AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #1 Skrevet 4. november 2025 Jeg bor rett ved en stor videregående skole med omtrent 1000 elever, og nå i dette høstmørket med regn og vind er det ekstra vanskelig å se de som krysser veien, flere ganger har jeg sett biler som venter på at en person skal passere ikke ser de neste som kommer, og kjører de nesten ned. De har ofte mørke klær og svarte jakker og sekker, håpløst! Får lyst til å be de stille seg opp og spraye dem med relfeksspray. Selv en liten refleks hadde gjort stor nytte, hva som helst men neida. Anonymkode: 0664b...fa3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #2 Skrevet 4. november 2025 Gå inn på skolen og snakk med ledelsen. De vil sikkert mer enn gjerne kjøre igang en refleks-kampanje. Anonymkode: 7d3e6...60c 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #3 Skrevet 4. november 2025 Skal love deg at 40+ eller 50+ eller 60+ er noe flinkere. Som yrkessjåfør er denne tiden på året slitsom. Var vitne til en som ble påkjørt i dag. Verken jeg eller hun som kjørte bilen som traff han så personen før han ble truffet. Mørke klær og våt asfalt. Gikk heldigvis bra pga lav hastighet. Gatelys hjelper ikke en dritt. Strengt tatt er det falsk trygghet. Anonymkode: 97bcb...fff
Fru Uperfekt Skrevet 4. november 2025 #4 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg bor rett ved en stor videregående skole med omtrent 1000 elever, og nå i dette høstmørket med regn og vind er det ekstra vanskelig å se de som krysser veien, flere ganger har jeg sett biler som venter på at en person skal passere ikke ser de neste som kommer, og kjører de nesten ned. De har ofte mørke klær og svarte jakker og sekker, håpløst! Får lyst til å be de stille seg opp og spraye dem med relfeksspray. Selv en liten refleks hadde gjort stor nytte, hva som helst men neida. Anonymkode: 0664b...fa3 Ring rektor på skolen
Fru Uperfekt Skrevet 4. november 2025 #5 Skrevet 4. november 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal love deg at 40+ eller 50+ eller 60+ er noe flinkere. Som yrkessjåfør er denne tiden på året slitsom. Var vitne til en som ble påkjørt i dag. Verken jeg eller hun som kjørte bilen som traff han så personen før han ble truffet. Mørke klær og våt asfalt. Gikk heldigvis bra pga lav hastighet. Gatelys hjelper ikke en dritt. Strengt tatt er det falsk trygghet. Anonymkode: 97bcb...fff Jupp, kjørte litt drosje i noen år. Høst og vinter hadde jeg alltid reflekser til å gi ut med meg til gi til organdonorene som gikk gatelangs i mørket. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå