Katteelskeren Skrevet 4. november 2025 #1 Skrevet 4. november 2025 Jeg husker da George Floyd døde, og hele verden delte innlegg om «Black Lives Matter» over hele Instagram og Facebook. Det var jo et enormt engasjement, og alle støttet BLM. Men nå etter at Iryna Zarutska ble drept, har jeg lagt merke til at det ikke er noe lignende engasjement og ingen «White Lives Matter». Jeg lurer helt oppriktig på hvorfor det er sånn? Kjenner jeg blir skikkelig trist av å tenke på det… Er ikke bare hun som nettopp ble drept av en svart mann heller, var jo blant annet han hvite mannen som heter Wayne Broadhurst som nettopp ble drept av en svart mann når han bare GIKK TUR MED HUNDEN SIN stakkar. Er enda flere eksempler enn disse to forresten. 3 1 3
Druid Skrevet 4. november 2025 #2 Skrevet 4. november 2025 Katteelskeren skrev (15 minutter siden): Jeg husker da George Floyd døde, og hele verden delte innlegg om «Black Lives Matter» over hele Instagram og Facebook. Det var jo et enormt engasjement, og alle støttet BLM. Men nå etter at Iryna Zarutska ble drept, har jeg lagt merke til at det ikke er noe lignende engasjement og ingen «White Lives Matter». Jeg lurer helt oppriktig på hvorfor det er sånn? Fordi med George Floyd var det politiet som ikke tok tilstrekkelig hensyn, og etter en god del saker der svarte hadde blitt skutt i ryggen eller ellers trakasert som "the usual suspect" , ble det store spørsmålet: ville politifolk behandlet enn hvit narkotikabruker på denne måten? Iryna Zarutska ble drept av en person som var diagnostert voldelig schizofren, med flere dommer bak seg. Han var en drapssak vi som samfunn hadde valgt skulle skje. Det er ENESTE konklusjon siden han ikke var innesperret på en mentalinstitusjon. Det samme med togangrepet i UK : person med kjent mental voldelig forstyrrelse. Det krever en aksept for at samfunnet skal ta ansvar for mentalt syke, og dette sitter langt inne i dagens samfunn. Det er dyrt. Siden vi ofte ser mennesker som IKKE har vært diagnostert utaggere, har vi sagt at den prisen er vi villig til å ta. Men hvis det blir mistenkt at samfunnet STRUKTURELT forskjellsbehandler, trigger det mer alvorlige reaksjoner, og jo mer spisset og avgrenset gruppen er, jo mer alvorlig blir reaksjonen. 12 1
Gunstein123 Skrevet 21. mai #3 Skrevet 21. mai Druid skrev (På 4.11.2025 den 13.53): Fordi med George Floyd var det politiet som ikke tok tilstrekkelig hensyn Det gjorde de ikke her heller, men det er vel bare de færreste som har hørt om Henry Nowak. For noen måneder siden skjedde det et annet drap, på 18-åringen Henry Nowak. Men det er først noen måneder senere skjebnen hans har kommet til overflaten. Og ikke engang nå ser det ut til å ha fått noen oppmerksomhet utenfor Storbritannia. Men Nowak var hvit, og drapsmannen tilhører en etnisk minoritet. Historien om Henry Nowak passer ikke inn i narrativet. Hvorfor kjenner ikke alle til navnet Henry Nowak? 2 1 3
Gjest Masja Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Litt av problemet med George Floyd var jo at myndighetene ikke ville etterforske saken. Det samme gjaldt andre tilfeller der det amerikanske politiet hadde drept svarte på veldig tynt/manglede grunnlag. Her i landet er det standard at alle drap politiet begår blir etterforsket av PST, ikke fordi man spesifikt mistenker politiet for noe, man fordi man i en rettsstat etterforsker alle drap. At drap på svarte ikke blir etterforsket, bare fordi politiet begikk dem, gjør jo svarte i praksis rettsløse. Jeg ser det står i artikkelen du lenker til at retssaken fortsatt pågår, så det ser ut til at Henry Novak i har rettssikkerheten sin i orden.
Nasjonalisten Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni I min mening, 3 ingredienser. 1. I bunn og grunn tror jeg det hele handler om at man desperat vil forsøke å bortforklare den vanvittige overvekten av sorte folk i kriminalstatistikken, så narrativet om politi-rasisme ble oppfunnet. 2. Det er en sterk offer-kultur blandt amerikanske sorte, så uansett hva de kriminelle gjør, så klikker samfunnet rundt alle og en hver som blir arrestert, og selv om video er lett tilgjengelig for å forklare hvorfor det var rettferdig å feks skyte dem, så klikker de og brenner ned nabolaget. Jeg observerte det regelrett både før og etter GF, svart blir skutt av politi, video kommer ut kjapt, viste seg å være helt rettferdig, byen brenner likevel. 3. Følsomme(patetiske) vestlige kvinner og ''menn'' ser at de stakkars afro-amerikanerne er lei seg, og kneler uten spørsmål, selv Europeiske politikere, Vi har ingen ting med saken å gjøre. 🤡 GF oppførte seg som en total idiot fra FØR politiet tok på han, han sa han ikke fikk puste før de tok på han, han ba om å bli lagt i bakken OG strittet imot mens han lå på bakken. Politiet brukte tvangteknikk som de bruker mot alle. Rapporten påpekte tydelig at GF hadde langt over en dødelig dose fentanyl i systemet(fentanyloverdose stopper hjertet(GF sitt hjerte stoppet)), Politiet kunne kanskje gjort bedre, men GF var åpenbart ikke martyr-materiale, gjennom hele sitt liv var han undertrykkeren, i stor grad mot andre sorte. Politiet har gjort langt verre ting enn GF-saken, blandt annet skøt de en hvit mann som kravlet på kne mot dem, fordi han mista buksa og rakk hånda bakover for å holde den oppe eller dra den opp, det tok kanskje 0.2 sekunder fra hånda forlot gulvet til han ble skutt i hodet. Uansett hvor mye reform og rettmessig straff politiet får, vil ting som dette skje. (ikke grafisk) Iryna Zarutska fikk i det minste en lov oppkalt etter seg, og det ble malt veldig store og fine portretter i mange stater, ironisk nok er disse maleriene for noen ''splittende'' og ''ikke repressentativt for vår mangfoldige by'', som jeg ikke forstår som noe annet enn anti-hvite holdninger. Henry Nowak later til å være en virkelig dyster sak om hvor ille man kan bli indoktrinert av anti-rasisme doktriner, hvor man er så blendet av tilsynelatende potensiell rasisme, at man ikke undersøker skader ved ankomst, men både jernlegger den døende tenåringen OG nekter å hjelpe når han sier ''i can't breathe'' og ''i have been stabbed''. Jeg tror politivideoen med Henry Nowak er så ille at det vil bli opptøyer og trusler mot betjentene, men det er en selvfølge at videoen skal publiseres uansett. Mye kan sies om ytre venstre sitt selvhat og hat for eget folk, når de terroriserer og protesterer minnesmarkeringer for hvite barn eller voksne. Dette her har skjedd mange ganger, ''stand up to racism'' er notoriske for det, antifa og mange andre selv-erklærte ''antirasister'' gjør det samme. Jeg overraskes ikke av mye, jeg hører ekstrem idioti og hat fra både høyre og venstre hver dag, men dette overrasket. 2 3
Deu Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Masja skrev (På 31.5.2026 den 11.34): Litt av problemet med George Floyd var jo at myndighetene ikke ville etterforske saken. Det samme gjaldt andre tilfeller der det amerikanske politiet hadde drept svarte på veldig tynt/manglede grunnlag. Her i landet er det standard at alle drap politiet begår blir etterforsket av PST, ikke fordi man spesifikt mistenker politiet for noe, man fordi man i en rettsstat etterforsker alle drap. At drap på svarte ikke blir etterforsket, bare fordi politiet begikk dem, gjør jo svarte i praksis rettsløse. Jeg ser det står i artikkelen du lenker til at retssaken fortsatt pågår, så det ser ut til at Henry Novak i har rettssikkerheten sin i orden. Det der er et helt sinnsykt utsagn. Hvordan har du det fra?! Saken ble grundig etterforsket fra dag én! Det var en av de mest undersøkte politisakene i moderne amerikansk historie... 1
Gunstein123 Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni (endret) Mer om Nowak-saken: Drapet på Henry Nowak: Kroppskameraopptaket er frigjort: Ni ganger varsler Henry Nowak (18) politipatruljen om at han ikke får puste, men de reagerer ikke. Selv etter at den knivstukne studenten mister bevisstheten, reagerer de ikke på at den unge mannen de har lagt i jern er død eller døende. Etter domsavsigelsen ble politiets opptak fra den ubegripelige pågripelsen offentliggjort. Det viser at da den døende 18-åringen sier til politiet at han er knivstukket er politimannens respons følgende: – Er du blitt knivstukket – hvor omtrent? Tror ikke du er blitt det nei, kompis. Drapet på Henry Nowak: Kroppskameraopptaket er frigjort Har statskanalen i det heletatt nevnt denne saken? Endret 2. juni av Gunstein123 3 1 2
Gratis Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni (endret) Gunstein123 skrev (38 minutter siden): Mer om Nowak-saken: Drapet på Henry Nowak: Kroppskameraopptaket er frigjort: Ni ganger varsler Henry Nowak (18) politipatruljen om at han ikke får puste, men de reagerer ikke. Selv etter at den knivstukne studenten mister bevisstheten, reagerer de ikke på at den unge mannen de har lagt i jern er død eller døende. Etter domsavsigelsen ble politiets opptak fra den ubegripelige pågripelsen offentliggjort. Det viser at da den døende 18-åringen sier til politiet at han er knivstukket er politimannens respons følgende: – Er du blitt knivstukket – hvor omtrent? Tror ikke du er blitt det nei, kompis. Drapet på Henry Nowak: Kroppskameraopptaket er frigjort Har statskanalen i det heletatt nevnt denne saken? Jeg ser at norsk media bruker ordene "redaktør styrte medier" som et kvalitetsstempel ovenfor alternativ media. I virkeligheten så viser de frem sin egen ubrukelighet ved bevisst å skjule saker som denne du viser til her. I England i dag så er hvite mennesker en mindreverdig rase. Endret 2. juni av Gratis 3 1
Gjest Perineum Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni (endret) Politiet som håndterte Henry Nowak-saken er under etterforskning. Vi får se hva som kommer ut av det. Etter hva som fremkommer i britiske medier, virker det som om politiet er delaktige i drapet. Selv om det kan ha vært uaktsomt. Nowak var ikke dø da politiet la han i håndjern. Han døde først etter å ha vært lagt i håndjern en god stund. Tiden kunne vært brukt på å tilkalle ambulanse og starte førstehjelp. Politiet valgt i stedet å legge han i håndjern og holde han nede, til tross for at han sat var knivstukket. Politiet sa rett ut at han løy. Det fremstår som åpenbart medvirkning til drapet. Også overraksende at det er ulovlig å bære kniv i storbritannia, med unntak for sikher. De har lov til å bære kniv. I en kamp er det åpenbart at loven gir en livsviktig fordel for den ene parten. Loven er ikke rettferdig og må endres. Endret 2. juni av Perineum
Sh999 Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni Jeg må si at jeg undres over at folk går i fakkeltog for en mørkhudet som angivelig hadde blitt overfalt i Bergen ( men så kom det i ettertid frem at han hadde trynet på el sparkesykkel, og ikke blitt overfalt /eller utsatt for rasisme) Men når en hvit person blir sparket mens han ligger nede på gaten , ( altså russen som ble overfalt av utlendinger i Bergen på 17 Mai) får det ingen reaksjoner. Hvorfor går man ikke i fakkeltog for han? Fordi han er «hvit og privilegert?» Synes dette skal gå begge veier. 3 3
Durex Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni (endret) Sh999 skrev (4 minutter siden): Jeg må si at jeg undres over at folk går i fakkeltog for en mørkhudet som angivelig hadde blitt overfalt i Bergen ( men så kom det i ettertid frem at han hadde trynet på el sparkesykkel, og ikke blitt overfalt /eller utsatt for rasisme) Men når en hvit person blir sparket mens han ligger nede på gaten , ( altså russen som ble overfalt av utlendinger i Bergen på 17 Mai) får det ingen reaksjoner. Hvorfor går man ikke i fakkeltog for han? Fordi han er «hvit og privilegert?» Synes dette skal gå begge veier. Den store russemannen var sikkert rasist, så det blir nok å lage en spleis for å hjelpe de mindreårige guttene med å betale boten. Endret 2. juni av Durex 1
Bacteria Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni Gratis skrev (16 minutter siden): Jeg ser at norsk media bruker ordene "redaktør styrte medier" som et kvalitetsstempel ovenfor alternativ media. I virkeligheten så viser de frem sin egen ubrukelighet ved bevisst å skjule saker som denne du viser til her. I England i dag så er hvite mennesker en mindreverdig rase. Helt enig. Det hjelper ikke at de er redaktørstyrte når de bare forteller deler av virkeligheten. Det er flere grelle eksempler på dette; vi som fex følger Midtøsten tett har mange…! 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå