Gå til innhold

Siden så mange hiver ut julen 25.desember, dagen etter at julen startet – bør vi avskaffe juleferien?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

SÅ mange er det da ikke😂

Anonymkode: 2b631...c67

Jeg opplevde, da jeg bodde på Frogner i Oslo, at svært mange hev ut juletreet etter 25. desember. Jeg gikk ofte en liten tur rundt i omegn dagen etter julaften og det lå mange trær da. Det ble flere og flere utover i desember. Det her er tatt på Frogner for 2-3 år siden, 25.desember: IMG_2553.thumb.jpeg.670a48c4a475d4e25009db56fffc1fec.jpeg

Anonymkode: 8f1c9...308

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som gjør det? Har inntrykk av at alle slapper av eller er i juleselskap den dagen.

Anonymkode: b08e0...04f

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er fortsatt en del av oss som feirer jul når det faktisk er jul. 

Anonymkode: 38731...60d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betyr dette at dersom jeg ikke pynter til jul i det hele tatt at jeg må gå på jobb 25. og 26. desember?

Anonymkode: ddde5...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange som drar inn pynting? "Hive ut julen" handler ikke bare om pynt, men også om å avslutte selve julefeiringen.

Anonymkode: 38731...60d

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (På 4.11.2025 den 10.10):

Skal man måtte ha julepynt for å få juleferie???

Tydeligvis. Ingen nisse fremme, ingen ferie 🤣🤣

Anonymkode: 8262f...415

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hiver ikke ut julen 25. desember, men julen føles over da ja. Pynten får likevel stå til 1. januar. 

Anonymkode: e556e...0ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 9.34):

Hvorfor? 
Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 8f1c9...308

Ikke rart folk er lei av jul den 25. desember når den starter i butikkene allerede i september og folk hopper over advent og pynter til jul allerede i november.

Jul, og julefridagene sitter dypt i vår kultur, så det å kutte ut de fridagene tror jeg ikke er aktuelt. For veldig mange er julen en viktig og nødvendig mulighet til å bruke tid med familie og venner, så selv om vi sluttet å kalle det juleferie, tror jeg vi burde beholde fridagene.

Anonymkode: 833b0...7e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her pakkes som oftest julen ned 1-2 nyttårsdag, starter heller ikke tidlig med pynt men 1.des med adventlys og rundt 16. Des med pynt. 

Anonymkode: 74093...c44

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 9.44):

25? Aldri hørt om.

Anonymkode: ce4ed...7a2

Jeg har gjort det flere år, var drit lei hele jula. Så i fjor pyntet jeg ikke her hjemme en gang, var dødsdeilig å komme hjem til en julefri leilighet når man blir proppet full av jul hvor enn man går ellers 

AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 10.01):

Kan ikke vere mange som kaster jula ut 25 desmeber. Jeg kjenner iallefall ingen som gjør det.  De jeg kjenner kaster den ut tidligest 1 januar.

Anonymkode: af1f1...a7d

Skrevet

Kjenner ingen som pakker ned julen første juledag. Selv pakker jeg ned noen dager etter nyttår ut fra hva som passer best. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal vi ikke ha ferie fordi noen ikke har pyntet hus? Vi har ikke pyntet de siste årene pga veldig små barn som roter og river ned alt og vi bor trangt. Burde vi ikke få ferie da liksom? 

Anonymkode: 97677...0af

Skrevet

Hæ, hvem er disse "mange" du snakker om? Slutt å lag tullete innlegg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.11.2025 den 22.00):

Jeg hiver ikke ut julen 25. desember, men julen føles over da ja. Pynten får likevel stå til 1. januar. 

Anonymkode: e556e...0ce

Det der skjønner ikke jeg helt. Julen har jo nettopp startet? Romjul er jo selve jula (eller 24. er jo JULA da)

Anonymkode: 2759b...688

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...