…? Anonymkode: af8c0...954
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #18 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi, hvor har de da fellessamlinger…? Anonymkode: af8c0...954 Det har de ikke. De er sammen på avdelingen. Anonymkode: 8f7fc...97c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #19 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har de ikke. De er sammen på avdelingen. Anonymkode: 8f7fc...97c Barnehagen har aldri fellessamlinger? Wow, det hørtes bare trist ut. Anonymkode: af8c0...954
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #20 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnehagen har aldri fellessamlinger? Wow, det hørtes bare trist ut. Anonymkode: af8c0...954 Det er en helt fantastisk barnehage, så det skal du ikke være lei deg for❤️ så møtes de jo uansett ute, og kjenner hverandre likevel. Anonymkode: 8f7fc...97c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå