AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #1 Skrevet 4. november 2025 Er det noen som har kjennskap til dalmatiner her? Hvordan er rasen på godt og vondt? Anonymkode: 0f4f7...554
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #2 Skrevet 4. november 2025 Stor, sterk, vimsete, lykkelig ❤️ Min første hund var dalmatiner, hun var veldig aktiv, elsket å være med på alt. Selv lange turer i drittvær. Måtte bare kle henne etter været Faktisk veldig glad i å trene forskjellige hundesporter (Agility, LP og rally) Men var direkte ikke lettlært Skal ikke ha dalmatiner igjen pga. størrelse og aktivitetsnivå. Med alderen trenger jeg noe mindre og enklere Anonymkode: b0be9...750
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #3 Skrevet 4. november 2025 Høyt aktivitetsnivå, krever mye oppfølging både når det gjelder mosjon og lydighetstrening. Ikke den smarteste hunden heller. Kan være ganske slitsomme, vanligvis ikke en hund for familielivet. Anonymkode: 97456...814
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #4 Skrevet 4. november 2025 Mye energi og har behov for både fysisk og mental trim😄 De røyter noe ekstremt også……😬 Anonymkode: 093c5...51f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #5 Skrevet 4. november 2025 Jeg tror de kan være litt vanskeligere enn folk ser for seg. De ser jo kule ut, og hadde en oppsving i popularitet etter "101 dalmatinere". Men det er jo en grunn for at populariteten ikke har vart... Anonymkode: 37ba2...f47
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #6 Skrevet 4. november 2025 Søsteren til venninnen min hadde dalmatiner. De har et enormt aktivitets behov, spesielt mentalt tror jeg. Han her var veldig understimulert og undermosjonet. Hundeeier hadde ikke særlig kunnskap, så det endte ikke godt dessverre. Husker hunden var veldig krevende, men det var nok også fordi han ikke fikk det han trengte av aktivitet. Er man lenge på jobb og hunden må være i f.eks bur lange timer av dagen så tror jeg dette er et dårlig valg av hund. Anonymkode: 5e4eb...fb9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2025 #7 Skrevet 4. november 2025 Hvilke hunderaser kan de sammenlignes med? Anonymkode: 0f4f7...554
Gjest pinktulip Skrevet 4. november 2025 #8 Skrevet 4. november 2025 De trenger veldig mye mer enn det folk tror. Har møtt flere som også er aggressive fordi de er hos folk som ikke kan nok.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2025 #9 Skrevet 6. november 2025 AnonymBruker skrev (På 4.11.2025 den 18.11): Hvilke hunderaser kan de sammenlignes med? Anonymkode: 0f4f7...554 Rhodesian rigdeback vil jeg si er ganske like de, men de har noe mindre aktivitetsnivå enn dalmatiner. Anonymkode: 3acf9...35f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå