Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Min samboer startet i ny 100% fast stilling i Bergen kommune forrige uke. Er det noen som vet, enten som jobber med det, eller av egen erfaring, om han vil få utbetalt lønn 12.11, eller må han ha jobbet en hel kalendermåned og derfor ikke får lønn før 12.12?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Timelønn eller fastlønn? 

Anonymkode: 84922...d52

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Timelønn eller fastlønn? 

Anonymkode: 84922...d52

Fastlønnet med årsturnus. 

AnonymBruker
Skrevet
kri.star skrev (13 minutter siden):

Hei. 

Min samboer startet i ny 100% fast stilling i Bergen kommune forrige uke. Er det noen som vet, enten som jobber med det, eller av egen erfaring, om han vil få utbetalt lønn 12.11, eller må han ha jobbet en hel kalendermåned og derfor ikke får lønn før 12.12?

Da jeg startet i ny jobb den 6. juni, så fikk jeg utbetalt lønn den 12. Dog ikke i Bergen kommune, men annen kommune.

Fun fact: fikk først negativ lønnsslipp fordi de hadde klart å trekke ferie. Ordnet seg selvfølgelig før lønningsdagen. 

Anonymkode: 80d25...2ed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lønn for hele måneden. Men da jeg sluttet fikk jeg ikke betalt for min siste måned, kun tillegg. 

Anonymkode: 396f8...4b0

Skrevet

Han vil få lønn få lønn nå den 12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk lønn for hele måneden. Men da jeg sluttet fikk jeg ikke betalt for min siste måned, kun tillegg. 

Anonymkode: 396f8...4b0

Hæ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hæ?

Man kan få lønn forskuttert for hele måneden. Om du starter 01.08 får man lønn 12.08 for hele måneden (01-31.08). 

Når man slutter får man altså ikke lønn for måneden siden man fikk lønn det året man startet. 

Men eventuelle overtidstimer, tillegg og annet opparbeidet måneden før man slutter får man selvfølgelig utbetalt den 12.

Sånn omtrentlig. Vil jeg tro

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i Bergen kommune for en del år siden. Jeg begynte i jobben 2. januar og fikk første månedslønn den 12. januar. 

Anonymkode: 58e33...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer gjerne litt an på om nærmeste leder har gjort jobben sin og lønnsmeldt han tidsnok, men vanligvis visst han har signert for en stund siden og har fastlønn så bør han få lønn nå den 12. Vet ikke hvordan det er i Bergen kommune, men vi bruker å få lønnslipp ca. en uke før så her er den iallfall rett rundt hjørnet.

Anonymkode: 92f5e...89f

Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Man kan få lønn forskuttert for hele måneden. Om du starter 01.08 får man lønn 12.08 for hele måneden (01-31.08). 

Når man slutter får man altså ikke lønn for måneden siden man fikk lønn det året man startet. 

Men eventuelle overtidstimer, tillegg og annet opparbeidet måneden før man slutter får man selvfølgelig utbetalt den 12.

Sånn omtrentlig. Vil jeg tro

Hvis man begynte 1.8 og fikk lønn 12.8 har man fått noe lønn på forskudd og noe lønn på etterskudd.

Man skal selvsagt også ha lønn den siste måneden man jobber. F.eks man slutter 31.12, så skal man ha lønn for desember.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt på sporet, men hva er årslønnen?

Anonymkode: 158ab...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis teamet rundt er på jobb og gjør det de skal, så får han lønn nå 12.11. 

Anonymkode: 5c2d9...618

• Nyttig 1
Skrevet

i min kommune betales f.eks hele oktober 12. oktober. Tilegg kommer i november. 

Skrevet

Jeg jobbet i Bergen kommune, begynte da den 15., og fikk dermed ikke før måneden etter. Fikk beskjed at om jeg hadde startet før den 12. ville jeg fått den måneden jeg startet for dagene jeg jobbet den måneden.

Jeg hadde fastlønn uten tillegg.

Skrevet

Tusen takk for alle svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...